Voorjaar 2024

Politt zei dat hij gewoon helemaal kapot zat. Kan me best inbeelden dat ge dan ook niet meer de tegenwoordigheid van geest hebt om toch nog een slimme sprint te rijden. Die wij gewoon asap douchen.

Vos weer heel slim gereden. Mooi.

Laatst bewerkt:
Mag ik het toch vooral het verontrustend vinden over de Wout Van Aert die we vandaag hebben gezien?
In het groepje was hij zeker niet de sterkste, en bij de samensmelting was het gewoon inpikken en wachten op de sprint vanuit de groep.
En goed als je dan ziet dat Naesen 4de wordt dan is dat toch maar met vraagtekens. De Lie had zelfs geen zin meer om te sprinten. Dat je dan zegt dat je altijd kan rekenen op je sprint omdat je toch nog 3de wordt…

Allez 3de is goed, maar als je het koersverloop ziet en met de ambities die hij heeft is dit geen goed teken. Zijn rivalen die hij in de topkoersen zal treffen zal je dit niet zien doen als ze in vorm zijn, die zouden Skujins platknijpen.
En zouden altijd winnen in deze situatie.

Als ik Strava files vergelijk tussen de jongens die hele dag in die eerste groep hebben gezeten en de mannen uit het peloton is het duidelijk niet onlogisch dat een De Lie, Van Aert of Laporte echt op hun limiet zaten aan het einde. Echt enorm zware koers voor hun. Skuijns was verrassend op de Berendries. Ontzettend sterk natuurlijk, maar nadien zat hij er ook wel door. Had dat waarschijnlijk niet moeten doen. De Visma's wat schrik aangejaagd zodat ze niet wilden wachten tot de Muur.

Ik had Van Aert ook beter verwacht, en het is een beetje een raar zicht dat hij Skuijns niet kon volgen op de Berendries en later ook echt zit te harken om De Lie te kunnen volgen op de Muur, maar was dit niet ergens de bedoeling? Zijn supervorm uitstellen tot de echte grote koersen. Dat is toch waarom hij nog niet op hoogte is geweest. Van Aert is typisch heel goed meteen na een hoogtestage, maar na een tweetal weken is hij dat al weer kwijt. Daarom dat hij ook Strade, Tirreno of PN en MSR skipt, hij gaat dan op hoogte op die supervorm later te hebben.

Ze hebben daar bij Visma dus eens iets anders geprobeerd en we zullen moeten wachten na het voorjaar om dat te beoordelen. Analisten ook, de dingen die ik bijvoorbeeld afgelopen week al las over De Lie en hoe dat zijn training dramatisch was, gênant eigenlijk. Want ook hij wilde een beetje later in vorm zijn dit jaar. Vorig jaar was nog de kritiek dat hij wat moe was tegen Roubaix.

De winnaar van de Omloop heeft nog nooit de Ronde gewonnen. Als je mikt op RVV en PR lijkt het me logisch dat je vandaag niet top bent. Zoals hij ook zelf bevestigd in een interview.

Van Aert was gewoon goed maar niet top, dat is in principe nog steeds volgens plan. Of dat voldoende zal zijn, zal achteraf moeten blijken, maar volgens die logica hebben we vandaag eigenlijk weinig verrassends gezien. De grootste verrassing was dat Skujins zo sterk leek, maar dat kan ook maar een momentopname zijn, binnen een paar weken liggen de verhoudingen misschien weer totaal anders.

Wat de rivalen wel of niet zouden doen is ook maar gokken. Van der Poel bijvoorbeeld rijdt nooit het openingsweekend. Vorig jaar speelde hij in de Strade geen rol van betekenis, en da's nog een week later. Als je erop mikt om een paar weken later in topvorm te zijn, is dat allemaal logisch.

Van Aert was gewoon goed maar niet top, dat is in principe nog steeds volgens plan. Of dat voldoende zal zijn, zal achteraf moeten blijken, maar volgens die logica hebben we vandaag eigenlijk weinig verrassends gezien. De grootste verrassing was dat Skujins zo sterk leek, maar dat kan ook maar een momentopname zijn, binnen een paar weken liggen de verhoudingen misschien weer totaal anders.

Wat de rivalen wel of niet zouden doen is ook maar gokken. Van der Poel bijvoorbeeld rijdt nooit het openingsweekend. Vorig jaar speelde hij in de Strade geen rol van betekenis, en da's nog een week later. Als je erop mikt om een paar weken later in topvorm te zijn, is dat allemaal logisch.

Je moet daar wel aan toevoegen dat in 2021 MVDP strade won, 5de werd in MSR maar daar wel een belangrijke rol speelde en daar gewoon had kunnen winnen, E3 top was maar door een samenloop 3de werd en in de ronde schitterend was maar stuitte op een Asgreen die een betere sprint wist neer te zetten.
Boonen was in het volk in 2005 top en bleef winnen tot Roubaix tot april.
Dus de theorie klopt niet volledig.

Want mijn punt is vrij eenvoudig. We zagen een goeie WVA maar hij stak er op geen enkel moment echt bovenuit en had vooral veel voordeel van het overgewicht van zijn ploeg.
Mocht hij bij Lotto gereden hebben dan was het nog een andere zaak geweest.
Op dit moment kan je moeilijk spreken van lid van het whatsapp groepje, lid van de grote of zelfs hem al die aandacht geven die ze hem gegeven hebben.
Eerlijk gezegd steek wat veren in Arnaud De Lie zijn gat, wat die kerel liet zien dat was pas echt top. Op geen enkel ogenblik konden ze hem onder druk zetten en op de muur was het harken om hem bij te houden. Laat die met 2 ploegmaats zoals een Jorgenson en een Laporte rollen hoe schud je de kaarten dan.

In 2005 was er een blonde God die wel goed was van Omloop tot Roubaix, m.a.w. WVA gaat er dit jaar niet aan te pas komen in de grote koersen.

/s

WVA zou meer patron moeten zijn. Koersen weggeven, juichen voor ploegmaats, komaan zeg.

Ploeg nemen waar hij the one and only is!

Bon, ik dacht dat het hier nog wat cava was, maar het is hier al even erg als bij alle gazetten en zelfverklaarde wielercommentatoren. Wva is blijkbaar ne grote sukkelaar die niets meer kan en beter zen velo aan den haak zou slaan ... :sarcastic:

WVA, Van Baarle, Laporte en Jorgenson allemaal vooraan.
Voor de rest allemaal lone wolves. Dan kan je wel spreken dat je als team sterk staat :P

Skujins ook weer mee, die jongen heeft toch ook wonderbenen gevonden.

Toch niet zo ideaal voor Visma dit. Je hebt 4 man in een groep van 12 achteraan ofzo, maar maar 1 van de 4 vooraan.

Tenzij er nog een Visma de sprong kan maken natuurlijk.

Nu zien hoe ver dat peloton zit zeker zal van daar moeten komen. Is nog 70km en niet echt nog veel hindernissen. Alpecin zou daar toch moeten zitten.

Terug
Bovenaan