Er is een groot verschil tussen in iemands wiel hangen en 2 meter achter iemand te hangen. Zeker wanneer je net de mindere bent. Hoe vaak zie je niet dat wanneer iemand een paar meter krijgt het moeilijk is om het gat terug te dichten ? Wout wist heel goed dat hij in het wiel van Matthieu moest hangen bij de start van de klim indien hij de aanval van Mathieu wilde counteren. Daarom ook zijn haast om zo snel mogelijk in dat wiel te hangen. Toen Küng zich ertussen zette had Wout geen andere keuze dan die kasseien op de springen en daar ging hij in de fout. Zo simpel was het inderdaad.
Wout had op dat moment geen overschot meer. Tussen de Taaienberg en 500 meter voor de Paterberg heeft Wout het wiel van Mathieu niet gelost. Hij hing er millimeters achter. Het feit dat hij net voor de Paterberg, in zo een cruciaal moment in de race, 3 renners tussen hem en Mathieu laat komen bewijst gewoon dat hij helemaal niet zo fris meer zat. Net op dat moment had hij in het wiel moeten zitten, en net op dat moment was dat niet het geval. Hij heeft serieus risico's moeten nemen om Mohoric in te halen want die deed de deur serieus dicht.
In elk geval lijkt het me logisch dat Wout gisteren nog niet top was. Hij komt net terug van een zware hoogtestage en ik ben er van overtuigd dat er nog serieus progressie in zit. Mathieu is op dit moment al heel sterk, maar ik twijfel of hij nog zoveel progressie zal kunnen maken. Ze zullen in de komende weken zonder twijfel veel meer aan elkaar gewaagd zijn.