Voorjaar 2023

@Slackmans
Zal niet alles quoten anders te lang. 😁

DVB was heel sterk, ik zeg niet dat de lie of iemand anders kon gewonnen hebben hoor. DVB Rijdt gewoon iedereen aan frieten tegenwind op en na de Bosberg. Want rijdt gewoon iedereen op 30-40" terwijl het aan de voet van de Bosberg 12" was.

Wilde gewoon even Ineos verdedigen afwezigheid in de finale verdedigen. Niet dat Ineos het gat ging toegereden hebben. Met alle respect voor de Buyst dat is geen Ben turner.

Maar misschien
Als Lotto direct rijdt en niet gokt op vermeersch (net zoals Bahrein niet gokte op milan) Mss dat De lie er dichter bij kon zitten mss geen chasse patat met zijn groepje en mss Kon aansluiten voor de voet.

Campenaerts heeft geprobeerd aan te vallen , Vermeersch heeft aangevallen en DVB Helpen zijn voorsprong uit te bouwen.
Als je met zo een kerel in je ploeg zit is dat gewoon not done IMO.

Kon geen print screen pakken van tijdsverschil
(Zwart beeld) maar tijdsverschil was wel degelijk zo weinig eventjes. Maar DVB bouwde dus zijn voorsprong uit.
Nu Lotto zal zich volgend jaar in ieder geval moeten versterken , 1-2 man die iets verder raakt in koers. Wel een beter openingsweekend voor lotto dan anders

De Omloop zegt ook niet alles. Hoe vaak heeft Quick-Step al niet collectief gefaald om de dag nadien dan KBK te winnen? En zelfs later in het voorjaar nog te schitteren?

Edit: en waarom spreekt iedereen over 4iii? Het is 4iiii (as in 4 x i) gemakkelijker kan het toch niet? :unsure: :tongue:

Laatst bewerkt:
Lotto was o.a. De Buyst en ik denk Frison wel verloren onderweg door pech. Lotto is toch een kleinere ploeg, dan vind ik dat er veel andere teams meer gefaald hebben gisteren.

Ik vond Lotto eigenlijk nog verrassend goed rijden. Na de muur waren ze niet meer te zien maar ervoor toch steeds voldoende in steun van De Lie.

Voor Lotto was het vooral jammer dat Florian Vermeersch geen betere dag had. Als die in het wiel van Van Baarle kan blijven (wat de Vermeersch van PR wel zou moeten kunnen) komen ze wel terug en sprint De Lie tegen Laporte, Wellens en Mohoric voor de zege.

Vorig jaar nochtans een partnership met 4iii tot en met 2025 aangekondigd. Maar het is duidelijk dat ze er niet mee rijden in wedstrijden. Ik gok dus dat Shimano er niet mee opgezet was vorig jaar. Ik zie echter wel nog foto's van wat renners op training die duidelijk met 4iii trainen (Campenaerts zelf trainde in Spanje met dat gigantisch voorblad gecombineerd met een 4iii power meter). Er zijn nog ploegen die dat doen (Ineos bijvoorbeeld). Eigenlijk ook echt genant dat Shimano zo een slechte power meter op de markt durft brengen.
Boven de voet van de Lie ziet het zwart, dus daar zit toch iets dat er bij shimano alleen niet is? Mss de 4ii helemaal incognito :unsure:

Ik vond Lotto eigenlijk nog verrassend goed rijden. Na de muur waren ze niet meer te zien maar ervoor toch steeds voldoende in steun van De Lie.

Voor Lotto was het vooral jammer dat Florian Vermeersch geen betere dag had. Als die in het wiel van Van Baarle kan blijven (wat de Vermeersch van PR wel zou moeten kunnen) komen ze wel terug en sprint De Lie tegen Laporte, Wellens en Mohoric voor de zege.
Lotto zeker goed ;)
Maar kon in mijn ogen tactische fout met Vermeersch. Met zo een figuur (de lie) in je ploeg, nu hopelijk hebben ze het door , dan volgen de resultaten wel.
1 koers maakt het voorjaar niet en 2de is een prima resultaat !

Sowieso dat Vermeersch er op de Bosberg werd afgereden als het al niet op de muur gebeurde.

In PR-RBX zitten geen heuvels ;)
Vermeersch is een beetje overrated door die roubaix tegenover echte toppers , om die dan mee te sturen met een DVB en te laten meerijden , terwijl Superman van je ploeg erachter zit.

Was wat ik een beetje bedoelde voor de koers, je kan mannen meesturen maar je moet ze laten slepen als je niet de beste renner hebt in de groep en er een topper achter zit , dat is niet gebeurd.

Gewoon alles op 1 man bij Lotto.
Nu Jinx ik het mss weer en wint Vermeersch RVV (Waarschijnlijk niet )

Enkel alpecin heeft nog niks gewonnen. Maar QS heeft al dubbel zoveel overwinningen en punten dan lotto.
Lotto teert op De Lie, want hij is de enige die heeft gewonnen en zelfs dicht bij een overwinning is geweest.

Wat voor zever kraamt gij toch altijd uit? Niemand zegt hier ten eerste toch dat Lotto ook maar in de buurt komt van QS in zijn geheel? Het ging over gisteren. Gisteren waren ze het beste Belgische team en dan is het vreemd dat je als Procontinentaal team toch meer kritiek krijgt dan de 3 andere Belgische ploegen.

Daarbij Ewan verloor letterlijk met 28 miliseconds nog geen week geleden, Van Eetvelt werd 2e en 3e, Van Gils een keer tweede, Van Moer derde. Het klopt gewoon totaal niet wat je zegt. We zijn natuurlijk niets anders van u gewoon hier. Ja, natuurlijk gaat Lotto minder winnaars hebben dan ploegen met meer budget. No fucking shit, dat betekent nog niet dat ze gisteren een afschuwelijke race hebben gereden.

Wilde gewoon even Ineos verdedigen afwezigheid in de finale verdedigen. Niet dat Ineos het gat ging toegereden hebben. Met alle respect voor de Buyst dat is geen Ben turner.

Dat is niet nodig. Dat Ineos een beter team is is een open deur intrappen. Het ging op gisteren, en gisteren was Ineos (door omstandigheden misschien) ondermaats, net zoals vele andere teams.

Maar misschien
Als Lotto direct rijdt en niet gokt op vermeersch (net zoals Bahrein niet gokte op milan) Mss dat De lie er dichter bij kon zitten mss geen chasse patat met zijn groepje en mss Kon aansluiten voor de voet.

Campenaerts heeft geprobeerd aan te vallen , Vermeersch heeft aangevallen en DVB Helpen zijn voorsprong uit te bouwen.
Als je met zo een kerel in je ploeg zit is dat gewoon not done IMO.

Ik kan akkoord gaat dat te veel vertrouwen hebben in Vermeersch een tactische fout is. Maar wat doe je? Ik zou na die split op de Molenberg proberen rijden met Frison en hopen dat Jumbo en Bahrain (beiden ook met 4 man daar) proberen mee doen. Maar Jumbo wilde duidelijk aanvallen. Je kan De Lie zijnde niet op alles reageren, en Lotto kan ook niet als eentje blijven gaten dichtrijden. Uiteindelijk is het logisch dat je aanvallen probeert te volgen met je team. Het grote probleem is dat Jumbo altijd sterker zal zijn. Op dat vlak gaat het eigenlijk makkelijker worden als Pog, Alaphilippe en VdP erbij zijn. 1 van die mannen mee en de Jumbo man in kwestie rijdt niet meer door. Dan kun je eigenlijk makkelijker op Van Aerts wiel gaan rijden.

Campenaerts is overigens toch nooit gaan aanvallen? Was dat maar zo, dat had tenminste betekent dat die niet zo een slechte benen had.

