Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Gaudu en Madouas hebben toch al een goed seizoen gereden. Demare was vorig jaar ook gewoon goed met een pak zeges. Bardet weer eens top 10 in de Tour. Hebben een talent zoals Martinez.

Franse wielrennen heeft al een pak dieper gezeten. Staan ook gewoon 2e in het landenklassement (na Belgie)
Gaudu en Madouas stonden niet in jouw lijstje (EDIT: Cerv zijn lijstje dus) :tongue:
Ik had het over de Franse renners die einde contract waren en naar Total zouden kunnen gaan.

Demare wint zijn ritjes wel ja (als staat die dit jaar nog droog). En zeker in de Franse koersen zal die wel scoren. Maar die laatste stap om bv. ook in de Tour een rit te winnen, dat ontbreekt voorlopig toch. Maar goed, voor Total lijkt me dat zeker wel een logische kandidaat idd.

Gaudu en Madouas stonden niet in jouw lijstje (EDIT: Cerv zijn lijstje dus) :tongue:
Ik had het over de Franse renners die einde contract waren en naar Total zouden kunnen gaan.

Demare wint zijn ritjes wel ja (als staat die dit jaar nog droog). En zeker in de Franse koersen zal die wel scoren. Maar die laatste stap om bv. ook in de Tour een rit te winnen, dat ontbreekt voorlopig toch. Maar goed, voor Total lijkt me dat zeker wel een logische kandidaat idd.

ow zo ja ik las jouw post als alleenstaand was het overzicht van de discussie wat kwijt

Je moet het ook nog doen natuurlijk... Zondag was hij wel de enige die Wout kon volgen. Net zoals vorig jaar in de E3. In de Tour vorig jaar moet je het ook nog kunnen afmaken natuurlijk, dat was knap gedaan. Laporte is gewoon een hele sterke renner.
Grappig eigenlijk hoe vaak dat ene zinnetje (of een variatie op) moet herhaald worden "Je moet het ook nog doen/je moet nog kunnen/...". :tongue:
Er is hier de laatste 2 dagen precies gedaan alsof Laporte bijna pelotonvulling is. Als Wout zondag afgetekend de beste man in koers was, dan was Laporte nog meer afgetekend 2de beste man in koers. Er was 1 man die op het wiel zat bij die passage: Laporte. En het was nu niet dat het verrassingsaanval was: dat de wedstrijd losbarste op de Kemmel was even verrassend als de E3 die op de Taaienberg geopend werd...

Overigens die etappe die hij vorig jaar in Parijs-Nice "kreeg". Nathan trok die klim aan, Laporte reed daar met Wout & Roglic aan het wiel gewoon alles aan gort. Enkel Stybar kon daar nog naartoe in eerste instantie en vervolgens reed Laporte bij de overname van Wout vanuit het wiel van een lossende Stybar nog terug naar Wout & Roglic om mee te zijn over de top. Laporte was die dag gewoon ijzersterk, ik vond die zege toen niet meer dan normaal voor een Fransman in Frankrijk, zeker gezien zijn bijdrage. G-W is natuurlijk een veel grotere koers dan een ritje in P-N, maar volgens mij is de historie met de E3 van vorig jaar doorslaggevend geweest en dan vind ik dat een mooi gebaar.

Gaat Laporte op tafel moeten kloppen voor opslag omdat hij "Gent-Wevelgem nu heeft gewonnen"? Uiteraard niet.
Gaat Laporte op tafel mogen kloppen voor opslag omdat hij gewoon zeer sterk gepresteerd heeft sinds zijn overstap naar Jumbo? Ik weet niet wat hij momenteel verdient maar zijn marktwaarde lijkt mij wel gevoelig gestegen ja. Los van het feit dat hij 2 cadeautjes heeft gekregen was hij eigenlijk wel overal op de afspraak waar dat verwacht werd: reed een goeie Tour + won de rit waar hij zijn eigen kans mocht gaan, dicht bij G-W 2022 (eigen schuld, had moeten winnen), dicht bij K-B-K 2022 (beetje unlucky, teveel gepoker van alle 3), belangrijk in E3 2022 en G-W 2023...
Zijn belangrijkste prestatie pre-Jumbo was de eerste rit in de Ster van Bessèges 2021 die toen een relatief stevig deelnemersveld had... dan is dit toch een ferme stap vooruit geweest.

