Voorjaar 2026

Ik denk dat je echt niet mag onderschatten wat het verschil op dit parcours als je solo rijdt met deze wind, of in een groepje waar je met 3 man ronddraait. Ook op deze baan, doe het maar eens.
En dan nog moeten ze heel hard hun best doen om bijna op het wiel te komen.

Iemand moet die laatste inspanning doen en niemand wil het, logisch want dat hypothekeert je eigen kansen. Dan krijg je dit natuurlijk.
Het was spannend, zeer spannend en dat is fijn.

Absoluut maar niet vergeten dat Florian ook een stevige inspanning gedaan heeft na z'n lekke band. In tegenstelling tot Zingle :unsure:

Maar inderdaad een puike en entertainende race!

Het is gewoon een beetje spijtig voor de toeschouwer. Ik zat die laatste km echt wel uit te kijken naar die sprint die er dan uiteindelijk niet kwam.

De VRT heeft geleerd uit vorige jaren en gaan de passage door De Moeren live uitzenden (via een stream). Een mooi initiatief, moest het niet zo zijn dat de passage daar net gaat zijn in de 3 uur dat de wind onder de 20km/u gaat, de enige drie uur in 4 dagen tijd ofzo :laugh:

446W voor 90 min :crazy:

Deze comment broke me :rofl::rofl:
“Lance Armstrong produced lower power on the bike, and he was drugged like a pig before slaughter. ...”

5,9w/kg voor 90min, laat ons zeggen dat je dan wel in orde bent.

Van Aert krijgt samen met VDP 3 sterren vandaag. Ben toch benieuwd want VA heeft van zondag tot en met woensdag geen ritten op Strava gepost, dat gebeurt alleen als hij ziek is...

Abrahamsen die in de achtervolgende groep zat zijn Strava geeft in de laatste 90min 346W aan. Zo zie je maar het verschil om alleen voorop te rijden.

De VRT heeft geleerd uit vorige jaren en gaan de passage door De Moeren live uitzenden (via een stream). Een mooi initiatief, moest het niet zo zijn dat de passage daar net gaat zijn in de 3 uur dat de wind onder de 20km/u gaat, de enige drie uur in 4 dagen tijd ofzo :laugh:

En toch moeten we massaal kijken dat ze dat ieder jaar doen en meer 😅
Ze mochten dat zelf doen zonder commentaar van mij , twas dan nog beter 😅

En toch moeten we massaal kijken dat ze dat ieder jaar doen en meer 😅
Ze mochten dat zelf doen zonder commentaar van mij , twas dan nog beter 😅

Ze hebben dat nog al eens één keer gedaan. Er waren toen geen waaiers en de jaren nadien deze ze het niet meer. Bijna elk jaar erna wel noemenswaardige waaiers. Nu weer van't zelfde waarschijnlijk :laugh:

Wat een pech ook. 't is hier al dagenlang enorm veel wind, en deze avond ook weer, ma net nu wanneer het belangrijk is, is het quasi windstil.

Een dikke week te laat maar hopelijk beseft Van Aert nu dat hij Milaan Sanremo niet mag laten schieten van zijn kalender.
Goed aanvallend gereden ook!!

Ze hebben dat nog al eens één keer gedaan. Er waren toen geen waaiers en de jaren nadien deze ze het niet meer. Bijna elk jaar erna wel noemenswaardige waaiers. Nu weer van't zelfde waarschijnlijk :laugh:

Wat een pech ook. 't is hier al dagenlang enorm veel wind, en deze avond ook weer, ma net nu wanneer het belangrijk is, is het quasi windstil.
Inderdaad, ook met de parcourswijziging woensdag was ik al het vloeken. Was echt koersweer in Veurne en omstreken die dag

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan