Voorjaar 2023

Ik moet wel zeggen, ik ben echt geen fan van zo'n dominante ploegen. QS 2018 (ergens daar rond) vond ik ook maar niets eerlijk gezegd. Wordt snel saai. Nu dat is persoonlijk natuurlijk, sommigen vinden dat schitterend om te zien. Hopelijk kunnen VdP, Pogacar en misschien ook Alaphilippe in de grotere koersen hier wat aan doen.
Ik heb er geen problemen mee maar toch zijn er veel mensen met dubbele meningen.

Iedereen vond team Sky in de jaren 10' tijdperk onmogelijk / gekocht renners/...

Iedereen was tegen een te sterk sky , nu er enkele goeie Belgen zijn, bij Jumbo in die ploeg weinig kritiek.
-------------------
Over de OHN.
Sterkste wint rijdt 40 km weg
25 km solo en houdt iedereen gewoon op afstand ze komen enkel dichter in de laatste km bij het vieren.

Ik hoop dat Lotto nu snapt dat ze alles op De Lie mogen zetten voor de rest van het voorjaar , en niet zo van die fake 2de man (bv Campenaerts) die zogezegd voor gevaar kan zorgen.

Ik hoop dat Lotto nu snapt dat ze alles op De Lie mogen zetten voor de rest van het voorjaar , en niet zo van die fake 2de man (bv Campenaerts) die zogezegd voor gevaar kan zorgen.

Goh uiteindelijk rijdt De Lie enkel DDV, Gent Wevelgem en Roubaix en daar ging die sws kopman zijn hé. Alé in Roubaix maakt dat zelfs niet zoveel uit, gewoon pech vermijden. In E3 en RVV doet De Lie normaal gezien (ik denk niet dat ze gaan overdrijven met zijn koersen, hij blijft maar 20 jaar) niet mee.

In MSR is er natuurlijk wel nog Ewan, maar dat is ook echt wel nog een ander soort koers. 300km en die laatste afdaling is zo ontzettend belangrijk geworden.

k heb er geen problemen mee maar toch zijn er veel mensen met dubbele meningen.

Iedereen vond team Sky in de jaren 10' tijdperk onmogelijk / gekocht renners/...

Iedereen was tegen een te sterk sky , nu er enkele goeie Belgen zijn, bij Jumbo in die ploeg weinig kritiek.

Klopt hoor, is een beetje hypocriet vaak. Ik vind dat nooit tof, of ik kan daar even mee leven, maar na een tijdje wordt het maar saai vind ik. Maar dat is echt zo iets wat persoonlijk is. Sommige mensen kunnen daar echt van genieten, ik niet echt.

QS heeft officieel zelfde budget als Jumbo. :unsure:

Ja, en 2Pac leeft ergens nog op een onbewoond eiland.

En klopt, Jumbo is dominant op meerdere fronten. Maakt het nog wat erger. Tja modern wielrennen met die paar superploegen hé, niets aan te doen zeker.

Ik begin meer en meer te denken dat De Lie houden lastiger en lastiger gaat worden.
Hij is hun beste renner en hij is 20 jaar. Had hij vandaag een betere ploeg gehad dan had hij kunnen sprinten voor de winst en had hij gewonnen.
De ronde gaat niks voor hem zijn natuurlijk. We moeten ook realistisch zijn.
Maar alle koersen van een niveau lager? Niet twijfelen!
Campenaerts zelfs maar vernoemen is een aanfluiting.

Had hij vandaag een betere ploeg gehad dan had hij kunnen sprinten voor de winst en had hij gewonnen.

Bij welke ploeg had hij vandaag kunnen sprinten voor winst?

Van Baarle was gewoon véél sterker dan de rest. Zet nog 3 ploegmaten in die achtervolgende groep en ze pakken die nog niet.

Ik begin meer en meer te denken dat De Lie houden lastiger en lastiger gaat worden.
Hij is hun beste renner en hij is 20 jaar. Had hij vandaag een betere ploeg gehad dan had hij kunnen sprinten voor de winst en had hij gewonnen.
Nog niet, zou kunnen. Maar ik geloof wel absoluut dat die de Ronde kan winnen ooit, wat een motor zit daar in in die kerel seg. T beste wat we in enige tijd gehad hebben van jeugd in dit soort koersen.

En @hier vlakboven, ze hebben op 10 seconden gehangen, als je daar dan drie lotto's kan laten rijden dan rijden ze dat volgens mij toch echt wel dicht. Los van t feit dat Van Baarle sterk was uiteraard.

