Voorjaar 2024

Ik heb de laatste 60km van de koers niet gezien, maar het was weer saai en voorspelbaar. Voor het tweede weekend op rij ook belachlijke slechte keuzes door Lidl. Waarom rijden ze het gat dicht op die kopgroep met Küng? En dan notabene is het zelf nog Pedersen die het gat toerijdt... Zo breng je voor de tweede week op rij MVP in een zetel naar de finale van de koers terwijl je jezelf compleet afgemat hebt voor niets...

Zelden, of eigenlijk nog nooit, een wegwielrenner zoveel antipathie weten opwekken als VdP.
Blijft toch wel uiterst frappant om, en vandaag opnieuw, vast te stellen.

Seffens gaat hij nog de geschiedenisboeken in als de renner die wielrennen, voetbal/hooligan-gewijs, tot paupervertier reduceerde.

Zelden, of eigenlijk nog nooit, een wegwielrenner zoveel antipathie weten opwekken als VdP.

Seffens gaat hij nog de geschiedenisboeken in als de renner die wielrennen, voetbal/hooligan-gewijs, tot paupervertier reduceerde.
Froome gemist?

Dju toch zo zonder van aert zijn de klassiekers echt saai… hij is echt de enige die vdp de volgende jaren zal kunnen kloppen in roubaix als je dit zag…
Pogacar... die gaat nog komen hoor. Als die dit jaar de Giro en misschien dubbel Giro/Tour kan afvinken zie ik die volgend jaar al starten in Roubaix.

Ik vermoed dat we een naar de saaiste (=voorspelbaarste) wielerseizoenen ooit gaan kijken.

Niet om afbreuk te doen aan Pogi en Mvdp , maar ze zijn een klasse te sterk voor de rest en hun voornaamste concurrenten die hun niveau evenaren/benaderen liggen stevig in de Lappenmand.

Als we naar gesprokkelde UCI punten krijgen in de 5 kasseiklassiekers van de laatste 2 en halve week zien we dat Alpecin natuurlijk veruit het meeste gescoord heeft (3693).

Intermarché deed het nog degelijk (11e, 522 UCI punten), Quick Step en Lotto daarentegen, tja... dat is gewoon pijnlijk. Quick Step was slechts het 15de beste team (284 punten), Lotto deed het nog slechter (19e, 204). Lotto kan natuurlijk nog het excuus inroepen dat ze het zonder hun 2 kopmannen moesten doen, dat is brute pech, maar Quick Step? Heel benieuwd hoe ze het daar gaan rechttrekken. Ik verwacht toch 1 of 2 transfers voor hun klassieke ploeg. Maar wie dan? Ze zullen moeten strijden tegen het kapitaalkrachtigere Red Bull dat ook een klassiek team wilt bouwen. Pithie gaat er al naartoe, Lazkano wordt er ook genoemd. Bettiol zit zonder contract, Florian Vermeersch is een andere interessante renner zonder contract (Visma interesse, kan natuurlijk ook blijven bij Lotto). Wellens, Teuns, Bjerg, Van Gestel, ... er zal toch iets bij moeten en er moet toch iets van budget zijn nu de contracten van Asgreen en Alaphilippe wegvallen.

Het zal nu ook nog meer opvallend omdat ze geen Remco hebben om het recht te trekken in de Ardennen (wat natuurlijk enorme pech is).

Het blijven marginale enkelingen die zoiets doen. Het is niet alsof Van der Poel een polariserend figuur is dat ongehoorde dingen zegt en daar de gevolgen voor moet dragen. Nee, er lijken gewoon een hoop marginalen langs de kant te staan die antisupporteren, wat altijd al geweest is, en nu zijn meer camera' s die zoiets vastleggen. Froome en ik dacht ook Armstrong zouden urinedouches ontvangen hebben, Merckx is zelfs fysiek aangevallen tijdens de koers. Bierdouches zijn bv. op Alpe d'Huez ook vaste prik.

Daarbij vraag ik me af of dat petincident een bewuste actie was. Je ziet daar letterlijk slechts een snippet gefilmd door een voorbijrijdende motor. Voor mij is het niet onredelijk om te denken dat een duidelijker beeld toont dat die pet gewoon uit de hand vliegt. Die arm is letterlijk 5 frames in beeld. Da's voor mij niet voldoende om te spreken over de duidelijke bewuste actie die media er van maken.

. Froome en ik dacht ook Armstrong zouden urinedouches

MVDP heeft ook al urinedouches ontvangen.
In Hulst bijvoorbeeld om nog maar één recent voorval te noemen.
Gelukkig is het een minderheid. Maar elke persoon die komt anti-supporteren is er eentje te veel.

Gisteren live gaan kijken aan een minder gekende strook en is toch altijd een topdag :love:.
Koers,bbq en ambiance. Qua koersbeleving zet ik deze toch net boven de ronde.

