Voorjaar 2024

Vreemd koersgedrag toch van verschillende mannen hier... gasten die súper getelefoneerd gaan "aanvallen" en dan met 5 man (en eigenlijk de rest van het peloton) op het wiel nog nen halve kilometer door blijven stampen op kop :unsure:

Ackerman kegelt eerst rickaert onderuit (via merlier) en dan nadien nog bijna philipsen. Als dit geen dsq is wat gaan ze nog allemaal toelaten?

Iedereen twijfelt & Merlier zet vanuit de slipstream aan & pakt direct 5-6 fietslengtes + kan vol gelanceerd aan de klim beginnen. Dat tegen de rest die zich eigenlijk terug in gang moeten trekken. Sprint was eigenlijk al gereden voor hij begon...

Die gast van Israel dat was wel niet ok, Merlier kreeg daar een stevige beuk en dat is ook waarom Rickaert valt (en nog een paar man mee sleurt). Maar los de acties van renners is dat met zo'n smal slingerbaantje in de laatste km toch wel een erg gevaarlijke finale :unsure:

Ik ken die klim heel goed. Merlier wint omdat hij de beste is, maar zeker ook omdat hij met volle snelheid aan zijn sprint begint en dan de hele tijd gewoon die snelheid probeert te behouden. De rest moest een stukje optrekken, maar daarvoor is die kasseihelling net te steil.

Hele mooie koers gezien, leuker dan Strade Bianche (geen grap)

Ik ken die klim heel goed. Merlier wint omdat hij de beste is, maar zeker ook omdat hij met volle snelheid aan zijn sprint begint en dan de hele tijd gewoon die snelheid probeert te behouden. De rest moest een stukje optrekken, maar daarvoor is die kasseihelling net te steil.

Hele mooie koers gezien, leuker dan Strade Bianche (geen grap)
Je moet niet eens de beste zijn om te winnen op deze manier. Zet pakweg Milan Menten daar en laat die gelanceerd sprinten terwijl de rest daar nog moet aanzetten wint die ook wel. Hij kan misschien geen 30m met zijn handen in de lucht uitbollen, maar hij wint wel. Maar het is bovenal wel gewoon goed gezien & perfect getimed. Ook dat is een kunst, zeker op zo'n aankomst.

Dit was ook alleen maar een leukere koers omdat de G6 hier afwezig is want echt vrolijk van zo'n parcours dat eigenlijk niet selectief genoeg is om iets te forceren kan je ook niet echt worden. We hebben even kunnen twijfelen toen Wellens ging maar als het nooit echt stil valt en DSM-Kung-Ineos blijven gewoon doorrijden in het peloton dan weet je wel dat de harmonica toch wel terug dicht plooit.

Ackermann blijft dus gewoon in de uitslag staan hé. Kan toch niet zoiets :laugh:
Wel vaker natuurlijk. Die gast wint niet dus komt er geen klacht ma kegelt gewoon iedereen omver voor 0 reden.

Iedereen twijfelt & Merlier zet vanuit de slipstream aan & pakt direct 5-6 fietslengtes + kan vol gelanceerd aan de klim beginnen

Doet die dus elk jaar hier en nog heeft niemand het door om een of andere reden.

Iedereen doet het, maar waarom moet Rickaert na zijn kopbeurt zich laten uitzakken door het peloton ipv de kant op te zoeken.

Iedereen doet het, maar waarom moet Rickaert na zijn kopbeurt zich laten uitzakken door het peloton ipv de kant op te zoeken.

Om anderen te hinderen. Moet dringend iets aan gedaan worden (maar hoe?). Van Lerberghe doet het even later eigenlijk ook gewoon. Zijn ook altijd dezelfde mannen die het doen, ze weten waar ze mee bezig zijn.

Part of the game natuurlijk.
Mooi is het niet, maar met mooi alleen win je geen koersen.

Merlier kon niet verliezen in deze situatie. Verdiende winnaar en zet toch zo zijn nu al mooi jaar verder.
Ik vraag me af hoe lang het weer gaat duren voor de tour ambities opkomen bij hem :P

Part of the game natuurlijk.
Mooi is het niet, maar met mooi alleen win je geen koersen.

Merlier kon niet verliezen in deze situatie. Verdiende winnaar en zet toch zo zijn nu al mooi jaar verder.
Ik vraag me af hoe lang het weer gaat duren voor de tour ambities opkomen bij hem :p
Die ambities waren er al in november... (click)

Terug
Bovenaan