Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Zowel Van Aert als Roglic geven vandaag een zege cadeau. Da's dominantie op het arrogante af.

Tja, wie wint maakt daarin weinig uit. Ok, de beste man wint nu niet maar goed.

Persoonlijk vind ik dit dan veel mooier dan Vollering en Kopecky die er voor spurten en dan nadien elk in hun hoekje gaat staan... en dan achteraf de winnaar die dan gaat zeggen "zonde, dit had anders gekund..."

Wat de Strade betreft heb je zeker gelijk, dat leek nergens op, dan verkies ik zeker deze cameraderie.

Moesten ze nu nog blad steen schaar hebben gedaan ...

Maar hoe gaat dat in het Frans he ... :unsure:

Oprecht blij voor Sep trouwens! Ok het is geen winst maar het zal toch vertrouwen geven voor andere wedstrijden en verdere carriere.

Tcho ja, mooi gebaar toch na die E3 vorig jaar?
Dit zorgt er ook voor dat Laporte op geen enkel moment aan vertrekken gaat denken...
Dit dus. Laporte is VA zijn beste meesterknecht, die gast willen ze absoluut niet kwijt. (lees VA wil hem absoluut ook de volgende jaren bij de ploeg).

Dat is een beetje toekomstgericht denken ..

Stel dat Wout volgende week weer niet wint, wat ik realistisch acht, dan maakte een GW winst toch echt weinig verschil voor zijn carrière imo. Al zeker niet financieel. Enigste wat echt telt voor Wout is een topklassieker op z’n palmares bijschrijven, Roubaix dus :cool:

Dat denk ik dus ook nu. Klinkt mss wat bijdehand maar af en toe je ploegmakker laten winnen kan geen kwaad. Nu zullen zijn ploegmakkers alles geven voor de kopman, dat kan niet anders.
En G-W wil ik niet laten afzwakken als een kermiskoers. Tis geven en nemen en als dat achteraf loont, dan is dat een mooi gebaar.
Dat kan ook in andere koersen natuurlijk.
Een zege zeer duidelijk weggeven in een klassieker is toch op zijn zachts gezegd bedenkelijk.

En wat kan Laporte in hemelsnaam betekenen voor WVA als het echt erom spant. Als je ziet hoe hij hier zuiver op goodwill tot de meet geraakt met Wout dan ligt hij er volgende week en de week erna er gewoon af bij de eerste keer dat MVDP of Pogacar zich van zijn zadel zet.
Laat ons ook niet vergeten dat dit al de tweede keer dat Laporte een overwinning krijgt terwijl hij de minste was. Deze gift was niet nodig hoor. Daarbij is zijn taak knechten.
Een gekregen palmares, plezant moet dat zijn.

Snap vooral niet dat je dit als Laporte zijnde zelf wil. Ik zou het niet willen/kunnen denk ik, zo “winnen”.
Op een palmares staat enkel “wat” en niet “hoe”…
End of the day blijft het een beroepsrenner, dit is zijn broodwinst. We weten allemaal, Ooit gaat die terug naar franse ploeg, en hoe meer er op dat palmares staat, hoe meer flappen die gaan betalen.

Zowel Van Aert als Roglic geven vandaag een zege cadeau. Da's dominantie op het arrogante af.
Ik zou het nog erger gevonden hebben, mocht Roglic gesprint hebben tegen Evenepoel en won.
Had nog niet gedacht aan het team dat waarschijnlijk Roglic voorzichtigheid aanmaande om niet over te nemen.
Vanmarcke, bedoel je.
Enorme boost voor Sep, deze derde plek.
Bidden voor een Boonen - Vanmarcke-scenario in Roubaix tussen Wout en Sep.

Vier kasseikoersen van het hoogste niveau en viermaal Jumbo en dan nog eens zevenmaal podium in die vier koersen :crazy:.
Je zou stilletjesaan hopen dat Pogacar wint, volgende zondag, van de toppers zijnde.

Dat is dus krek dezelfde zetel als die van MSR? Is er maar een zetel in gans de wielerwereld of zo? Of is dat een UCI post of iets? Want niet enkel de zetel ziet er hetzelfde uit.

Ze hadden ne nieuwe besteld maar het was 18 maand levertermijn :unsure:

Het is ook een besparing natuurlijk als RCS en Flanders Classic dezelfde zetel kunnen gebruiken. Evenepoel en Roglic zijn wel een beetje smaller dan deze beren dus zullen er gemakkelijker in passen straks in de Giro. Gelukkig dat zelfs de Ronde mannen geen 80kg meer wegen. Stel u voor dat je moet proberen Boonen, Cancellara en Hushovd in zo'n zeteltje te proppen, je krijgt ze er nooit meer uit.

QS fans, waarom gebruikt PatLef Schmid niet in de voorjaarsklassiekers? Die moet daar toch echt goed tot zijn recht komen en die is tenminste goed aan het rijden.

QS fans, waarom gebruikt PatLef Schmid niet in de voorjaarsklassiekers? Die moet daar toch echt goed tot zijn recht komen en die is tenminste goed aan het rijden.

Is dat dan een kasseien coureur? Is niet omdat je Coppi en Bartali wint dat je ook even in de Vlaamse koersen een rol van betekenis kan spelen.

Terug
Bovenaan