Sneeuwstorm
Well-known member
Waar zouden diegenen die "Nee, indien dit gebeurt verhuis ik weg uit Vlaanderen" gestemd hebben dan naartoe verhuizen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
canada het land van mijn dromen.Waar zouden diegenen die "Nee, indien dit gebeurt verhuis ik weg uit Vlaanderen" gestemd hebben dan naartoe verhuizen?

naar NederlandWaar zouden diegenen die "Nee, indien dit gebeurt verhuis ik weg uit Vlaanderen" gestemd hebben dan naartoe verhuizen?

Prima maar ik zie toch al 7 stemmen hierboven die het wel wat lijkt. En ik heb zelf aangeklikt dat ik Nederlander ben.Logisch de meeste mensen willen dit ook niet.
Dit is ook maar een pol op BG ik denk dat als je dit op grote schaal zal uitvoeren dat de resultaten zullen tegenvallen.Prima maar ik zie toch al 7 stemmen hierboven die het wel wat lijkt. En ik heb zelf aangeklikt dat ik Nederlander ben.
Je gaat dat toch niet echt serieus nemen die Anschluss. Ik zeg alleen dat het een (zeer dubieus weliswaar) voorbeeld is waarbij een kleiner land graag bij het grotere land wil horen.als je de Anschluss van Oostenrijk een goed voorbeeld noemt, dan bevestig je gewoon wat ik zeg: dat het gewoon een annexering van Vlaanderen bij Nederland zou zijn. en dan vind ik dingen als "we verplaatsen de hoofdstad" en "we geven Vlaanderen 75 zetels" al helemaal een bizarre redenering.
Mag ik overigens nog eens een olifant in de kamer noemen? Wat met de Belgische staatsschuld?
Gaan de Nederlanders die even aflossen voor ons? De aanhechting mocht toch wat kosten had ik begrepen?
Of gaan jullie Wallonië overtuigen om die staatsschuld alleen over te nemen?
Of moet de staatsschuld gedeeld worden tussen Vlaanderen en Wallonië? In dat geval mag je op de nationale televisie de debatten organiseren, dan pak ik alvast mijn zak popcorn.
2 Nederlanders zo te zien. (die 2 zijn aangeklikt)De stelling:
'Ja, ook zonder Brussel/taalgrensgemeenten' is raar. Taalgrensgemeenten zullen nooit afgestaan worden en zijn integraal deel van het Vlaams gewest. Bij een onafhankelijkheid worden die altijd meegenomen, zelfs al is er een meerderheid aan Franstaligen. Dat er faciliteiten blijven zou kunnen, maar meer niet. Wij gaan ook geen taalgrensgemeenten van Wallonië meepikken. Landen die opgesplitst worden doen dat altijd via bestaande interne grenzen.
Dus gelieve taalgrensgemeenten te schrappen in die optie.
Verder zijn er te veel keuzes die elkaar overlappen.
Ben wel eens benieuwd hoeveel Nederlanders er hier zitten.
Als dit gebeurt zal ik wel de onafhankelijkheid vragen voor west Vlaanderen.Ok dus de concessies vanuit het Noorden:
1. Nieuwe zuidelijke hoofdstad is geen probleem. Antwerpen lijkt mij prima hiervoor. Een Noord-Brabantse stad zoals Den Bosch vind ik ook prima.
2. Staatsschuld betaalt Nederland.
3. Nieuwe naam van het land (de Nederlanden?) zal worden geaccepteerd.
4. Wegen zullen worden vernieuwd in het Zuiden
5. Duitstalig gebied naar Duitsland, Wallonië naar Frankrijk. (staat Frankrijk absoluut voor open)
6. Friet mag nog steeds friet genoemd worden.
Hoe klinkt dit alles?
Fransen gaan zeggen :Kort antwoord: De Belgische staatsschuld neemt Nederland voor minimaal 50 procent over. Geen probleem. Anders graag afspraken met de Fransen maken.
Het is niet omdat 1 Vlaming plots Nederlander wil worden, dat de rest van de Vlamingen dit ook willen. Ik denk dat als Nederland Vlaanderen wilt dat ze dan met wapens zullen moeten aanvallen.Ik zou een voorbeeld nemen aan Peter Vandermeersch trouwens. Die is inmiddels Nederlander.Leuk boek ook wel.
![]()
Fransen gaan zeggen :
Wij zijn geen vragende partij. België is goed voor ons.
Wallonië zegt : wij zijn geen vragende partij, België is goed voor ons
Wil jij scheiden. Awel wij gaan niet weigerachtig staan. Maar 100% van de staatsschuld is voor Vlaanderen. En Brussel is voor Wallonië. En als we toch bezig zijn, we kunnen moeilijk cold turkey gaan vanuit niets. Dus de huidige transfers gaan nog minimaal 100 jaar. Hecht die zich in de toekomst aan een ander groter deel, waardoor de inkomsten verhogen, dan verhogen de transfers. Verlagen de inkomsten, dan blijven de transfers hetzelfde.
Hoe jij accepteert dat niet ? Geen probleem even goede vrienden, zoals het nu loopt loopt het goed.
Daarom dat men annexeert met de wapens. Het gaat uiteindelijk over een hostile takeover. En hostile takeovers waarbij je niet geld als water spendeert om de aandelen over te nemen (en dus de staatsschuld), die slagen niet. Zeker niet wanneer uw keuze is 100% van de aandelen of geen inspraak.
Er is weinig gekend over de aanhang van het rattachisme bij de andere partijen. Af en toe doet een Waalse politicus een rattachistische uitspraak, zoals Claude Eerdekens (PS) of Yvan Ylieff (PS), maar deze worden niet door iedereen ernstig genomen en ze worden nadien uitgelegd als een onderdeel van het communautaire steekspel. Toch wordt het rattachisme als een serieuze optie beschouwd voor velen als België zou ophouden te bestaan. Een opinieonderzoek uit 2008 liet uitschijnen dat 49% van de Walen voor een aansluiting bij Frankrijk is als België ophoudt te bestaan, 60% van de Fransen zou voorstander zijn. Volgens een onderzoek gepubliceerd in juni 2010 was toen zelfs twee derde van de Fransen voor aanhechting.[1]
WallonieWaar zouden diegenen die "Nee, indien dit gebeurt verhuis ik weg uit Vlaanderen" gestemd hebben dan naartoe verhuizen?
En intussen getrouwd met een Ierse en naar Dublin verhuisd.Ik zou een voorbeeld nemen aan Peter Vandermeersch trouwens. Die is inmiddels Nederlander.Leuk boek ook wel.
Ik zeg dit ook continu, maar ik denk dat hij de boodschap niet begrijpt.Ook al woon ik in Wallonië, neen, liever niet. Ik zie maar weinig voordelen aan Nederland. Los van het feit dat gewoon Belg ben en wil blijven natuurlijk![]()