Ik moet hier helemaal niet neerschrijven hoe VDP veelzijdiger is dan Remco. Dat ziet iedereen. De hele wereld heeft de mond vol van hoe veelzijdig mathieu wel niet is. Enkel hier in België zijn enkele fanboys die denken dat er een landgenoot van ons beter is dan Mathieu.
Mathieu, de man die van alle markten thuis is. Hij is simpelweg de beste cyclocrosser ter wereld, in mountainbike is hij wereldtop, kijk naar zijn palmares in de klassiekers en je kan er moeilijk omheen dat hij 1 van de beste, zo niet de beste klassieke renner van het moment is. Ook in het rondewerk laat hij zich niet onbetuigd, hij is daar van onschatbare waarde voor Alpecin want hij helpt daar Jasper aan verschillende ritoverwinningen. Indien hij interesse zou hebben om zelf hier en daar een rit te winnen zou hij dat ook best kunnen ook. En moest hij zich toeleggen op het tijdrijden zou hij ook daar hoge toppen scheren, getuige die keer dat hij daar een 3de plaats haalde terwijl het zo ongeveerde allereerste keer in zijn leven was dat hij op zo een fiets zat.
Remco daarentegen heb ik nooit gezien op een mtb of op een cyclocrossfiets. Waar zit Remco wanneer we met z'n allen naar de Vlaamse klassiekers kijken ? Waar is Remco wanneer we de voorbije jaren naar de TdF keken ? Waar was Remco vorig jaar in het WK ? Ik heb vorig jaar gezegd dat Vingegaard Remco op minuten zou rijden in de Vuelta en ik werd gewoonweg uitgelachen om die uitspraak. Ik heb uiteindelijk wel gelijk gehad denk ik.
Ik wil Remco helemaal niet afbreken of zo, maar beweren dat Remco "veelzijdiger" is dan Mathieu is ronduit lachwekkend. Ik vraag me echt af hoe je in godsnaam tot zo een conclusie zou kunnen komen.
Volgens mij gaat Mathieu trouwens nog altijd niet lopen met de titel "beste wielrenner van het moment". Die eer geef ik aan Pogacar. Als er iemand de nieuwe Merckx is, dan is het die kerel. Niet Mathieu, niet Wout, en zeker niet Remco. Tadej, dat is de enige die die titel waardig is.