Bedoel je dit jaar de ronde dan? (Dat klopt natuurlijk)
Want naar de toekomst toe is dat toch een absolute topfavoriet voor de rvv. (En PR)
Geef hem nog een jaar of 3-4!

@Slackmans vandaag was hij ook kopman , maar toch ging Florian aanvallen met een Van Baarle , mocht florian nog slepen kon ik er nog een beetje inkomen maar reed vol mee.
Dus gaan voor eigen winst, maar in geen 100 jaar dat hij DVB zijn wiel zou kunnen houden.

Als hij er zelf afgereden wordt door opkomende topper en neoprof le berre die de al een hele dag in de aanval zat...

Lotto dus gewoon een fout gemaakt.
Lotto zat dan nog met 4-5 man in dat peleton moesten gewoon dat gat proberen toe te rijden
Ik zeg niet dat ze DVB gingen ingehaald hebben , maar ging toch al makkelijker geweest zijn.

Keyboard warrior pcm spelen is natuurlijk makkelijker dan live in de koers ;)

Bij welke ploeg had hij vandaag kunnen sprinten voor winst?

Van Baarle was gewoon véél sterker dan de rest. Zet nog 3 ploegmaten in die achtervolgende groep en ze pakken die nog niet.
De koers is meer dan alleen maar de achtervolging en de laatste 30km.
Met een betere ploeg en een kopman zoals een De Lie bouw je een tactiek op navenant. Dan ga je niet wachten tot Van Baarle wegrijdt maar probeer je zelf weg te rijden of een ontsnapping op poten te zetten.
Bij Lotto hebben ze enkel maar de renners om aan te klampen en vanaf dat het wat zwaar wordt flikkeren Frison en Van Moer eraf.
Bij een ineos om nu maar een ploeg te noemen had hij alvast meer kans gemaakt.

Bedoel je dit jaar de ronde dan? (Dat klopt natuurlijk)
Want naar de toekomst toe is dat toch een absolute topfavoriet voor de rvv. (En PR)
Geef hem nog een jaar of 3-4!
Ja dit jaar natuurlijk.
De toekomst lijkt me wel positief op dat vlak. Maar hij heeft nog wel wat tijd. En hij zal zich eerst is moeten meten met een VA en een MVDP.
Nu al zeggen dat hij topfavoriet zou zijn is misschien net iets te voorbarig. Tussen dit en topfavoriet zijn voor de ronde zijn er wel nog wat stappen. :P

De koers is meer dan alleen maar de achtervolging en de laatste 30km.
Met een betere ploeg en een kopman zoals een De Lie bouw je een tactiek op navenant. Dan ga je niet wachten tot Van Baarle wegrijdt maar probeer je zelf weg te rijden of een ontsnapping op poten te zetten.
Bij Lotto hebben ze enkel maar de renners om aan te klampen en vanaf dat het wat zwaar wordt flikkeren Frison en Van Moer eraf.
Bij een ineos om nu maar een ploeg te noemen had hij alvast meer kans gemaakt.

Ja want Ineos was zo ontzettend sterk vandaag?

En @hier vlakboven, ze hebben op 10 seconden gehangen, als je daar dan drie lotto's kan laten rijden dan rijden ze dat volgens mij toch echt wel dicht. Los van t feit dat Van Baarle sterk was uiteraard.
Wanneer was dat? Net voor de muur? Toen werd er toch vollenbak gereden in peloton. Lotto of niet, dat peloton ging vol. Jumbo is gewoon 10x zo sterk dan eender welke andere ploeg in dit peloton. En bij Jumbo is niet echt plaats voor hem zolang Van Aert daar rijdt.

Vignegaard goed bezig. Wordt leuk straks in Parijs-Nice tegen Pogacar. En morgen nog een tijdritje kan er ook 3 ritten winnen dus.

Naamloos.jpg

20% op een soort grindweg :o

Eigenlijk is het wel verrassend dat Van Baarle zelfs niet eens een ster krijgt in de krant. En Campenaerts krijgt er 3 omdat hij een week lang van de hoge toren blaast. Vorig jaar Roubaix gewonnen, dit jaar alweer vergeten. Blijft toch altijd een onderschatte renner hoor. Ik heb hem zelf ook te laag gezet (of niet in mijn wielerprono gezet, omdat er te veel zijn en hij te veel miljoen kost, zeker als je Pogacar, Van Aert en Van Der Poel er alle drie al instaan hebt). Wel De Lie mee gehad, en als kopman.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan