Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik stel mij oprecht de vraag hoe sommigen zulke conclusies maken. Van alle kleinere rondes is dit de eerste waar hij een "off-day" heeft.
Heu neen hé, onlangs moest hij lossen op ne grintweg bergop. Ook toen stond hij geparkeerd.

Over welke korte rondes heb je het dan? Kdenk niet dat Evenepoelhype er is voor de Ronde van België, Polen of Burgos
Ik begrijp de hype niet. Remco is er amper 22 en heeft al een palmares waar veel profrenners van kunnen dromen.
Hij moet nog altijd een beetje sterker worden ... (ziek of niet)

Het zijn niet allemaal Pogacar's die op hun 23ste al alles kapot rijden.

Nu goed, dat hij zo vroeg moet lossen is wel niet normaal neen. We zullen het straks wel horen.

We gaan horen wat Evenepoel straks als verklaring geeft maar wat we vandaag zien is wel al eerder gebeurd. In Lombardije vorig jaar moest hij snel lossen nadat hij eerder in de week nog in topvorm leek. In Valencia werd hij gelost door Vlasov en co terwijl hij ook heel de week op topniveau rondreed. Ook in de Giro uiteraard maar toen had hij geen basis dus dat was normaal. Maar het lijkt erop dat hij in rondes waar veel geklommen moet worden toch moeilijk een offday kan vermijden, voorlopig.

Heu neen hé, onlangs moest hij lossen op ne grintweg bergop. Ook toen stond hij geparkeert.
Ja, dat steil geitenpad kan je natuurlijk vergelijken met wat we vandaag zien. :sop: Dat hij daar niet de beste is weten we al lang.

Volgens mij word de uitleg "hongerklop" als je ziet hoe hij hier finisht. Verliest amper een minuut op Vingegaard terwijl hij heel die klim en afdaling alleen moet doen. Als je dat kan is het raar dat je daarvoor zo snel moet lossen. Op die eerste klim verliest hij meer dan anderhalve minuut terwijl daar de knechten op kop reden.

Ja, dat steil geitenpad kan je natuurlijk vergelijken met wat we vandaag zien. :sop: Dat hij daar niet de beste is weten we al lang.

Volgens mij word de uitleg "hongerklop" als je ziet hoe hij hier finisht. Verliest amper een minuut op Vingegaard terwijl hij heel die klim en afdaling alleen moet doen. Als je dat kan is het raar dat je daarvoor zo snel moet lossen. Op die eerste klim verliest hij meer dan anderhalve minuut terwijl daar de knechten op kop reden.

Rekenen precies niet uw sterkste kant want zijn 3 min: 4-1 = 3

Idd mssn eerder een hongerklop want kwam er nog redelijk door. Hij moest lossen toen er nog 30 man in de groep zat en uiteindelijk eindigt hij nog 13de. Zal een gigantische ontgoocheling zijn voor hemzelf maar iets met 1 zwaluw en lente is wel van toepassing voor deze “mindere” dag

En lezen de uwe niet. Hij verliest een minuut op die laatste klim tov Vingegaard. Bij aanvang van die klim had hij een achterstand van ong 2min. Aan de aankomst 3min. :frown:

Er staat nergens 'vanaf de voet van laatste klim'

En ik heb de race enkel einde gezien dus ja dan lees ik 1 min achter aan finish (verlies) en kijk in uitslag en zie er 4 (en 1)

Als het erin zit gaat het er wel uitkomen. Cancellara won ook niet z'n eerste Paris Roubaix. Moet lastig zijn met alle ogen en op u en superhoge verwachtingen van iedereen (inclusief jezelf/ploeg). Als we vanaf z'n 22 op elke offday gaan zeggen dat hem het talent niet heeft... :-) Froomie of Contador reden ook niet veel prijs aan die leeftijd hoor.

Als het erin zit gaat het er wel uitkomen. Cancellara won ook niet z'n eerste Paris Roubaix. Moet lastig zijn met alle ogen en op u en superhoge verwachtingen van iedereen (inclusief jezelf/ploeg). Als we vanaf z'n 22 op elke offday gaan zeggen dat hem het talent niet heeft... :) Froomie of Contador reden ook niet veel prijs aan die leeftijd hoor.
Ook wel een non-argument hoor...
We gaan hier nu niet discussiëren daarover, want ja contador werd pas een veelwinnaar toen hij 25 was (Parijs-Nice, Tour de France, rond van Leon allemaal in 2007).
Maar we mogen ons toch serieus vragen stellen bij hoe hij gisteren vol aanging en de schifting maakte, en vandaag waar hij ineens niks meer waard is. Als hij eens een wedstrijd, laat staan een ronde, op WT-niveau wilt winnen dan kan dit gewoon niet.

