Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Dat zijn dan waarschijnlijk van die debielen die iedereen op een fiets "wielerterrorist" noemen.
Of even niet goed aan het opletten?
Niet dat ik die nu ga verdedigen, maar zo'n ongevallen gebeuren nu éénmaal hoor, je kan het morgen perfect zelf tegen komen met je auto (ook al denk je dat je het nooit zal tegenkomen).

Veel geluk gehad. Jammer genoeg een type ongeval of situatie dat vrij vaak voorkomt.
In sommige gevallen kom je er met de schrik vanaf, soms is de aanrijding nog te doen en soms is het gewoon aan volle snelheid zoals hier.
Ik ben zelf op bijna net dezelfde manier aangereden.

Of even niet goed aan het opletten?
Even niet opletten is je spaghetti laten overkoken terwijl je in je saus staat te roeren. Een fietser aanrijden zonder dat er enige belemmering is van je zicht is gewoon ronduit crimineel. Het is niet omdat jij jezelf dat ook zien doen dat je het moet normalizeren.

Even niet opletten is je spaghetti laten overkoken terwijl je in je saus staat te roeren. Een fietser aanrijden zonder dat er enige belemmering is van je zicht is gewoon ronduit crimineel. Het is niet omdat jij jezelf dat ook zien doen dat je het moet normalizeren.
Ja, haal anders gewoon het deel waar ik het niet normaliseer uit de quote :laugh:
Maar ja, jij weet wrs exact wat er gebeurt is obv een camerabeeld zonder dat je het volledig plaatje ziet.

Je wilt duidelijk niet begrijpen wat ik wil zeggen, fine. Beetje crimineel zitten roepen, mensen uit context quoten én pretenderen dat het jezelf nooit zal overkomen... Dat in 3 zinnen op het internet, je moet het maar doen.

Jakobsen ook aan de start morgen in Ieper, tis van moeten van den Patrick.

Was Jakobsen die het vroeg dacht ik. Zitten ook met een paar zieken dus hebben niet veel andere keuze neem ik aan. Uitrijden zeker met het weer van morgen zal al mooi zijn. Ik kan me geen koers herinneren waarin Jakobsen er nog bij was na een lastige wedstrijd. In het beste geval komt Merlier weer in een 3e groepje over de laatste Kemmel (zoals vorig jaar) en trekken Lampaert, Senechal en Asgreen alles samen. Hopelijk duurd het niet te lang voor ze in dat geval de kaart Merlier trekken en proberen ze niet zelf mee te gaan in een ontsnapping. Alles terug samen laten lopen lijkt me voor QS morgen de grootste kan op success. Nu ja als het weer zo gaat worden lijkt me dat ijdele hoop.

Die automobilist heeft stront in zijn ogen ofzo :wtf:

effe advocaat van de duivel, had hij daar op het fietspad gereden net voor het kruispunt, had hij moeten vertragen om over te steken en had hij nooit zo snel gereden op dat punt.

Het blijft natuurlijk een grote fout van de automobilist. Een motorrijder moet je daar evengoed verwachten en die gaat even snel of sneller dan een fietser.

effe advocaat van de duivel, had hij daar op het fietspad gereden net voor het kruispunt, had hij moeten vertragen om over te steken en had hij nooit zo snel gereden op dat punt.

Het blijft natuurlijk een grote fout van de automobilist. Een motorrijder moet je daar evengoed verwachten en die gaat even snel of sneller dan een fietser.

Daar is toch geen fietspad? Ik zie wel zo'n fietsoversteekplaats maar die lijkt me niet te leiden naar een fietspad.

Ja, haal anders gewoon het deel waar ik het niet normaliseer uit de quote :laugh:
Maar ja, jij weet wrs exact wat er gebeurt is obv een camerabeeld zonder dat je het volledig plaatje ziet.

Je wilt duidelijk niet begrijpen wat ik wil zeggen, fine. Beetje crimineel zitten roepen, mensen uit context quoten én pretenderen dat het jezelf nooit zal overkomen... Dat in 3 zinnen op het internet, je moet het maar doen.
Ik hoef niet exact te weten wat er gebeurd is, ik zie het met mijn eigen ogen. Die automobilist heeft Molano aangereden. Al de rest is bullshit.
Waar je het haalt dat iedereen dit kan overkomen? Er zijn ook nog mensen die met hun ogen open rijden in het verkeer.

Daar is toch geen fietspad? Ik zie wel zo'n fietsoversteekplaats maar die lijkt me niet te leiden naar een fietspad.
google maps, Molano kwam van de achter de camera uitgereden. Lijkt me echt wel een dubbel fietspad links.

