Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ganna zijn eerste doel is de Giro.
Een verrassing is iemand die nog nooit een overwinning/ereplaats op het hoogste niveau heeft gehaald en ineens den hoofdvogel afschiet. Hij had er zeker de lichaamsbouw voor om te presteren in dat soort koers en gezien de winning flow waar ie dat jaar inzat "allesbehalve" een verrassing.Que? Dat EK was een heuvelrit in Trento die PR was zijn eerste en enige deelname aan PR. Hoe was dat geen verrassing? Dat hij in vorm was ok maar die jongen was nog nooit in de buurt gekomen van een podium in een monument om dan bij zijn eerste deelname PR te winnen.
MVDP's grootste concurrent lijkt Philipsen te zijn, en dat kom goed uit, want MVDP heeft Philipsen al geholpen bij MSR, toen hij besefte dat MSR dit jaar niet meer kon winnen.
Ik vraag me af of dit ka meespelen bij Philipsen bij bepaalde scenario's. Ik ben ervan overtuigd dat Philipsen hetzelfde zou doen voor MVDP als Philipsen op een bepaald punt in de wedstrijd beseft dat de overwinning voor hem buiten bereik ligt.
Ik zie die demarreren voor de chicane om als eerste het bos in te duiken en vervolgens adieu te zeggen tegen de rest.Mathieu gaat er vandaag alles aan doen om alleen binnen te komen. Die gaat er op tijd aan beginnen, daar maar je gerust in zijn. Tenzij hij mindere benen heeft natuurlijk.
VDP kan er niets aandoen dat de anderen gevallen zijn, net als Evenepoel vorig jaar ivm L-B-L. Je kan zeggen onthoofde koersen maar als hij ze wint staan ze mooi op zijn palmares en dat is uiteindelijk hetgeen telt.Ik ga iets in de groep gooien, het is maar een hersenspinsel maar het is geen ondenkbaar scenario.
Stel MVDP wint na de ronde ook nog Roubaix, de Amstel en LBL. En laat ons er even vanuit gaan dat Pogacar in Luik niet top is waardoor hij kan winnen. Want voor er reacties komen dat Pogacar hem er op elke helling kan afkletsen
Kunnen we dan spreken van een geslaagd jaar? Een magistraal jaar?
Of overheerst dan toch het gevoel van gebrek aan concurrentie?
3 monumenten in 1 jaar dat is weer een lekker lijstje om op te staan natuurlijk. Ook al is het in een onthoofd deelnemersveld.
Maar goed dat kan je ook over LBL 2023 zeggen, Pogocar start dan wel maar valt al snel uit waardoor de concurrentie voor Evenepoel ook niet meer zo sterk was ineens.
van Baarle out