Voorjaar 2026

Parijs Roubaix kan mogelijks wel eens een mooi orgelpunt worden dit jaar… mvdp en pogi zullen er sowieso staan. Wva is in jaren niet zo goed geweest, florian vermeersch in topvorm, Ganna is naar topvorm aan het toegroeien, wat kan een Segaert daar…?
Veel mannen die iets moeten kunnen in PR

Tactiek van Ganna slaat echt nergens op. Voor wie rijdt die, die deed het meeste werk in de laatste kilometers. Zonder Ganna betwijfel ik of ze dat gat wel toe rijden. Maar INEOS had enkel hem en Watson nog. Met die benen moest Ganna altijd mee moeten zijn met Segaert (of een andere late uitval proberen). Dan goede kans dat die top 4 eindigt en misschien meer want VA en VDP zaten stikkapot.

Nu eindigt Ganna achterin het peloton en Watson op een 17e plaats. Dat is het verschil tussen iemand met veel koersintelligentie (Segaert) en iemand met geen koersintelligentie (Ganna).

Goede WVA geeft wel hoop op de komende twee weekends, ik vermoed dat Pogacar de favoriet is voor de ronde en dan MVDP P-R maar er is wel iets mogelijk en deze zware inspanning zal geholpen met de laatste procentjes (maar dat geldt ook voor MVDP).

Zoals hierboven gezegd, Parijs-Roubaix kan heel mooi worden, enkele mannen van de 'tweede rij' (op Pedersen dan na die nu met ziekte kampt, al zal die misschien weer goed zijn tegen Roubaix?) die in goede vorm zijn en die daar wel iets moeten kunnen. Nu maar hopen dat DDV en de ronde geen slachtoffers maakt zoals in sommige voorbije jaren... .

Laatst bewerkt:
WvA was goed, maar ook niet super vond ik. MVDP gaf volgens mij niet eens het volle pond op de Kemmelberg en WvA hing daar letterlijk tussen zijn kader om te proberen volgen. MVDP en Pogacar steken er gewoon nog steeds bovenuit.

*Edit: wat wel goed was, was dat WvA een goede cadans had op de Kemmel. In het verleden al vaak gezien dat die te zwaar stond.

WvA was goed, maar ook niet super vond ik. MVDP gaf volgens mij niet eens het volle pond op de Kemmelberg en WvA hing daar letterlijk tussen zijn kader om te proberen volgen. MVDP en Pogacar steken er gewoon nog steeds bovenuit.

*Edit: wat wel goed was, was dat WvA een goede cadans had op de Kemmel. In het verleden al vaak gezien dat die te zwaar stond.
Dat VDP niet het volle pond gaf weet ik niet maar Van Aert is sinds vandaag 2de op Strava voor beide kanten van de Kemmelberg dus traag reden ze alleszins niet...

Dat VDP niet het volle pond gaf weet ik niet maar Van Aert is sinds vandaag 2de op Strava voor beide kanten van de Kemmelberg dus traag reden ze alleszins niet...
Wees maar zeker dat VDP voluit ging op de kemmel, 20 seconden beter dan greg in 2017, dit was ook het slechtste stuk van de kemmelberg. Ik mijd die kant eigenlijk 😀.

Tactiek van Ganna slaat echt nergens op. Voor wie rijdt die, die deed het meeste werk in de laatste kilometers. Zonder Ganna betwijfel ik of ze dat gat wel toe rijden. Maar INEOS had enkel hem en Watson nog. Met die benen moest Ganna altijd mee moeten zijn met Segaert (of een andere late uitval proberen). Dan goede kans dat die top 4 eindigt en misschien meer want VA en VDP zaten stikkapot.

Nu eindigt Ganna achterin het peloton en Watson op een 17e plaats. Dat is het verschil tussen iemand met veel koersintelligentie (Segaert) en iemand met geen koersintelligentie (Ganna).

Ganna kan jammer genoeg niet weten dat Watson geen stront meer waard was in de sprint. Watson moet dat zelf aangeven.
Ganna doet zijn werk perfect en zet hem perfect af. (Nu persoonlijk had ik ganna ook een segaertje laten doen, Watson is wel snel normaal maar niet tegen deze mannen).

Dat is trouwens denk ik ook de reden dat Lund verliest puur omdat Watson achteruit sprint. Wissel Lund en Watson van plaats en team en dan had Ganna een perfecte lead-out gedaan en wint Lund GW.

Dat is dan dezelfde Van Aert die tijdens hun 3de passage op de Kemmel, tijdens een
versnelling van Mathieu, haast op breken stond en tussen zijn kader hing.

Meeus nog een akkefietje met Laporte, ik dacht dat hij gewoon uit z'n pedalen was geschoten maar kreeg toch een duwtje van Laporte.

Dat is dan dezelfde Van Aert die tijdens hun 3de passage op de Kemmel, tijdens een
Dat Van Aert minder snel is dan VDP op zo'n hellingen is algemeen geweten maar Van Aert was voor de rest de enigste die nog enigszins meekon.
Nu was het maar 1 keer dat hij zijn tenen moest uitkuisen maar volgende week gaat Pogacar nog sneller de hellingen opvliegen dus dan gaat VA moeten hopen op een sterke Pedersen om mee samen te werken.

Bovenaan klokte hij de volle 1 seconde trager dan VDP, dus zo dramatisch was dat toch ook weer niet. Volgende zondag tegen Pogacar is weer een ander verhaal.

Bovenaan klokte hij de volle 1 seconde trager dan VDP, dus zo dramatisch was dat toch ook weer niet. Volgende zondag tegen Pogacar is weer een ander verhaal.
Hoop zo hard van niet, maar die 1-2 seconden vandaag zijn er wrs 4-5 op dat laatste stuk Pater volgende week en dan zijn ze weer gaan vliegen hé :angry:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan