Vlees van bij de slager of de supermarkt

Ik denk dat ge de essentie mist. De prijs per kilo is in de colruyt alvorens te bakken misschien beterkoop. Maar na bakken blijft er minder vlees over, dus is de Colruyt misschien niet meer beterkoop per kilo bij het eindresultaat.
En je moet maar van gekookt vlees houden.. ik hou er niet van .. Bij het uitbakken van spekjes (voor bij de stamppot) is het een groot waterballet. Dus, als je kijkt naar de prijs per kilo, zonder ingespoten water, is die bij de slager waarschijnlijk toch niet zo heel duur én lekkerder.

D
Dit?

Ze hebben zo ook de hele kip, kopen we wel geregeld.
Dat is em!

Toch met wat spijt in het hart maar onderdeel van het leven: deze maand wordt onze koe geslacht - bijna 4 jaar oud, 1 maal een kalf op de wereld gezet, gevoederd met mais, bieten, hooi, brood en pistolets, lijnzaadkoeken in combinatie met een speciale mengeling van voeder, aardappelen, appels en de klassieke dagelijkse overschotten van groenten etc.

Na het slachten zal deze 10 dagen rijpen in de koelcel van slachthuis.
Als je daar bij stilstaat eet je niks meer hé. Ook planten 'leven' en hebben mogelijks gevoelens. (ik zeg 'mogelijks'. De wetenschap zegt van niet maar hoe weten we dit bulletproof zeker? Anyways ze 'leven' aldus.)

Maar zonder eten ga je zelf dood.

Het is wat het is.

Ik koop vlees meestal in de Carrefour, af en toe in de Delhaize en af en toe bij de slager recht over mijn deur.
De slager is veruit de beste (is ook gekend als zeer goede kwaliteit in de streek) met Delhaize op 2de plaats.
Waarom de Carrefour dan? Omdat ik 1 maal per week grote boodschappen doe en dat is in de Carrefour, daar breng ik dan ook vlees mee en vries het thuis in. Maar worsten en bereid vlees (bv hamburgers ed) en zal ik daar niet rap meer meebrengen, die trekken echt op niet veel. Hun zuiver vlees vind ik best wel ok.

Wat in de rand maar gisteren gaan kijken om een nieuwe koe te kopen - ik vrees voor de liefhebbers dat rundsvlees in de nabije toekomst fors zal stijgen in prijs - momenteel worden alle records gebroken.

Wat in de rand maar gisteren gaan kijken om een nieuwe koe te kopen - ik vrees voor de liefhebbers dat rundsvlees in de nabije toekomst fors zal stijgen in prijs - momenteel worden alle records gebroken.
Ik reken op de vegetariërs en de mensen die minder vlees willen gaan consumeren. Die prijs zal wel weer zakken.

Slager in 95% van de gevallen. Hier (midden West-vlaanderen) zitten er nog redelijk veel slagers van alle soorten en slag laat maar zeggen waar je prijs kwaliteit genoeg keuze in hebt. Ook enkele hoeveslagerijen waar we wel eens in grotere hoeveelheden kopen.
Vandaag was er een actie bij onze slager. 10kg gemengd gehakt voor 39euro en hop de vriezer terug aangevuld en nu zelfgemaakte hamburgers aan het eten.

Terug
Bovenaan