Voorjaar 2024

Alle snelheid is er wel uit zo natuurlijk.
Dat wordt drummen om dus eerst te zitten en eerst op te draaien. Daar kan je het deelnemersveld al goed uitdunnen.

Sorry, maar dit ziet er mij een héél slecht idee uit. Je verlegt eigenlijk het probleem: In plaats van als een bende zotte als eerste aan het bos te willen beginnen, gaat men nu als eerste die chicane willen aansnijden. Dat gecombineerd met het feit dat die chicane wel héél scherp, dat gaat eveneens voor problemen zorgen hoor.

Sorry, maar dit ziet er mij een héél slecht idee uit. Je verlegt eigenlijk het probleem: In plaats van als een bende zotte als eerste aan het bos te willen beginnen, gaat men nu als eerste die chicane willen aansnijden. Dat gecombineerd met het feit dat die chicane wel héél scherp, dat gaat eveneens voor problemen zorgen hoor.
Maar áls ze vallen, is het wel niet op schots en scheve kasseien :D

Dat is geen chicane meer, dat is een haarspeldbocht :wtf: Dat lijkt me eigenlijk gewoon nog gevaarlijker zelfs

sowieso heeft iedereen toch vorig jaar al gezien hoe het moet…? Strook ervoor alles al in stukken trekken en ze zijn zonder stress de trouée ingedoken..

Sowieso plakken ze in die hekken als ze met 100 man hier op afkomen

sowieso heeft iedereen toch vorig jaar al gezien hoe het moet…? Strook ervoor alles al in stukken trekken en ze zijn zonder stress de trouée ingedoken..

Sowieso plakken ze in die hekken als ze met 100 man hier op afkomen

Het is net vorig jaar dat Van Baarle en Asgreen hier zwaar vielen. Die zaten in de grote groep vlak achter de groep VA/VDP.

Het is net vorig jaar dat Van Baarle en Asgreen hier zwaar vielen. Die zaten in de grote groep vlak achter de groep VA/VDP.
Klinkt mss cru… maar dan hadden ze maar moeten mee zijn he… de slag werd daar op die voorgaande strook gemaakt, was duidelijk… wie daar niet mee was die was toch niet goed genoeg en ging nooit meer winnen

Klinkt mss cru… maar dan hadden ze maar moeten mee zijn he… de slag werd daar op die voorgaande strook gemaakt, was duidelijk… wie daar niet mee was die was toch niet goed genoeg en ging nooit meer winnen
Je weet toch waar deze strook ligt?
Als je in een tweede groepje zit dan is er nog niks verloren hoor, en toch zeker niet om te concluderen dat je niet meer kan winnen.
Je zit niet in de ideale positie, dat is zo.

Dus volgens u, mogen renners die achterop komen keihard op hun bek gaan met mogelijke breuken als gevolg? Het maakt toch niet uit voor de race ?

En als ze nog in het peloton zaten waren ze 100% zeker niet gevallen ?

Het maakt niet uit waar je zit het.

In de kopgroep, in het peleton en erachter zijn er al keihard gevallen op deze strook.

Laatst bewerkt:

Philipsen werd uit die groep gewoon 2e. Dus klinkt niet enkel cru maar ook gewoon fout.

Ik krijg toch ook het gevoel dat ze het probleem nu verplaatst hebben in plaats van opgelost.
Het grote verschil bij deze oplossing is wel dat de snelheid er echt volledig zal uitgaan door die chicane. Men gaat het bos dit keer aan normale snelheden inrijden en eens op die kasseien wordt ook niet meer gigantisch versneld, toch niet het volledige pak. Het probleem is gewoon dat ze daar vroeger altijd als een bende losgeslagen beesten tegen 50-60kph invlogen omdat het een kluitrechte baan was en iedereen daar bij de eerste 5 wou rijden want als je verder zit rijdt je er gewoon blind in en moet je bidden dat ze voor u recht blijven EN dat er niemand een wiel/kader/zadelpen/... breekt.

Het is een garantie dat er inderdaad een aantal renners nu net voor die chicane nog gaan proberen opschuiven en proberen van anderen uit te remmen maar goed, cowboys heb je overal.

Áls dit is wat ze gaan doen zou ik het toch een oprechte kans geven. Het ziet er misschien lullig uit maar mijn gevoel is toch dat het misschien wel een verbetering zou kunnen zijn voor de veiligheid. Het is geen garantie op geen valpartijen maar als er gevallen wordt zal de schade wrs minder groot zijn, alleen al omdat de snelheid lager zal liggen en er niet nog een peloton van 30-40 renners mee over gaat...

dit, 100 procent.

Terug
Bovenaan