Blijft 100% de fout van de automobilist, maar moest het een wielertoerist zijn die dit voorheeft dan was de opinie waarschijnlijk volledig anders geweest.

google maps, Molano kwam van de achter de camera uitgereden. Lijkt me echt wel een dubbel fietspad links.

Blijft 100% de fout van de automobilist, maar moest het een wielertoerist zijn die dit voorheeft dan was de opinie waarschijnlijk volledig anders geweest.

Ok dat is duidelijker. Op die beelden kun je dat fietspad niet zien natuurlijk. Nu echt breed is dat fietspad niet zeker niet om uit 2 richtingen erop te rijden. Is weer zo'n typische vlaamse betonbaan. Voor een wielerland hebben wij echt vreselijke fietsinfrastructuur.

Stel dat het koersverloop volgende zondag exact hetzelfde uitdraait en dat Van Aert er nog aanhangt na de heuvels.
Pogi valt aan zoals gisteren, moet MvdP dan nog reageren of Van Aert het laten oplossen?
Als hij zelf wil winnen zou ik toch reageren zou ik denken. Datzelfde geldt overigens ook voor Van Aert. 't Is sowieso een tricky one imo. Je kan durven gokken om de andere uit zijn kot lokken, maar dan loop je een groot risico dat Pogacar de pijp uit is.

Ik hoef niet exact te weten wat er gebeurd is, ik zie het met mijn eigen ogen. Die automobilist heeft Molano aangereden. Al de rest is bullshit.
Waar je het haalt dat iedereen dit kan overkomen? Er zijn ook nog mensen die met hun ogen open rijden in het verkeer.
Hier volg ik toch wel hoor. Dit kan en mag niet gebeuren als je gewoon normaal doet in het verkeer.

Alweer iemand die de regels van fietspad niet kent.
Hett is namelijk niet verplicht om er op te rijden als je van mening bent dat het in niet berijdbare staat is.
Ken volk dat al van fietspad gehaald is door politie omdat die zeiden 'zo snel daarvoor is die niet geschikt'

Ok dat is duidelijker. Op die beelden kun je dat fietspad niet zien natuurlijk. Nu echt breed is dat fietspad niet zeker niet om uit 2 richtingen erop te rijden. Is weer zo'n typische vlaamse betonbaan. Voor een wielerland hebben wij echt vreselijke fietsinfrastructuur.
Dubbelrichtingsfietspaden zijn sowieso le-vens-gevaarlijk. Veel automobilisten kijken zo al niet als ze van een oprit/parking komen, laat staan naar rechts vanwaar normaal niemand komt.

'Jammer' wel dat de aanrijding buiten de beelden zelf gebeurd omdat je zo niet 100% de situatie kan inschatten. Dit is gewoon een fout van die bestuurder maar crimineel ga ik hier nu ook niet roepen. Gewoon die fietser gemist, het zou niet mogen maar het kan gebeuren, mensen maken fouten.
Dan vind ik een auto die op een kluitrechte baan een fietser aan rijdt omdat de bestuurder op de GSM kijkt véél erger maar ik verwacht niet dat dat hier het probleem is. Er rijden gewoon heel veel mensen op de baan die daar eigenlijk beter niet zouden rijden.

Hett is namelijk niet verplicht om er op te rijden als je van mening bent dat het in niet berijdbare staat is.
Ken volk dat al van fietspad gehaald is door politie omdat die zeiden 'zo snel daarvoor is die niet geschikt'

In niet berijdbare staat dat is toch als er sneeuw of zo op ligt dan mag je inderdaad op de weg rijden maar anders is het toch gewoon het fietspad volgen dat je moet doen.

Wie kent die regels wel? Er zijn politieagenten die niet weten dat een groep vanaf 15 (tot 50) fietsers ook zonder begeleiding op de rijbaan mag...
Ik weet dat niet... als je zo´n fietspad hebt waar de losse klinkers bijna rond u oren vliegen is dat imo ook niet berijdbaar... :unsure:

Je moet wel durven want het is niet de eerste keer dat een geïrriteerde chaffeur nadien 'professioneel de deur dicht doet' om de fietser duidelijk te maken dat hij niet op de rijbaan hoort.

Wie kent die regels wel? Er zijn politieagenten die niet weten dat een groep vanaf 15 (tot 50) fietsers ook zonder begeleiding op de rijbaan mag...

Ik weet dat niet... als je zo´n fietspad hebt waar de losse klinkers bijna rond u oren vliegen is dat imo ook niet berijdbaar... :unsure:

Je moet wel durven want het is niet de eerste keer dat een geïrriteerde chaffeur nadien 'professioneel de deur dicht doet' om de fietser duidelijk te maken dat hij niet op de rijbaan hoort.

Op die google map foto die hier gepost is ziet die fietsbaan er toch beter uit dan die beton baan.

Terug
Bovenaan