Kon geen print screen pakken van tijdsverschil
(Zwart beeld) maar tijdsverschil was wel degelijk zo weinig eventjes. Maar DVB bouwde dus zijn voorsprong uit.

Ik heb zelf getimed op de top van de Bosberg, daar was het verschil dus al veel groter. Zegt veel over Van Baarle dan als die nog uitloopt op de Bosberg. Het enige wat het had kunnen veranderen was het niet "vallen" van renners op de muur waardoor er een geograniseerd 50 man peloton achter kon gaan rijden of extra sterke mannen in het groepje met De Lie, maar realistisch is dat niet echt.

Nu Lotto zal zich volgend jaar in ieder geval moeten versterken , 1-2 man die iets verder raakt in koers. Wel een beter openingsweekend voor lotto dan anders

In principe wel, maar veel is er niet vrij. Naesen? Senechal? En lotto zit qua budget wel wat vast zolang Ewan er is vrees ik. Ook afwachten hoe snel Segaert progressie maakt. Die gaat niet even snel groeien als De Lie, maar hij heeft wel talent voor dit soort koersen. Kan een mooi duo worden, zijn héél complementair.

Laatst bewerkt:
Wanneer was dat? Net voor de muur? Toen werd er toch vollenbak gereden in peloton. Lotto of niet, dat peloton ging vol. Jumbo is gewoon 10x zo sterk dan eender welke andere ploeg in dit peloton. En bij Jumbo is niet echt plaats voor hem zolang Van Aert daar rijdt.
Het kan zijn dat we over verschillende dingen bezig zijn, ik bedoelde niet het peleton maar die achtervolgende groep.

Of De Lie bij lotto wegmoet, goh ja wat mij betreft wel maar dan wel als absolute kopman dus dan valt oa Jumbo af ja.

@SomeDude

Campenaerts: "We rijden met Shimano, ze zijn zeker niet het beste, maar ze zijn wel licht"

Dus ja lijkt me dat Shimano eist dat ze hun power meters gebruiken. Op training zullen sommige renners nog 4iiii (@Reverz ) gebruiken omdat het daar natuurlijk heel problematisch is als je met die Shimano problemen zit.

Vanaf hoeveel kilometer moet ik mijn tv openzetten vandaag?
1 kilometer... tis K-B-K, hoe interessant kan het zijn zonder Mathieu '100 km' van der Poel? :unsure:

Ze gaan er voor sprinten, Jackobsen gaat winnen, alle zorgen voor QS smelten als sneeuw voor de zon. Tot in de E3 & G-W dan toch weer blijkt dat ze er collectief doorzakken als Jumbo/vdP/Pogacar koers gaan maken.

Nu ze geen WT meer zijn moet dit wel kunnen, hoewel het nog altijd wel een deel van het nut van een aparte U23-wedstrijd ondermijnt.
Op zich zie ik persoonlijk geen probleem met een combinatie van U23 en prof wedstrijden. Dat lijkt mij zelfs een goeie zaak, op die manier kan je ervaring op doen in kleine profwedstrijden en ondertussen toch nog een Tour de l'Avenir oid rijden. Wat wel BS is, is een heel prof seizoen rijden... een Vuelta rijden en dan het WK gaan rijden bij de beloften. Dat zou niet meer mogen kunnen imo. WT koers bij de profs rijden zou gelijk moeten zijn aan 'ban' voor alle U23 wedstrijden.

Laatst bewerkt:
1 kilometer... tis K-B-K, hoe interessant kan het zijn zonder Mathieu '100 km' van der Poel? :unsure:

Ze gaan er voor sprinten, Jackobsen gaat winnen, alle zorgen voor QS smelten als sneeuw voor de zon. Tot in de E3 & G-W dan toch weer blijkt dat ze er collectief doorzakken als Jumbo/vdP/Pogacar koers gaan maken.