Het blijven marginale enkelingen die zoiets doen. Het is niet alsof Van der Poel een polariserend figuur is dat ongehoorde dingen zegt en daar de gevolgen voor moet dragen. Nee, er lijken gewoon een hoop marginalen langs de kant te staan die antisupporteren, wat altijd al geweest is, en nu zijn meer camera' s die zoiets vastleggen. Froome en ik dacht ook Armstrong zouden urinedouches ontvangen hebben, Merckx is zelfs fysiek aangevallen tijdens de koers. Bierdouches zijn bv. op Alpe d'Huez ook vaste prik.
Ja, marginalen en alcohol zijn nooit een goede combinatie.

Daarbij vraag ik me af of dat petincident een bewuste actie was. Je ziet daar letterlijk slechts een snippet gefilmd door een voorbijrijdende motor. Voor mij is het niet onredelijk om te denken dat een duidelijker beeld toont dat die pet gewoon uit de hand vliegt. Die arm is letterlijk 5 frames in beeld. Da's voor mij niet voldoende om te spreken over de duidelijke bewuste actie die media er van maken.
Er stond bij momenten een zeer strakke wind waarbij redelijk wat kon wegwaaien.
Kan plausibel zijn.
Kan er bij mij anders echt niet in hoe je dit een goed idee zou vinden, wetende dat alles gefilmd wordt tegenwoordig.

En Movistar is echt sterk geworden

Of hoe goed zou Remco dan zijn?
:unsure:
Again: Soudal is wat kwijt. Movistar heeft er in deze eigenlijk weinig mee te maken. Ik wou gewoon duiden dat de dokter weg is.
En 't is nu ook niet dat Lazkano, Garcia Cortina en andere Spaanse Flandriens er slechter op geworden zijn de afgelopen 2j hé? 😏

Ik vind het nog wel mee vallen niet? Maar het is ergens wel logisch dat veel Belgen een Belg prefereren over een Nederlander.
En dat VA niet kan mee doen ligt volgens mij zelfs zwaarder op de maag bij de mensen (ook bij mij) dan het feit dat VDP wint.
Ivm dat laatste zeg ik: Chapeau!

En natuurlijk die paar idioten die bier gooien naar hem, hem bespuwen en zelfs een vlag in zijn wiel willen gooien -->
Daardoor lijkt het alsof iedereen tegen VDP is terwijl dit gewoon een kleine minderheid is.

owczn1l013tc1.jpeg

Bij mij is dat omgekeerd, ik geniet van die laatste 60km. Wat een kerel!
Is dat echt zo? Dat is iets wat commentatoren ons ook telkens proberen verkopen.

Vind ik die overmacht ongelooflijk indrukwekkend? Ja.
Heb ik heel veel respect voor Matje zijn prestatie? Ja.
Geniet ik er van? Nee. Ik kan dat gevoel van "wauw, straf" echt geen 2u rekken.

Wat doet Quickstep dan eigenlijk verkeerd in hun trainingen, vraag ik me af? Hoe kunnen die nu zo slecht geworden zijn? Met een Asgreen, Lampaert, Alaphilippe... Oprechte vraag hoor.
Uiteindelijk is dat toch gewoon trainingschema's volgen en voeding?

Wat doet Quickstep dan eigenlijk verkeerd in hun trainingen, vraag ik me af? Hoe kunnen die nu zo slecht geworden zijn? Met een Asgreen, Lampaert, Alaphilippe... Oprechte vraag hoor.
Er rommelt daar sowieso wat. De uithaal van Evenepoel op het einde van vorig seizoen dat de begeleiding niet meer mee is op vele vlakken kunt ge daarin kaderen. Onder begeleiding kunt ge veel steken, natuurlijk. Ik heb wel gehoord dat het een hele gesloten ploeg is die weinig invloed van buitenaf toelaat en daar ook een zekere arrogantie tegenover heeft.

Bruyneel volg ik daarin dat ze een spreidstand hebben tussen twee objectieven en in elk van beide missen ze aan de ene kant wat de andere wel heeft. In de klassierksploeg missen ze blijkbaar de juiste nieuwe goeie renners maar hebben ze wel de koerservaring en in de Evenepoelploeg hebben ze de renners, maar missen ze de ervaring.

Bruyneel hintte er ook op dat ze dat project Evenepoel beter afstoten en zich terug op de Belgische klassiekers gaan richten. Ik denk niet dat er veel van de VIPs van de sponsors gisteren heel enthousiast naar de koers zitten kijken hebben.

't Is alleszins triestig. Eigenlijk bijna niemand (positief) in beeld van heel die ploeg gisteren. Slechts 3 renners hebben de meet gehaald en dan nog de 'beste', Lampaert, op 7' van VDP.

Ik krijg het gevoel dat er daar iets mis zit in de mentaliteit en ingesteldheid. Ook heel die soap rond Lefevre en Alaphilippe overtlaast enz..

Terug
Bovenaan