Voorjaar 2024

Ganna gelost in afdaling met schakelproblemen overigens

Alweer een Belg die wint, we hebben er even op moeten wachten maar de laatste jaren gaat het vlot!
Was duidelijk. Ontzettend jammer, dit was een ideaal scenario voor hem. 😢 Was op de Poggio al de derde sterkste.

Overigens, Lefevere kan op hem blijven kakken dat hij zijn geld niet waard is (en dat klopt natuurlijk), maar uiteindelijk is Alaphilippe tenminste wel mee met deze groep vol wereldtoppers. Ik zie niet in wie er van QS beter gaat doen in de klassiekers. Op Remco na natuurlijk, en misschien een Merlier als het ergens een sprint wordt.

Overigens, Lefevere kan op hem blijven kakken dat hij zijn geld niet waard is (en dat klopt natuurlijk), maar uiteindelijk is Alaphilippe tenminste wel mee met deze groep vol wereldtoppers. Ik zie niet in wie er van QS beter gaat doen in de klassiekers. Op Remco na natuurlijk, en misschien een Merlier als het ergens een sprint wordt.

Dit was de beste prestatie van Alaphilippe in een grote wedstrijd sinds zijn 2e wereldtitel. Had ik totaal niet verwacht. Als er nu nog wat bij kan dan wie weet straks misschien.

Alhoewel net een PCS check gedaan vorig jaar was hij hier 11e nu 9e. Dus zoveel hoeft dit ook niet te betekenen het is natuurlijk de platste van alle klassiekers.

Dit was de beste prestatie van Alaphilippe in een grote wedstrijd sinds zijn 2e wereldtitel. Had ik totaal niet verwacht. Als er nu nog wat bij kan dan wie weet straks misschien.

Alhoewel net een PCS check gedaan vorig jaar was hij hier 11e nu 9e. Dus zoveel hoeft dit ook niet te betekenen het is natuurlijk de platste van alle klassiekers.

Hij was hier vorig jaar inderdaad ook heel sterk. Enige samen met Powless en Stuyven die achter het gelaten gat op de Poggio zaten en toch nog teruggekomen zijn tot de tweede achtervolgende groep.

Wordt heel hard onderschat hoe vaak die gast pech heeft gehad de laatste jaren. Alé, het niveau van zijn wereldtitels zie ik hem nooit meer halen, maar die kan echt nog wel top 10s in grote wedstrijden halen.

Godverdomme onverwacht te lang in de auto gezeten en net nu wint Philipsen MSR, ik zag Matthews en Pogacar op het podium staan dus ik dacht meteen MVDP maar tis gvd de Jappe.

Ik denk dat we van deze periode in de Belgische wielergeschiedenis echt moeten genieten. Wat een weelde! Van gils heeft de stap naar de (sub) toppers echt wel gezet. Stuyven ook sterk. Altijd content als een Belg wint.

Ik zal mss een van de weinigen (of zelfs de enige) zijn, maar ik had liever Matthews van de twee zien winnen :unsure: Had toch een beetje de kers op zijn carrière geweest, terwijl er voor Philipsen ongetwijfeld nog wel een kans zal komen.

Ik zal mss een van de weinigen (of zelfs de enige) zijn, maar ik had liever Matthews van de twee zien winnen :unsure: Had toch een beetje de kers op zijn carrière geweest, terwijl er voor Philipsen ongetwijfeld nog wel een kans zal komen.

ow daar moet je mee oppassen vraag maar aan Sagan wanneer die zijn kans ooit zal komen.

ow daar moet je mee oppassen vraag maar aan Sagan wanneer die zijn kans ooit zal komen.
Sagan heeft nochtans kansen genoeg gehad hoor.

2 hele grote zelfs die hij eigenlijk niet 'kon' verliezen, maar toch verloor. En voor de rest toch nog een paar groepssprinten waar hij dan niet echt thuis gaf, maar dat waren zeker ook kansen.

Matthews weeral 2e... ongelooflijk

Ja, das ferm van Jasper. Met serieuze dank aan MVDP natuurlijk die een fantastische laatste 2 km rijdt

Terug
Bovenaan