Daar zou ik nu toch niet zo zeker van zijn. QS, Lotto en Alpecin willen een sprint, maar zijn die sterk genoeg tegen het machtige Jumbo dat die koers toch weer héél zwaar zal proberen maken? Dan heb je nog andere sterke mannen die ook wel liever geen spurt wille zoals Wellens, Mohoric, Stuyven, etc. Ik zie dat hier niet zomaar een massaspurt worden eerlijk gezegd. Ze gaan er alles aan doen om die snelle mannen eraf te krijgen en De Lie te isoleren. En als sommigen het Lotto van gisteren al zwak vonden, hun team van vandaag is toch nog een tikkeltje minder goed.

Daar zou ik nu toch niet zo zeker van zijn. QS, Lotto en Alpecin willen een sprint, maar zijn die sterk genoeg tegen het machtige Jumbo dat die koers toch weer héél zwaar zal proberen maken? Dan heb je nog andere sterke mannen die ook wel liever geen spurt wille zoals Wellens, Mohoric, Stuyven, etc. Ik zie dat hier niet zomaar een massaspurt worden eerlijk gezegd. Ze gaan er alles aan doen om die snelle mannen eraf te krijgen en De Lie te isoleren. En als sommigen het Lotto van gisteren al zwak vonden, hun team van vandaag is toch nog een tikkeltje minder goed.
Alle gekheid op een stokje... er wordt hier toch wel héééél hard op Lotto gefocused. Dat Vermeersch eraf moest voor Le Berre was een veeg teken maar vergeet niet dat ook Milan al eerder moest passen en die mannen waren op zen minst mee...

Alpecin een hele dag niet gezien... Philipsen eerste man binnen op plaats 33. Triest.
Soudal... ok, gereden om Jumbo terug te brengen maar in de finale anoniem. Ballerini kon zich niet onderscheiden in de sprint, Sénéchal die er in de vroege finale kansloos uitgereden werd: pech of opgesoepeerd eerder in de koers misschien maar in elk ander geval véél te vroeg voor een renner van dat niveau. Lampaert die zogezegd in oh zo goede vorm verkeerde in San Juan... één keer zijn kop laten zien vooraan het peloton en uiteindelijk 71ste.
Ineos... ook niet bepaald flitsend hé.

Eerlijk gezegd was er naast Jumbo maar 1 ploeg die collectief iets hebben laten zien en dat was Bahrein (Milan mee, Mohoric mee... gereden in de achtervolging). Ze kopen er niks mee maar ze waren collectief in orde. Voor de rest was er geen enkele andere ploeg waar ik van kan zeggen "die waren nu eens véél beter dan Lotto". EF misschien... maar die hebben ook nergens een trap moeten geven.

UAE is ni hier he mannen.

Baroncini gevallen, opgegeven met gebroken pols.
Vorig seizoen ook al z'n voorjaar om zeep door een gebroken arm in de Algarve.
Hoeveel pech kunt ge hebben :s

Mooi dat hij Yates de zege gunt!
Remco ging voluit voor de eindzege en woekerde daardoor iets te veel met zijn krachten. Yates leek mij even goed, maar hij wist al snel dat Remco te goed was vandaag om de eindzege nog te stelen van hem, dus hij ging al snel voor de ritzege.

Op het perfekte moment, toen hij zag dat Remco a bloc zat, heeft hij aangevallen.

Heeft Remco de zege dus cadeau gegeven? Neen. De beelden na de finish spreken voor zich. Hij kon geen 'A' meer zeggen, zo dood was ie.
Was Yates sterker? Neen. Maar hij kon zich net die halve procent meer sparen.

Maar goed, zo verdelen ze wel netjes de buit.

Eindoverwinning is binnen. Wel zonder ritzege maar we zullen de TTT op zijn rekening zetten. :unsure:
Hij zal dit jammer vinden, en vinden dat de kers op de taart ontbreekt, maar hij kwam hier voor de eindzege.
Hij zal er misschien een uurtje van wakker liggen maar daarna zal hij dit wel snel een plaats geven he. :tongue:

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan