Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Vorig jaar was ook al het jaar teveel :unsure:

Ziek geweest idd. Gisteren wel mee in de lange vlucht.

Over and out voor de generatie GVA, Sagan, Stybar, ... Al eventjes eigenlijk.
Eigenlijk is die overgang ineens toch wel héél brut gegaan als je daar over nadenkt.

Er zijn aan aantal mannen: Remco, vdP en vooral Pogacar die gewoon van in het begin alles kapot gereden hebben. Maar je hebt evengoed een aantal mannen als oa Van Aert maar ook Roglic en Alaphilippe bv die op datzelfde scharnierpunt (2019/2020) mee de stap hebben gezet en absolute wereldtop bleven/werden terwijl er op dat moment ook hoop mannen van toppers niet eens tot subtoppers herleid werden maar recht tot eigenlijk niet meer dan pelotonvulling.

Bij mannen als GVA en Sagan is leeftijd een zeer geldig excuus maar de teloorgang is toch zeer zeer brusk geweest bij een aantal.

Laatst bewerkt:
Voor Greg kan je de leeftijd inderdaad als verklaring gebruiken, maar voor Sagan vind ik het iets te kort door de bocht. Sagan heeft nog nul komma nul drang om te presteren, die straalt geen fietsplezier meer uit.

Voor Greg kan je de leeftijd inderdaad als verklaring gebruiken, maar voor Sagan vind ik het iets te kort door de bocht. Sagan heeft nog nul komma nul drang om te presteren, die straalt geen fietsplezier meer uit.
Sagan die wil dan ook liever mountainbiken, maar dat brengt veel minder op 😉

Allez kom op.
Dat je zegt dat G-W een minder belangrijke koers is dan RVV dan kan ik u volgen.
Maar het blijft wel een WT-koers van het tweede hoogste niveau. Evenveel punten als de Amstel. Voorheen zelfs evenveel punten als de ronde.

Wel een beetje serieus blijven eh.
Ik kijk af en toe naar de koers. RVV of PR winnaars kan ik er meerdere opnoemen. Moest ik gisteren niet gekeken hebben even zou ik zelfs niet meer geweten hebben wie de winnaar van vorig jaar was. Zoals ik zijn er velen. Kijk is naar de kijkcijfers en het volk naast de weg bij de echte klassiekers tegenover Gent Wevelgem...

Allez kom op.
Dat je zegt dat G-W een minder belangrijke koers is dan RVV dan kan ik u volgen.
Maar het blijft wel een WT-koers van het tweede hoogste niveau. Evenveel punten als de Amstel. Voorheen zelfs evenveel punten als de ronde.

Dat Matthieu en Tadej passen voor beide zegt genoeg
Het is niet omdat UCI ze veel punten toekent dat het hoog niveau is

Nee, maar ergens is dat ook niet zo'n grote verrassing.

Sagan heeft eigenlijk alles (meermaals) gewonnen wat hij kon winnen, op Milaan-San Remo na. Heeft een fantastisch palmares. Heeft toch ook best lang mee aan de top gestaan, dan begrijp ik ook wel een zekere mentale vermoeidheid na verloop van tijd.

Bij Greg is het anders. Die ziet met de RVV nog een gat in zijn palmares, maar fysiek is het gewoon op.

Dat Matthieu en Tadej passen voor beide zegt genoeg
Het is niet omdat UCI ze veel punten toekent dat het hoog niveau is
Gent-Wevelgem is wel minder de koers waar je de sloophamer kan bovenhalen natuurlijk en waar zeker niet altijd de beste man in koers wint.

Gisteren was het duidelijk: met 2 de ziel uit hun lijf rijden en daarachter kijken ze rond. Maar als ge vooraan met verschillende ploegen zitten en er zitten een paar slepers tussen komt de grote groep misschien gewoon terug.

Maar eerlijk: toen gisteren die grote groep met oa Nathan, Laporte, Mohoric en Pedersen een minuut had dacht ik dat het boeken toe was voor de rest. Daar had Van Aert schoon gezeten met zijn benen.

Waarom won Merckx slechts tweemaal de Ronde Van Vlaanderen?

Niet vergeten dat in de jaren 60-70 sommige van de monument totaal niet waren wat ze nu zijn. Nu telt een RVV 17 hellingen toen een stuk of 6. Koppenberg hebben ze een paar gereden in de jaren 70 maar toen er weer uitgehaald na Skibby (auto reed over zijn fiets) en Paterberg kwam er pas bij in de jaren 80. Zelfde met Roubaix op een bepaald moment was dat bijna gewoon een koers over noord franse wegen met amper kasseien in zijn dan echt op zoek gegaan naar die stroken om Roubaix de smoel te geven die het nu heeft.

Klasse wat Wout gedaan heeft vandaag. Ik kan niet begrijpen dat iemand hier iets op tegen heeft, buiten gokkers misschien lol. Laporte zal wel al verschillende keren zijn race volledig in het teken van Wout gezet hebben. En hij zal dit ook nog vaak doen ook. Ik zeg niet dat hij 1 van die wedstrijden had kunnen winnen, maar hij rijdt zich toch het licht uit om Wout op een zo goed mogelijke positie en zo fris mogelijk naar de finish te brengen. Dat Wout hem bedankt met een overwinning in G-W is een groot gebaar.
Of ik tevreden zou zijn met zo een overwinning is wel een ander paar mouwen, maar Laporte is dat blijkbaar wel dus ik zie geen probleem. Wat Wout vandaag gedaan heeft maakt van hem niet alleen een groot coureur maar ook een groot mens. En dat komt van iemand die het eigenlijk net dat tikkeltje meer heeft voor Matthieu en Pogi dan voor Wout.
Niet per sé alleen de gokkers. Heeft Laporte hier verdiend gewonnen? Nee, enkel bij gratie van van Aert dus ik weet niet of we daar als neutrale supporter blij mee moeten zijn.

Bovendien kan ik me inderdaad voorstellen dat Laporte hier niet onverdeeld gelukkig mee is: die zal zich de komende tijd misschien nog wel een aantal keer in bochten moeten wringen om zijn eerste plek te rechtvaardigen.

Maar goed, als van Aert zijn punt is dat hij "just niks moet ", dan is bij deze dan ook weer gemaakt. Laten we hopen dat hij er geen spijt van krijgt.

Laten we hopen dat hij er geen spijt van krijgt.
Zou niet weten waarom wij als buitenstaander zoiets moeten hopen, is niet ons leven.
Uiteindelijk is wielrennen een teamsport en VA zei dat Laporte een goede vriend is geworden, die zien elkaar meer dan hun vrouw dus geen onlogische beslissing. Iedereen doet hier alsof VA de overwinning verkocht heeft ofzo.

Zou niet weten waarom wij als buitenstaander zoiets moeten hopen, is niet ons leven.
Uiteindelijk is wielrennen een teamsport en VA zei dat Laporte een goede vriend is geworden, die zien elkaar meer dan hun vrouw dus geen onlogische beslissing. Iedereen doet hier alsof VA de overwinning verkocht heeft ofzo.
Het enigste dat we weten is dat hij de overwinning aan Laporte geschonken heeft (over verkocht of iets dergelijks kunnen we niets zinnigs zeggen). Hij zal daar zijn redenen voor hebben maar het is toch niet abnormaal dat er daar wat opmerkingen overkomen

Mijn vrouw vond het alleszins belachelijk dat ze bv zelfs geen sprintje tegen elkaar deden :')
Mijn vriendin gisteren: "Wie rijdt er vanvoor?"
Ik: "Van Aert & Laporte"
Mijn vriendin: "Oe, da zijn er 2 van dezelfde ploeg... waarom laten ze die rijden???" :unsure:
Ze hadden dat idd beter gedaan en dan Wout die net iets minder snel was. Zou zo geen heisa geweest zijn :oi22:
En dat zou natuurlijk ook erg geloofwaardig geweest zijn :unsure:

Wout durft zich natuurlijk nogal eens verslikken in een spurt met 2 natuurlijk maar ook Laporte had die sprint vorig jaar nooit mogen verliezen.

Klasse wat Wout gedaan heeft vandaag. Ik kan niet begrijpen dat iemand hier iets op tegen heeft, buiten gokkers misschien lol. Laporte zal wel al verschillende keren zijn race volledig in het teken van Wout gezet hebben. En hij zal dit ook nog vaak doen ook. Ik zeg niet dat hij 1 van die wedstrijden had kunnen winnen, maar hij rijdt zich toch het licht uit om Wout op een zo goed mogelijke positie en zo fris mogelijk naar de finish te brengen. Dat Wout hem bedankt met een overwinning in G-W is een groot gebaar.
Of ik tevreden zou zijn met zo een overwinning is wel een ander paar mouwen, maar Laporte is dat blijkbaar wel dus ik zie geen probleem. Wat Wout vandaag gedaan heeft maakt van hem niet alleen een groot coureur maar ook een groot mens. En dat komt van iemand die het eigenlijk net dat tikkeltje meer heeft voor Matthieu en Pogi dan voor Wout.
Zo denk ik er ook over. Mooi gebaar van hem

Ik zou ook blij zijn dat het harde werk gewoon erkenning krijgt.
Die mannen staan als een hecht team in de koers.
Eigenlijk zou QS ook eens Declercq op deze manier mogen belonen bvb

Museeuw heeft zo zelf toch ook eens aan cadeau gehad?
Met 3 of 4 van dezelfde ploeg voorop (de andere ploegen moesten lossen), maar Museeuw mocht winnen? Of heb ik dat gedroomd?

Parijs Roubaix 1996 blijkbaar - ik heb dat inderdaad niet gedroomd.

Terug
Bovenaan