Voorjaar 2026

WvA was goed, maar ook niet super vond ik. MVDP gaf volgens mij niet eens het volle pond op de Kemmelberg en WvA hing daar letterlijk tussen zijn kader om te proberen volgen. MVDP en Pogacar steken er gewoon nog steeds bovenuit.

*Edit: wat wel goed was, was dat WvA een goede cadans had op de Kemmel. In het verleden al vaak gezien dat die te zwaar stond.
VDP zei achteraf dat hij NIET eens super was. :oi22: (Dat belooft voor de RVV en Parijs Roubaix)

Maar dat is ook wel een teken dat hij vol doortrok op de kemmelberg om zichzelf even te testen en dat hij daar toch even all in ging.
Je moet je eerder afvragen: Als VDP echt super is, kan hij dan nog sneller gaan?

Zelfs voor VDP zal vrijdag toch nog wel op zijn minst een beetje in zijn lijf gezeten hebben zeker.

Wel toch opnieuw zeer bemoedigend voor VA en ook F. Vermeersch zou eigenlijk wel is een vette (of toch op zijn minst een halfvette) vis mogen binnenhalen.

Zeer benieuwd naar zondag, kan wel is een zeer schone editie worden.

Zeer benieuwd naar zondag, kan wel is een zeer schone editie worden.
Zie je dan iets anders gebeuren dan vorig jaar?
Sowieso gaat Pogacar op de hellingen Vdp en Van Aert weer kunnen lossen. Waarschijnlijk zelfs hetzelfde scenario als vorig jaar: Pogacar laat de rest achter op de laatste keer Oude Kwaremont. Misschien is de kans nu iets groter dan vorig jaar dat ze hem alsnog terug kunnen grijpen...

Zie je dan iets anders gebeuren dan vorig jaar?
Sowieso gaat Pogacar op de hellingen Vdp en Van Aert weer kunnen lossen. Waarschijnlijk zelfs hetzelfde scenario als vorig jaar: Pogacar laat de rest achter op de laatste keer Oude Kwaremont. Misschien is de kans nu iets groter dan vorig jaar dat ze hem alsnog terug kunnen grijpen...
Het kan zeker hetzelfde zijn als vorig jaar. Maar ik zie toch op zijn minst al meer kans dat ze idd dicht kunnen blijven als er sprake is van een goeie VA, VDP, F. Vermeersch, mogelijks nog een dark horse, ... .

Ik hoop/verwacht meer weerwerk dan vorig jaar, dat op zijn minst.

Natuurlijk met Pogacar weet je nooit, kan evengoed zijn dat de rest beter is dan vorig jaar maar Pogacar ook nog beter is dan vorig jaar... .

Het kan zeker hetzelfde zijn als vorig jaar. Maar ik zie toch op zijn minst al meer kans dat ze idd dicht kunnen blijven als er sprake is van een goeie VA, VDP, F. Vermeersch, mogelijks nog een dark horse, ... .

Natuurlijk met Pogacar weet je nooit, kan evengoed zijn dat de rest beter is dan vorig jaar maar Pogacar ook nog beter is dan vorig jaar... .
Ik denk dat Pogacar beter is dan vorig jaar. Die is 27 nu, gemiddeld gezien op de top van zijn kunnen. VA en VDP daarentegen zijn de 30 voorbij en zullen dus niet meer verbeteren, integendeel.
Ik denk dat VA dichter bij VDP zit dit seizoen in vergelijking met de vorige. Maar Pogi... die zit er nog meer boven dan voorheen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Pogacar beter is dan vorig jaar. Die is 27 nu, gemiddeld gezien op de top van zijn kunnen. VA en VDP daarentegen zijn de 30 voorbij en zullen dus niet meer verbeteren, integendeel.
Ik denk van VA dichter bij VDP zit dit seizoen in vergelijking met de vorige. Maar Pogi... die zit er nog meer boven dan voorheen.
Het kan zeker, ik hoop vooral op iets genre samenwerking tussen een coureur of drie-vier met beperkte achterstand op Pogacar waardoor ze het spannend kunnen houden (of zelfs terug kunnen komen). Maar misschien is het whisful thinking :D .

Het kan zeker, ik hoop vooral op iets genre samenwerking tussen een coureur of drie-vier met beperkte achterstand op Pogacar waardoor ze het spannend kunnen houden (of zelfs terug kunnen komen). Maar misschien is het whisful thinking :D .
Door de opeenvolging van hellingen in de finale en beperkte afstand tussen laatste helling en finish denk ik inderdaad dat het wishful thinking is :)

Ik denk dat je even vergeet dat Vermeersch team Pogacar is? :tongue:

Ik verwacht eerlijk gezegd een scenario als vorig jaar, als vdP Pogacar al niet kon volgen op de Poggio wat dan op hellingen waar je veel minder van de draft kan profiteren?
Het zal echt al een koppeltijdrit achter Pogacar moeten zijn en dan nog... als vdP dan weer halve beurtjes gaat doen helpt dat ook niet.

Waarom? Meeus kruipt toch in een gat dat er (bijna) geen is. Laporte wil (terecht) zijn plaats niet afgeven. Dan wordt er idd wat geleund, maar dan moet je iedere sprint 10man een gele kaart geven.
Zo zie ik het toch niet.

In het begin van die het filmpje zit Laporte niet eens achter Philipsen (dus welke plaats?), die gaat duidelijk naar links waardoor die Meeus bijna de nadars in rijdt. Voor mij duidelijk een ongeoorloofd manoeuvre, dus gele kaart.

Ik denk dat je even vergeet dat Vermeersch team Pogacar is? :tongue:

Ik verwacht eerlijk gezegd een scenario als vorig jaar, als vdP Pogacar al niet kon volgen op de Poggio wat dan op hellingen waar je veel minder van de draft kan profiteren?
Het zal echt al een koppeltijdrit achter Pogacar moeten zijn en dan nog... als vdP dan weer halve beurtjes gaat doen helpt dat ook niet.
Das waar, F. Vermeersch gaat idd natuurlijk niet achter zijn kopman rijden.

Zoals good old Will Tura het al zong, hoop doet leven :D .

Waar is de gele kaart voor Laporte?
Ik heb het daarnet een paar keer bekeken, incl. op halve snelheid:

Alpecin komt links voorbij met Philipsen op hetzelfde moment dat de hele zwerm naar links zwenkt, Laporte trekt mee naar links en schuift dan naar het wiel van Philipsen en doet daarmee wel de deur dicht voor Meus. Meus kiest er wel zelf voor om alsnog in een gatje te duiken dat er eigenlijk niet meer is, brengt daarmee zichzelf en Laporte uit balans waardoor die laatste gaat leunen. Dit lijkt mij toch vooral een race incident zoals er elke sprint wel terug te vinden zijn. Denk niet dat dit zelfs een DQF is, laat staan een gele kaart.

Zo zie ik het toch niet.

In het begin van die het filmpje zit Laporte niet eens achter Philipsen (dus welke plaats?), die gaat duidelijk naar links waardoor die Meeus bijna de nadars in rijdt. Voor mij duidelijk een ongeoorloofd manoeuvre, dus gele kaart.
Aangezien er buiten op Sporza niets om te doen is, zal het wel zo erg niet zijn.

Edit: zie Reverz hierboven ook

Ik heb het daarnet een paar keer bekeken, incl. op halve snelheid:

Alpecin komt links voorbij met Philipsen op hetzelfde moment dat de hele zwerm naar links zwenkt, Laporte trekt mee naar links en schuift dan naar het wiel van Philipsen en doet daarmee wel de deur dicht voor Meus. Meus kiest er wel zelf voor om alsnog in een gatje te duiken dat er eigenlijk niet meer is, brengt daarmee zichzelf en Laporte uit balans waardoor die laatste gaat leunen. Dit lijkt mij toch vooral een race incident zoals er elke sprint wel terug te vinden zijn. Denk niet dat dit zelfs een DQF is, laat staan een gele kaart.
Meeus zit in het wiel van Philipsen wanneer ze voorbijkomen... Hoezo kiest die er dan bewust voor om in een gaatje te duiken dat er niet meer is? Hoe komt dat trouwens? Omdat Laporte 'm de nadars in jaagt omdat die z'n plek wil pikken natuurlijk.

Sorry, maar imo ligt de fout hier duidelijk bij Laporte. Meeus doet niks verkeerd.

Gele misschien wat overdreven omdat er uiteindelijk niks gebeurd is, maar bij een val zouden ze die wel gegeven hebben vermoed ik.

Meeus zit in het wiel van Philipsen wanneer ze voorbijkomen... Hoezo kiest die er dan bewust voor om in een gaatje te duiken dat er niet meer is? Hoe komt dat trouwens? Omdat Laporte 'm de nadars in jaagt omdat die z'n plek wil pikken natuurlijk.

Sorry, maar imo ligt de fout hier duidelijk bij Laporte. Meeus doet niks verkeerd.

Gele misschien wat overdreven omdat er uiteindelijk niks gebeurd is, maar bij een val zouden ze die wel gegeven hebben vermoed ik.
Val of niet zou echter geen factor mogen zijn.

Pogi kuist alles op de volgende 2 weken, VDP gaat niet op de foto staan.

Vind ik ook, gaat 2 keer leunen tegen Meeus. 2de keer zit Meeus zelf iets voor en beter in het wiel van Philipsen dan Laporte.
Toegegeven zo’n dingen gebeuren in elke sprint 10 keer wrs, en uiteindelijk niks gebeurd, ma als Meeus niet inhoudt ligt die in de nadar.

Had Laporte hiervoor geel of DSQ gekregen, kon je daar toch bitter tegen inbrengen imo afgaande op de beelden?

Absurd dat Jose & Karl het enkel hebben over "uit zijn klikpedaal geschoten" :s:s

Kijk al uit naar DDV, fingers crossed geen grote valpartijen en een klinkende revanche voor Wout :coolbrows:
Voorts verwacht ik dat Pogi Matje gaat oprollen komende zondag, makkelijk zelf, gaat niemand op de foto staan.
Copy paste voor Roubaix, hoewel ik zo stil in mijn hoofd (ja samson) toch hoop dat om 1 of ander manier Wout het haalt :clap:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan