Voorjaar 2026

Iemand die gisteren de Drome Classic heeft gezien? Enkel Deense commentaar precies, geen geluid op de Engelse stream en het beeld dat bevroor op 800m van de streep om 3 minuten later de camera op Gregoire gericht te zien en te moeten veronderstellen dat die dan maar gewonnen heeft, dat was het nu precies toch niet. :unsure:
Maar voor de rest was het wel een verademing om afgelopen weekend niet meer naar Karl te moeten luisteren. Het feit dat er hier weer gezaag was over het feit dat hij denkt dat elke Quick-Stepper Lampaert, elke UAE'er Tim Wellens en elke Alpecin renner Philipsen is was voldoende :tongue:

Ik heb ook proberen te kijken naar de sprint maar dat lukte dus niet. Ook geen commentaar tot een tijdje na de finish kwam er plots wel geluid.

Kost maar 15€ in de maand of zo hé kan niet verwachten dat alles dan werkt :unsure:

"ziek'" volledige week woensdag als de Samyn start "wonderbaarlijk genezen"

En wat wil je nu insinueren?

Gaat hij zeker nog Samyn winnen en de helft van Vlaanderen te veel hoop geven richting RvV en PR.

Wat is daar wonderbaarlijk aan? Hij heeft 5 dagen niet op zijn fiets gezeten, of is dat de geheime manier om conditie op te bouwen tegenwoordig?

Gaat hij zeker nog Samyn winnen en de helft van Vlaanderen te veel hoop geven richting RvV en PR.

Wat Van der Poel verleden jaar kon, om in Le Samyn te scoren, dan ook nog in Milaan-
San Remo, in Parijs-Roubaix en de E3. Ongetwijfeld gelooft zeker de helft van Vlaanderen dat
wat Mathieu kan....onze Wout niet voor moet onderdoen.

Laatst bewerkt:
Wat Van der Poel verleden jaar kon, om in Le Samyn te scoren, dan ook nog in Milaan-
San Remo, in Parijs-Roubaix en de E3. Ongetwijfeld gelooft zeker de helft van Vlaanderen dat
wat Mathieu kan....onze Wout niet voor moet onderdoen.

En waarom zou dat niet kunnen?
Van ziekte zal hij niet beter zijn geworden, maar misschien was hij gewoon al heel goed.
We weten momenteel niks, geen enkele referentie. Maar mocht het blijken dat hij toch vrij in orde is dan zou ik daar niet van schrikken.

MVDP of Pogacar uitdagen zie ik niet gebeuren. Maar net zoals in de cross niveau beter dan al de rest acht ik niet onwaarschijnlijk.
Een WVA die in orde is die wordt niet klink uit het wiel gereden zoals Van Dijke en Vermeersch dat werden.

Een WVA die in orde is die wordt niet klink uit het wiel gereden zoals Van Dijke en Vermeersch dat werden.
Behoudens pech moet hij gewoon winnen morgen of 30km solo rijden en op het laatste moment gepakt worden.
Zeker met dit deelnemersveld. Stel je voor dat hij uit het wiel wordt gereden door Gruel.
Ook een ideaal moment voor het vertrouwen om morgen te winnen.

Van ziekte zal hij niet beter zijn geworden, maar misschien was hij gewoon al heel goed.
We weten momenteel niks, geen enkele referentie. Maar mocht het blijken dat hij toch vrij in orde is dan zou ik daar niet van schrikken.

MVDP of Pogacar uitdagen zie ik niet gebeuren. Maar net zoals in de cross niveau beter dan al de rest acht ik niet onwaarschijnlijk.

Ik zou nochtans gezworen hebben dat het Wout was die in Parijs-Roubaix '25,
op cruciale momenten moest passen toen Pogi en Matje aanvielen.
In het Bos van Wallers zakte hij er compleet door en moest lossen.

Ik heb er toch héél weinig vertrouwen in. Wat hij in het veld liet zien was al niet echt flitsend te noemen voor die val denk ik en dan die breuk waardoor hij eigenlijk geen kracht kon zetten en waarschijnlijk dus weken weinig of geen intensiteit heeft kunnen trainen. Net datgene waar hij vorig jaar ook telkens serieus op tekort schoot: in alle 200km koersen gewoon constant achter de feiten aan gehold en in de koersen waar hij wel okish was (Roubaix, Vlaanderen) eigenlijk ook maar op zijn plaats terecht gekomen puur door zijn motor maar als het er op aankwam er ook gewoon doorgezakt. Als je naar dat resultaat van Roubaix gaat kijken denk je: cava nog wel eigenlijk, maar als je naar de koers zelf gaat kijken deed dat toch regelmatig serieus pijn aan de ogen. Ik ben fan hé, maar ik verwacht heel weinig van vandaag.

Het is natuurlijk wel een ander peleton dan die start vandaag. Ik verwacht toch wel dat Van Aert bij de beste in koers zal zijn anders wordt ie helemaal naar de filistijnen gereden in de Strade zaterdag en zal ie nog gigastappen moeten zetten om nog maar in de buurt van de resultaten van vorig jaar te geraken

Ik heb er toch héél weinig vertrouwen in. Wat hij in het veld liet zien was al niet echt flitsend te noemen voor die val denk ik en dan die breuk waardoor hij eigenlijk geen kracht kon zetten en waarschijnlijk dus weken weinig of geen intensiteit heeft kunnen trainen. Net datgene waar hij vorig jaar ook telkens serieus op tekort schoot: in alle 200km koersen gewoon constant achter de feiten aan gehold en in de koersen waar hij wel okish was (Roubaix, Vlaanderen) eigenlijk ook maar op zijn plaats terecht gekomen puur door zijn motor maar als het er op aankwam er ook gewoon doorgezakt. Als je naar dat resultaat van Roubaix gaat kijken denk je: cava nog wel eigenlijk, maar als je naar de koers zelf gaat kijken deed dat toch regelmatig serieus pijn aan de ogen. Ik ben fan hé, maar ik verwacht heel weinig van vandaag.
Hoe hij moest lossen in het Bos van Wallers was wel niet echt normaal voor hem, zeker als je vergeleek met de week ervoor in RVV.
Ik dacht dat hij gevallen was en een tijdje heeft moeten achtervolgen en daardoor tekort kwam.

Het is natuurlijk wel een ander peleton dan die start vandaag. Ik verwacht toch wel dat Van Aert bij de beste in koers zal zijn anders wordt ie helemaal naar de filistijnen gereden in de Strade zaterdag en zal ie nog gigastappen moeten zetten om nog maar in de buurt van de resultaten van vorig jaar te geraken
Is te zien hoe hij hersteld is van de griep. Ik verwacht niet veel van vandaag en zaterdag, het is kwestie van wat koershardheid te verkrijgen.

Hoe hij moest lossen in het Bos van Wallers was wel niet echt normaal voor hem, zeker als je vergeleek met de week ervoor in RVV.
Ik dacht dat hij gevallen was en een tijdje heeft moeten achtervolgen en daardoor tekort kwam.
Zou wel kunnen maar ik herinner mij ook een moment veel dieper in de finale waar hij in een groep zit met oa Brennan nog en daar eigenlijk precies plots vierkant uit de wielen gereden wordt om dan wat verderop toch weer terug in die groep te zitten. Zijn Roubaix was alleszins een héél vreemde koers en niet op het niveau dat hij de week voordien in de RvV wel nog haalde.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan