Voorjaar 2023

Arnaud De Lie wat een fenomeen!
Pakt nog even de tweede plek. Mag terecht teleurgesteld zijn vandaag, had gewoon kunnen winnen.

Maar aan deze Van Baarle was toch weinig te doen. De motard hebben zeker niet gehinderd, integendeel. Maar je moet het nog doen.
Jumbo hun seizoen is alvast goed begonnen! Maar dit blijft de opwarmer.
De monumenten, die zullen belangrijk worden. En daar wil ik het nog wel eens zien.

De Lie, wie er nog aan twijfelde zal nu wel overtuigd zijn zeker? Fenomeen.

Verder: heel sterk van Van Baarle, zeker met die tegenwind. Jumbo als geheel een klasse sterker dan de rest. Perfect uitgespeeld. En dan nog die Tratnik die wel eens heel belangrijk voor Van Aert zou kunnen gaan worden.

Ik moet wel zeggen, ik ben echt geen fan van zo'n dominante ploegen. QS 2018 (ergens daar rond) vond ik ook maar niets eerlijk gezegd. Wordt snel saai. Nu dat is persoonlijk natuurlijk, sommigen vinden dat schitterend om te zien. Hopelijk kunnen VdP, Pogacar en misschien ook Alaphilippe in de grotere koersen hier wat aan doen.

Fantastische renner, die de Lie. Had een serieuze vleeswonde in zijn knie. Van Van Baarle kan je ook alleen maar fan zijn. Modelprof. Meteen zijn eerste wedstrijd voor Jumbo gewonnen.

Dit dacht ik ook eerst, maar Van Baarle leek wel echt een klasse apart. Een goede Campenaerts had denk ik niets veranderd vandaag.

Ik zei het een beetje hyperbolish en ook als een steekje richting Campenaerts die toch wel heel veel zelfvertrouwen had voor de wedstrijd. Weet niet of het een rolletje is die hij speelde of hij echt zo goed dacht te zijn. Was vorig jaar goed in de Omloop maar heeft toch nog nooit prestaties geleverd om zomaar even een favorieten rol te kunnen opeisen.

Ik zei het een beetje hyperbolish en ook als een steekje richting Campenaerts die toch wel heel veel zelfvertrouwen had voor de wedstrijd. Weet niet of het een rolletje is die hij speelde of hij echt zo goed dacht te zijn. Was vorig jaar goed in de Omloop maar heeft toch nog nooit prestaties geleverd om zomaar even een favorieten rol te kunnen opeisen.
Dwars door Vlaanderen vorig jaar met zijn truc om in de afdalingen aan te vallen. Geen fan van Campenaerts, een beetje een overschatte renner heb ik het gevoel. Vermeersch viel ook bleek uit vandaag. Een vroege vluchter overleeft langer dan hij. Lotto heeft maar één afwerker en dat is De Lie.

Ik heb eigenlijk geen probleem met dat zelfvertrouwen zolang je tenminste degelijk presteert. Vandaag zou dat de tweede groep zijn, maar dit is ondermaats en dan komt het inderdaad zielig over. Ik hoop ergens dat hij wat ziekjes is ofzo, dat zou iets verklaren want anders zijn er echt geen excuses.

Nu, op zich waren ze wel dik ok op de Molenberg, waar ze vroeger dan al weggereden werden. Op dat vlak was het al beter. En dankzij De Lie hebben ze gewoon een mooi resultaat natuurlijk, dat kan niet gezegd worden van die andere Belgische ploegen. Als PCT ploeg heb je uiteindelijk de 3 Belgische WT ploegen outperformed. Dan mag/moet je tevreden zijn natuurlijk. Het zou ook meer pikken als er echt het gevoel zou zijn dat De Lie dit had kunnen winnen, maar met deze Van Baarle twijfel ik daar hard aan.

Waar zat Alpecin trouwens? Dat is wel vrij dramatisch als je al een heel seizoen niets getoond hebt.

Wat zitten ze nu in die studio te doen alsof dit uniek en ongezien is hoe Jumbo Vista hier vandaag koerst…? Van Grambergen zeveraar… Mapei/Quickstep heeft de klassiekers zo 20 jaar gedomineerd

Wat zitten ze nu in die studio te doen alsof dit uniek en ongezien is hoe Jumbo Vista hier vandaag koerst…? Van Grambergen zeveraar… Mapei/Quickstep heeft de klassiekers zo 20 jaar gedomineerd

Was ook elk jaar opnieuw bij QS zo dat ze vergeten waren dat QS dat ook gewoon ervoor wel al eens had gedaan. Moeten altijd doen alsof iets nieuws en unieks is. Het nieuws hé.

Zowel Soudal Quick-Step en alpacin dequeninck verdacht afwezig vandaag, dat waren nu wel 2 ploegen waar ik veel meer van had verwacht.

Bij QS zal het er niet op beteren voor de voorjaars klassiekers natuurlijk. Patje had al spijt van de contractverlengingen van Asgreen en Alaphil. Dus daar zal men vooral de ploeg rond Remco willen versterken.

Zowel Soudal Quick-Step en alpacin dequeninck verdacht afwezig vandaag, dat waren nu wel 2 ploegen waar ik veel meer van had verwacht.

Alaphilipe en VDP deden niet mee. En Asgreen ook ziek geworden. Zonder je kopstukken wordt het wel lastig natuurlijk. Is niet dat ze daar achter een Van Baarle hebben (ex winnaar PR en vorig jaar ook gewoon 2e in de RVV).

Bij QS zal het er niet op beteren voor de voorjaars klassiekers natuurlijk. Patje had al spijt van de contractverleningen van Asgreen en Alaphil. Dus daar zal men vooral de ploeg rond Remco willen versterken.

Inderdaad, QS heeft niet het budget van Jumbo, UAE en Ineos, er moeten daar keuzes gemaakt worden en met Remco is die keuze heel makkelijk. Je klassiekerploeg gaat daar altijd onder lijden natuurlijk. Met Alaphilippe zal het beter zijn, maar zolang Remco de Tour kan winnen in de toekomst zal het wat betreft de grote klassiekers moeilijk blijven denk ik. Tenzij er ergens véél meer budget wordt gevonden natuurlijk.

Gewoon te weinig kwaliteit voor deze zware wedstrijd vandaag doordat Asgreen/Alphaphillipe en mvdp er niet bij waren.
Die krijgen morgen wel een koers op hun maat, zullen er dicht bij zijn daar met hun topsprinter

QS was nog een stukje "erger" dan Jumbo inderdaad (veel langer dominant), al is Jumbo wel op weg om zo te worden.
Jumbo doet het op meerdere fronten toch wel verschil
Inderdaad, QS heeft niet het budget van Jumbo, UAE en Ineos, er moeten daar keuzes gemaakt worden en met Remco is die keuze heel makkelijk. Je klassiekerploeg gaat daar altijd onder lijden natuurlijk. Met Alaphilippe zal het beter zijn, maar zolang Remco de Tour kan winnen in de toekomst zal het wat betreft de grote klassiekers moeilijk blijven denk ik. Tenzij er ergens véél meer budget wordt gevonden natuurlijk.
QS heeft officieel zelfde budget als Jumbo. :unsure:

Olav Kooij zit in UAE :lol:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan