Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die renners rijden gewoon onder het lint door, wss hangen er pijlen voor de bocht en ze moeten het parcours maar kennen he (boomerang in his face)
Die seingever stond daar gewoon te slapen.. in volle afdaling dan nog wel die weg waar ze plots rechtsaf moeten omkeren. En een lint op bijna 3 meter hoogte hangen wat is daar de bedoeling van vraag ik mij dan af..

Die seingever stond daar gewoon te slapen.. in volle afdaling dan nog wel die weg waar ze plots rechtsaf moeten omkeren. En een lint op bijna 3 meter hoogte hangen wat is daar de bedoeling van vraag ik mij dan af..

Nee die seingever stond niet te slapen die stond verkeer tegen te houden.
En die dat de weg moet aangeven (motard met helm) stond met een vlag te zwaaien met de punt naar rechts (waar ze naartoe moeten).

Ik weet niet of er nog updates zijn over het programma van Pogacar, maar die zou dit voorjaar na MSR, ook de RVV en LBL rijden. Maar ik zie
Amstel Gold en Waalse pijl niet vermeld?
Ik heb de indruk dat hij toch in de Waalse Pijl echt wel als favoriet zou starten?

Ik weet niet of er nog updates zijn over het programma van Pogacar, maar die zou dit voorjaar na MSR, ook de RVV en LBL rijden. Maar ik zie
Ik heb de indruk dat hij toch in de Waalse Pijl echt wel als favoriet zou starten?

Die start overal als favoriet :p

Vorig jaar ook niet gestart (kan me niet meteen herinneren of dat een reden had toen), vorig jaar ook geen MSR benieuwd wat hij dat jaar kan op de Poggio zeker nu Alaphilippe niet de beste vorm te pakken heeft lijken me er geen renners die explosiever zijn dan Pogacar.

Als je de UAE Tour, Strade, Tirreno-Adriatico én dan nog drie monumenten wil winnen dit voorjaar, moet je ergens iets schrappen natuurlijk. Mogelijk bekijkt hij het dag per dag en voegt hij de Waalse Pijl uiteindelijk nog wel toe aan zijn programma.

Ik vraag me toch af of je op die manier geen roofbouw pleegt op je lichaam, zeker als daar nog eens drie weken tour (en dan niet à la Ewan die op een hele tour pakweg een kilometer moet presteren en voor de rest in de grupetto vertoeft) en wie weet wat nog allemaal bijkomt. Dat kan je toch niet jaar na jaar blijven volhouden.

Nuja, als je alles wint zou je gek zijn om het te laten liggen. Maar dat we vertrokken zijn voor 10 tourzeges op rij wil ik toch nog wel eens zien, het zou de eerste niet zijn waarbij het plots gewoon op is.

Dus goed lezen...

als hij de juiste weg volgt en de andere renners niet, is het andere renners hun eigen schuld is (het staat op hun gps / ze zeggen het in de teambus/...) Dus een verwijt naar gilbert - tosh en mcnulty

En als Remco mis rijdt ligt het niet aan hem want niemand zei dat het naar rechts was.
Of willen lezen wat er staat. Hij zegt gewoon de reden waarom ze rechtdoor reden, namelijk dat hij niets of niemand heeft zien staan. Hij zegt nergens dat het niet zijn eigen schuld is. Dat is gewoon iets dat je er bij verzint.

Swat, benieuwd wat hij vandaag kan doen.

Swat, benieuwd wat hij vandaag kan doen.
Hij zal sowieso wel iets proberen maar hij gaat er alleszins vroeg aan moeten beginnen, met die afdaling.
Hopelijk rijdt hij daar niet nog eens rechtdoor, zou ook de eerste keer niet zijn. :unsure:

Je moet ook niet te veel hooi op uw vork nemen.
De Waalse pijl blijft maar de Waalse pijl eh. Dan zal hij liever nog eens een monument en de ronde winnen hoor.

Ik vraag me toch af of je op die manier geen roofbouw pleegt op je lichaam, zeker als daar nog eens drie weken tour (en dan niet à la Ewan die op een hele tour pakweg een kilometer moet presteren en voor de rest in de grupetto vertoeft) en wie weet wat nog allemaal bijkomt. Dat kan je toch niet jaar na jaar blijven volhouden.

Nuja, als je alles wint zou je gek zijn om het te laten liggen. Maar dat we vertrokken zijn voor 10 tourzeges op rij wil ik toch nog wel eens zien, het zou de eerste niet zijn waarbij het plots gewoon op is.
Cava nog. Hij rijdt bijvoorbeeld al geen Baskenland of Catalonië dit jaar.
Hij had vorig jaar 61 koersdagen en koersen zoals Slovenië en de Emiraten zijn allicht niet met de gashendel volledig open. Misschien de Tour ook niet :p

Maar ergens heb je wel een punt hoor. Renners lijken maar 7tal jaar echt top top te kunnen zijn. Het is er weinigen gegeven om dat langer te rekken.

Die start overal als favoriet :p

Vorig jaar ook niet gestart (kan me niet meteen herinneren of dat een reden had toen), vorig jaar ook geen MSR benieuwd wat hij dat jaar kan op de Poggio zeker nu Alaphilippe niet de beste vorm te pakken heeft lijken me er geen renners die explosiever zijn dan Pogacar.
UAE zat met covid in waalse pijl

Werd vermeld door iemand hier eerder op het jaar. Pogacar gaat voluit voor de monumenten. De Waalse Pijl 5x winnen is leuk, net als L-B-L 4x, maar drie-vier verschillende soort monumenten (kunnen) winnen op een dik jaar tijd zal een streepje voorhebben op die 9.
Stel u voor dat hij het jaar afsluit met 4 of 5 monumenten op twee jaar tijd?
Renners lijken maar 7tal jaar echt top top te kunnen zijn. Het is er weinigen gegeven om dat langer te rekken.
Godzijdank voor geschenken zoals Contador en Valverde :bow:.

Voor de toppers is een bergrit een pak minder belastend. Die rijden gewoon tempo bergop, een helper op kop in de vallei en dan de laatste berg zo snel mogelijk op. Voor de Ewan's en andere echte sprinters is het vanaf de eerste klimmende meters vol aan de bak vechtend tegen de tijdslimiet. Die mannen rijden meestal achter de grupetto's met enkele ploegmaten om mee te rijden op de vlakke stukken.

Godzijdank voor geschenken zoals Contador en Valverde :bow:.

Contador won zijn eerste GT in 07' zijn laatste in 14'. Dat is 8 jaar, Contador bevestigd dus eerder de regel dat je maar een 7-tal jaren echt top bent.

Valverde en Cavendish zijn de namen die mij te binnenschieten van renners die langer op hun top blijven.

Die rondjes moeten eigenlijk niet meer gereden worden hé. Start Pogacar wint hij, start Roglic en Poga niet dan wint Roglic. De rest moet hopen dat ze een rondje overslaan om kans op winst te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan