Voorjaar 2024

Kunnen sommige dan niet beter niet starten met het oog op LBL denk ik dan? Allez, je weet toch ongeveer op voorhand wat voor weer ze geven? Of desnoods ergens vroeg in de koers er de brui aan geven.

Kunnen sommige dan niet beter niet starten met het oog op LBL denk ik dan? Allez, je weet toch ongeveer op voorhand wat voor weer ze geven? Of desnoods ergens vroeg in de koers er de brui aan geven.

goh je weet dat het komt maar niet altijd precies wanneer. Net wat te laat je jasje aandoen en je hebt het zitten. En je weet ook niet altijd hoe je op zoiets reageert natuurlijk. Is niet de eerste keer dat Skeljmose in de regen/koude rijd neem ik aan. Je reageert ook niet altijd op dezelfde manier.

Skeljmose werd hier vorig jaar 2e dus omdan vandaag te passen om te sparen voor LBL waar Pogacar weer meedoet zou ook maar dom zijn.

Laatst bewerkt:
Het is vroeg dus moeilijk te zeggen of het echt zo wordt, maar op dit moment wordt er voor zondag zowat het zelfde weer als vandaag voorspeld... 6 a 7 graden in de Ardennen en kans op regen en sneeuw. De renners zullen het niet graag zien want dat 250km lang...

Ook wel tegenwind, als het toch droog blijft gaat dat misschien wel een rol spelen om het vrij lang bijeen te houden. Al verwacht ik Pogacar sowieso met zijn aanval op de Redoute.

Wel opvallend eigenlijk dat pro-team uno-x als enigste team was voorbereid (kledij aangetrokken) op de storm dat ging komen en alle world tour teams de loef afsteekt door met de voltallige ploeg te finishen.

Alpecin was de 2de in de lijst met 4 finishers.

Williams bewijst dan weer als je de beste in koers bent heb je geen ploegmaats nodig ;)

Ik zou niet weten waarom, het is niet alsof Pogacar geen slecht weer kan verdragen.
Niet om te winnen (want daar geloof ik niet in), maar wel voor een mooie plaats in de uitslag (podium?). Als het weer gelijkaardig wordt met gisteren, dan gaat Mathieu toch een voordeel hebben t.o.v. een deel anderen (of dat zou moeten).

En Pogacar kan ook iets tegenkomen of een mindere dag hebben :unsure:

Niet om te winnen (want daar geloof ik niet in), maar wel voor een mooie plaats in de uitslag (podium?). Als het weer gelijkaardig wordt met gisteren, dan gaat Mathieu toch een voordeel hebben t.o.v. een deel anderen (of dat zou moeten).

En Pogacar kan ook iets tegenkomen of een mindere dag hebben :unsure:

Ondertussen lijkt de kans op regen wel een beetje afgenomen. Kan in principe nog alle kanten uit, maar de wind lijkt wel vrij sterk in het nadeel te gaan waaien in de finale en imo is dat wel ten voordele van Mathieu. Hoe langer het samenblijft hoe beter natuurlijk met zijn sprint. Ik vrees dat Pogacar onklopbaar wordt, zelfs met tegenwind, maar podium wordt voor Mathieu zo wel ietsje makkelijker.

Ik zou niet weten waarom, het is niet alsof Pogacar geen slecht weer kan verdragen.

Ik denk wel dat MVDP er beter tegenkan.
Maar zoals je zegt is Pogacar ook niet vies van een beetje slecht weer.
Maar normaal zou het zondag niet te extreem zijn qua weer.

Ik denk wel dat MVDP er beter tegenkan.
Maar zoals je zegt is Pogacar ook niet vies van een beetje slecht weer.
Maar normaal zou het zondag niet te extreem zijn qua weer.
Ik zou niet weten van een precedent waar Pogacar enorm heeft afgezien van slecht weer.
Het beste voorbeeld is misschien wel die beruchte Tirreno rit van een aantal jaar terug... dat was absoluut verschrikkelijk weer. vdP won die rit wel maar als Pogacar er daar ne kilometer vroeger aan begint peuzelt hij hem met haar en huid op.

Ik kan mij precies ook moeilijk voorstellen dat Pogacar op 4 Tour deelnames en die Vuelta nog nooit een dag slecht weer heeft gehad. Ok, dat waren dan misschien geen vriestemperaturen maar als je drijfnat een Alpencol af komt bij 10-15°C denk je evengoed dat het aan het vriezen is.

Ik zou niet weten van een precedent waar Pogacar enorm heeft afgezien van slecht weer.
Ik kan mij precies ook moeilijk voorstellen dat Pogacar op 4 Tour deelnames en die Vuelta nog nooit een dag slecht weer heeft gehad. Ok, dat waren dan misschien geen vriestemperaturen maar als je drijfnat een Alpencol af komt bij 10-15°C denk je evengoed dat het aan het vriezen is.
Pogacar haalde zijn tweede Tourzege binnen in de achtste etappe van de Tour van 2021. Dat was een bergetappe in snertweer. Hij reed 30km solo en reed het peloton/de andere favorieten op minuten.
(Dylan Teuns won die etappe overigens)

Bij écht slecht weer zullen er toch wat verrassingen uit de bus komen. Toen Poels LBL won was toch wel een totale verrassing, en enkele jaren later stapte Valverde met nog 80km te gaan onderkoeld de volgwagen in.

Laten we voor de renners hopen dat ze daar toch van gespaard blijven, de koers is al zwaar genoeg. Als het maar 6 a 7 graden wordt wreet dat ook aan het energiereservoir.

Op een race in Portugal na, heeft Foss tweemaal top-tien gereden in een niet-TT tijdens zijn profcarrière.
Derde keer top-tien, goede keer om prijs te pakken.
De renaissance is begonnen voor de Toekomstwinnaar van weleer.
Pogacar heeft een concurrent beet volgende maand.
Foss heeft gisteren moeten lossen en kwam op meer dan 15 minuten binnen. Waarschijnlijk een hongerklop zoals Pogacar in TDF 2022 :unsure:

Foss heeft gisteren moeten lossen en kwam op meer dan 15 minuten binnen. Waarschijnlijk een hongerklop zoals Pogacar in TDF 2022 :unsure:

Mensen die goed rijden in TOA zijn vrij vaak slecht in de giro.
Dus het kan nog :oi22: .

Nee, blij dat Foss weer eventjes boven water komt na alle miserie van vorig jaar.

Terug
Bovenaan