Voorjaar 2024

Ganna zijn eerste doel is de Giro.

Dat lijkt me al wat logischer. Al kan het voor Ganna misschien geen kwaad om eens een keuze te beginnen maken. Want hij doet het de laatste jaren zowat allemaal. Als je dan echt PR eens wil winnen dan moet je hem op zijn minst wel rijden. Maar de focus zo verdelen tussen een keer PR, een keer de Tour een keer de Giro en dan een hoop focus op het WK tijdrijden met een pak piste werk waarin hij de allerbeste is is wel een beetje veel.

Que? Dat EK was een heuvelrit in Trento die PR was zijn eerste en enige deelname aan PR. Hoe was dat geen verrassing? Dat hij in vorm was ok maar die jongen was nog nooit in de buurt gekomen van een podium in een monument om dan bij zijn eerste deelname PR te winnen.
Een verrassing is iemand die nog nooit een overwinning/ereplaats op het hoogste niveau heeft gehaald en ineens den hoofdvogel afschiet. Hij had er zeker de lichaamsbouw voor om te presteren in dat soort koers en gezien de winning flow waar ie dat jaar inzat "allesbehalve" een verrassing.

Padun in die ploeg in hetzelfde jaar dat was een verrassing. Ge kunt u afvragen welke medische "begeleiding" er in die ploeg zat natuurlijk in 21.. maar Colbrelli een verrassing noemen is ridicuul, bekijk gewoon zijn ereplaatsen en palmares in de jaren ervoor.

Laatst bewerkt:
MVDP's grootste concurrent lijkt Philipsen te zijn, en dat kom goed uit, want MVDP heeft Philipsen al geholpen bij MSR, toen hij besefte dat MSR dit jaar niet meer kon winnen.
Ik vraag me af of dit ka meespelen bij Philipsen bij bepaalde scenario's. Ik ben ervan overtuigd dat Philipsen hetzelfde zou doen voor MVDP als Philipsen op een bepaald punt in de wedstrijd beseft dat de overwinning voor hem buiten bereik ligt.

Ben benieuwd of we op een van de stroken vóór het bos al een versnelling gaan zien van enkele renners om te vermijden dat ze die chicane in een groot peloton gaan aansnijden.

MVDP's grootste concurrent lijkt Philipsen te zijn, en dat kom goed uit, want MVDP heeft Philipsen al geholpen bij MSR, toen hij besefte dat MSR dit jaar niet meer kon winnen.
Ik vraag me af of dit ka meespelen bij Philipsen bij bepaalde scenario's. Ik ben ervan overtuigd dat Philipsen hetzelfde zou doen voor MVDP als Philipsen op een bepaald punt in de wedstrijd beseft dat de overwinning voor hem buiten bereik ligt.

Als hij meegaat tot de velodroom dan zal er weinig van helpen inzitten vrees ik.
In principe is Phillipsen de snelste en zal het eerder elk zijn eigen kans gaan zijn, met misschien een 3de die met het been gaat lopen.

Zou er binnen de ploeg geen rangorde bepaald zijn? MVDP die dit jaar voorrang heeft om de dubbel te pakken?

Niet vergeten dat MVDP ook al een heel sterke loods was in de Tour voor phillipsen.

Mathieu gaat er vandaag alles aan doen om alleen binnen te komen. Die gaat er op tijd aan beginnen, daar maar je gerust in zijn. Tenzij hij mindere benen heeft natuurlijk.

Mathieu gaat er vandaag alles aan doen om alleen binnen te komen. Die gaat er op tijd aan beginnen, daar maar je gerust in zijn. Tenzij hij mindere benen heeft natuurlijk.
Ik zie die demarreren voor de chicane om als eerste het bos in te duiken en vervolgens adieu te zeggen tegen de rest.

Ik denk persoonlijk dat trek wel een hele goeie kans maakt vandaag als Pedersen een beetje deftig is hersteld en niet zo retard koerst als vorige week.

Milan koerst al heel het voorjaar goed, maar komt eigenlijk tekort op de heuvels en die zijn er vandaag niet.

Pedersen moet mvdp shadowen
Milan moet zorgen dat hij altijd in de eerst achter volgende groep zit.

Blijkbaar heeft Landa ook 2 ribben gebroken in het Baskenland lees ik vanmorgen. Hopelijk komt dat in orde voor de Tour de France?

Ik ga iets in de groep gooien, het is maar een hersenspinsel maar het is geen ondenkbaar scenario.

Stel MVDP wint na de ronde ook nog Roubaix, de Amstel en LBL. En laat ons er even vanuit gaan dat Pogacar in Luik niet top is waardoor hij kan winnen. Want voor er reacties komen dat Pogacar hem er op elke helling kan afkletsen :p

Kunnen we dan spreken van een geslaagd jaar? Een magistraal jaar?
Of overheerst dan toch het gevoel van gebrek aan concurrentie?
3 monumenten in 1 jaar dat is weer een lekker lijstje om op te staan natuurlijk. Ook al is het in een onthoofd deelnemersveld.
Maar goed dat kan je ook over LBL 2023 zeggen, Pogocar start dan wel maar valt al snel uit waardoor de concurrentie voor Evenepoel ook niet meer zo sterk was ineens.
VDP kan er niets aandoen dat de anderen gevallen zijn, net als Evenepoel vorig jaar ivm L-B-L. Je kan zeggen onthoofde koersen maar als hij ze wint staan ze mooi op zijn palmares en dat is uiteindelijk hetgeen telt.

Terug
Bovenaan