Het belang van Laporte voor Jumbo is niet te onderschatten. Ook politiek gezien... een Fransman in dienst die dan ook nog eens mooie koersen wint dat kweekt ook goodwill bij het publiek voor het team in het algemeen. Dat is toch niet onbelangrijk voor een team waar de Tour de France nog steeds het allerbelangrijkste is met het wangedrag van het Franse publiek ten opzichte van oa Armstrong & Froome in het achterhoofd.

Ik denk niet dat er veel twijfel moet zijn over een contractverlenging. Het is niet dat Jumbo geen diepe zakken heeft en voor een renner van hun Tour selectie gaan ze ook net iets meer doen vermoed ik.

Ik denk niet dat er veel twijfel moet zijn over een contractverlenging. Het is niet dat Jumbo geen diepe zakken heeft en voor een renner van hun Tour selectie gaan ze ook net iets meer doen vermoed ik.

Dit dus. +95% van de renners rijd gewoon voor de ploeg waar ze het meeste kunnen verdienen. Laporte is in de eerste plaatst gegaan naar Jumbo omdat hij daar een mooi contract kon krijgen. Je mag nog zo'n leuke groep hebben of zo'n vooruitstrevend project als er iemand het dubbele bied ben je die renner kwijt natuurlijk. Dat Jumbo en Ineos ploegen zijn met goed materiaal en omkadering zal wel zijn maar ze hebben ook gewoon veel geld om al die renners een contract te geven dat ze niet vlug bij een andere ploeg gaan krijgen.

Als Van Baarle van Ineos naar Jumbo na winst in PR gaat zal hij niet minder gaan verdienen.

Allé, de artikels en interviews over de weggeven overwinning van Van Aert zijn nu toch eindelijk wat gaan liggen.

Blijft toch wat vreemd dat er vorig jaar weinig of geen commotie was toen Van Aert de wereldtitel aan Evenepoel liet...

(Niet serieus op reageren a.u.b. :unsure:)

Super interessante Vive le vélo "Leve de ronde". Half uur verhaaltjes over VDB die vaste klant was in het café. Nog eens 10min herhaling van Karl zijn geschiedenis les van gisteren. Even terug blikken naar Mattan zijn overwinning in GW en Sammy in het zog van Biniam om dan af te sluiten met een pronostiekje. :love2:
En Nico Mattan zag er toch al wat zattekes uit was mijn indruk.. en kwam dan ook nog eens niet overeen met Marijn :ROFLMAO:

Morgen nog eens een koers die Janneke en Mieke kunnen winnen :oi22:

Benieuwd eigenlijk al naar morgen met wat vragen:

- Benieuwd of Jumbo nog een vrij grote belgische kasseiklassieker kan winnen (met eventueel nog een andere winnaar dan dat ze reeds hebben).
- Kan Laporte wel winnen zonder hulp van WVA :oi22:
- De terugkeer van Pidcock
- Nu de grote 3 er niet zijn , kan Alaphilippe nog eens meedoen voor een overwinning?
- Kan De lie nog eens bevestigen na zijn fantastische openingsweekend ?

Op dit moment zijn de weersvoorspellingen goed voor zowel DDV als Ronde van Vlaanderen. Donderdag, vrijdag en zaterdag veel regen, maar zondag droog. Ik hoop toch stiekem dat dat nog verandert.

Op dit moment zijn de weersvoorspellingen goed voor zowel DDV als Ronde van Vlaanderen. Donderdag, vrijdag en zaterdag veel regen, maar zondag droog. Ik hoop toch stiekem dat dat nog verandert.

Ik niet. Niks vervelender dan een ganse wedstrijd op zwarte jasjes te moeten kijken.

- Nu de grote 3 er niet zijn , kan Alaphilippe nog eens meedoen voor een overwinning?

Nog iemand die Total zou kunnen kopen.
Als hij niet gaat presteren zal PatLef wel naar Bernaudeau bellen dat hij gerust Julian mag overpakken en daarna Julian buitenpesten.

Lijkt me momenteel de nagel aan zijn doodskist nu hij niet meer tot presteren komt.

Morgen nog eens een koers die Janneke en Mieke kunnen winnen :oi22:

Benieuwd eigenlijk al naar morgen met wat vragen:

- Benieuwd of Jumbo nog een vrij grote belgische kasseiklassieker kan winnen (met eventueel nog een andere winnaar dan dat ze reeds hebben).
- Kan Laporte wel winnen zonder hulp van WVA :oi22:
- De terugkeer van Pidock
- Nu de grote 3 niet zijn , kan Alaphilippe nog eens meedoen voor een overwinning?
- Kan De lie nog eens bevestigen na zijn fantastische openingsweekend ?
U zei? :p

Nog iemand die Total zou kunnen kopen.
Als hij niet gaat presteren zal PatLef wel naar Bernaudeau bellen dat hij gerust Julian mag overpakken en daarna Julian buitenpesten.

Lijkt me momenteel de nagel aan zijn doodskist nu hij niet meer tot presteren komt.
Ik denk dat PatLef met Alaphilippe en Asgreen in het achterhoofd in de toekomst wel opnieuw zéér goed gaat nadenken over (zware) contracten langer dan 2 jaar tbh...
Maar ik ga er niet vanuit dat Alaphilippe in 2024 niet voor SQS rijd.

Ik denk dat PatLef met Alaphilippe en Asgreen in het achterhoofd in de toekomst wel opnieuw zéér goed gaat nadenken over (zware) contracten langer dan 2 jaar tbh...
Maar ik ga er niet vanuit dat Alaphilippe in 2024 niet voor SQS rijd.

Weinig keuze. Lange contracten zijn meer en meer standaard. Pogacar kreeg er zelfs eentje van 5 jaar zeker? Dan kun je het niet maken een 2-voudig WK proberen een kort contractje te geven.

Maar Patlef is ook van mening dat je geen slechter contract kunt geven dan huidige.
Dus dan gaan er veel mogen beschikken :lol:

Maar Patlef is ook van mening dat je geen slechter contract kunt geven dan huidige.
Dus dan gaan er veel mogen beschikken :laugh:

Volgens PCS hebben Asgreen en Alaphilippe gewoon nog een contract tot eind 24.

Dit zijn de 20 einde contract.

Enkel Senechal en Ballerini staan er tussen uit de vlaamse voorjaars ploeg. Devenyns zal wel stoppen op het einde van het jaar. De andere doen het gewoon op hun niveau. Er zijn 30 renners het zijn ook maar enkel degene die in Vlaanderen moet schitteren die tot nu toe falen hé. Evenepoel en co doen het gewoon goed. Schmidt en co wonnen ook pas 2 ritten + eindklassement in Italie.

Lecerf heeft ook al getekend voor het profteam. Die kan ook wel uitgroeien tot een goede klimknecht, maar zal tijd nodig hebben natuurlijk.

Dus dan gaan er veel mogen beschikken :laugh:
Is dat zo? Dan staan Ballerini en Sénéchal zéker op de wipplank.
Ik meen mij ook te herinneren dat PatLef ooit eens liet blijken dat jij niet echt amused was dat Ballerini zijn manager de week na diejns zege in de Omloop aan de lijn hing voor een beter contract oid...

Voor de rest zijn er wel weinig mannen die niet brengen wat verwacht mag worden. Buiten Alaphilippe en Asgreen maar die liggen idd nóg een jaar vast. De ronde ploeg is best ok en daar zitten ook niet de suprr zware contracten vermoed ik. Van Wilder en Vervaecke bv zullen geen schatten verdienen.
Weinig keuze. Lange contracten zijn meer en meer standaard. Pogacar kreeg er zelfs eentje van 5 jaar zeker? Dan kun je het niet maken een 2-voudig WK proberen een kort contractje te geven.
Pogacar ligt idd voor 5 of 6 jaar vast bij UAE maar dat is ondertussen wel een safe bet, hij is zó goed en zo intrinsiek gemotiveerd dat daar relatief weinig risico aan vast hangt. En bij een zware val oid is UAE wrs wel verzekerd.

Maar eigenlijk is het waanzin. In het voetbal zijn contracten van 5 jaar ook meer en meer schering en inslag maar daar is dat (ook) in het belang van de club. Deels als boekhoukundige ingreep om hoge transfersommen gespreid af te schrijven, deels om zich in te dekken en transfersommen te kunnen vragen bij verkoop en spelers niet gratis te verliezen.
In het wielrennen worden renners in principe echter enkel getransfereerd bij einde contract en bestaan er in principe dus geen transfersommen. Ok, als je een renner 5 jaar vast legt ben je in principe zeker dat hij 5 jaar blijft maar een echt financieel voordeel haal je daar meestal niet uit, integendeel: bij goeie prestaties worden contracten vaak open gebroken (logisch ook imo, loon naar werken) maar bij minder goede prestaties hangt je wel vast aan een stevig loon met weinig voordelen.

Terug
Bovenaan