Als het erin zit gaat het er wel uitkomen. Cancellara won ook niet z'n eerste Paris Roubaix. Moet lastig zijn met alle ogen en op u en superhoge verwachtingen van iedereen (inclusief jezelf/ploeg). Als we vanaf z'n 22 op elke offday gaan zeggen dat hem het talent niet heeft... :) Froomie of Contador reden ook niet veel prijs aan die leeftijd hoor.
Logisch. Contador vocht voor z'n leven op die leeftijd, anders was die mogelijks al vroeger doorgebroken.

Reactie Remco: "Ik was gewoon niet goed genoeg (er zijn geen excuses)"

Maar we mogen ons toch serieus vragen stellen bij hoe hij gisteren vol aanging en de schifting maakte
Hij ging toch nooit deze ronde winnen (Pogacar was veel te sterk), dus dan voor ritwinst gaan was wél een goed plan. (naar mijn mening)

Maar wat niet zou mogen is dat hij zijn kruid verschiet op dag X en dag Y (de dag nadien) daarvan nog niet gerecupereerd blijkt te zijn.
In de ronde van Italië had hij nog een excuus (nog niet zo lang terug na een zware val), maar ook daar zag je toch identiek hetzelfde gebeuren.
De ene dag met Bernal in de aanval, de andere dag volledig weggereden ..

Of constanter presteren nog komt? Dat kan, hij is nog jong, maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

Laatst bewerkt:
Ik denk het ook wel een deel met de koude te maken heeft vandaag, zoals Pogacar ook al dacht.

Naast Evenepoel hebben o.a. Lopez, Geoghegan Hart en Kelderman toch ook een pak tijd verloren.

Contador won zijn eerste GT in 07' zijn laatste in 14'. Dat is 8 jaar, Contador bevestigd dus eerder de regel dat je maar een 7-tal jaren echt top bent.
Vuelta 2017? 5e? Constant aanvallen? Met dank aan Froome die Poels intoomde, toch een zware rit gewonnen. Won Giro in 2015.
Dus 11j :eviltongue:.
Pogacar, heerlijke atleet. Maar als we dit de volgende 10 jaar gaan zien gaan er toch afhaken denk ik. Spannend is het niet echt.
No way dat die dat 10j volhoudt. + er komen regelmatig nieuwe topprofs aan, dus er zal zeker tegenstand komen.
Voor zelfde geld zit hij op iets te broeden met al die zieken in het peloton..
Wou gewoon tijd pakken om morgen een solo te doen van 90km :unsure:.

Ik denk het ook wel een deel met de koude te maken heeft vandaag, zoals Pogacar ook al dacht.

Naast Evenepoel hebben o.a. Lopez, Geoghegan Hart en Kelderman toch ook een pak tijd verloren.
Volgens deze data reed Remco tijdens de 2de beklimming sneller dan de 1ste beklimming.
Tijdopnames

Vuelta 2017? 5e? Constant aanvallen? Met dank aan Froome die Poels intoomde, toch een zware rit gewonnen. Won Giro in 2015.
Dus 11j :eviltongue:.

Jij vind dus dat de Contador van 2017 even goed was al die die GTs won? Was inderdaad nog die Giro vergeten dus 9 wat al heel lang is.

Boonen bv won zijn eerste monument in 2005 en zijn laatste in 2012 (8 jaar). Cancellara 06 zijn eerste en 14 zijn laatste (9 jaar).

Gilbert doet nog straffer 2009 (RVL) en 2019 (PR) 11 jaar.

Cav zoals ik al aanhaalde won in 2008 zijn eerste Tour rit en in 2021 zijn laatste (tot nu toe) of 13! jaar er tussen.

Valverde won zijn eerste monument in 2006 en werd WK in 2019 dat is ook 13 jaar.

Ons Froompie won in 11 zijn eerste GT en in 18 zijn laatste, 8 jaar.

Maar we mogen ons toch serieus vragen stellen bij hoe hij gisteren vol aanging en de schifting maakte, en vandaag waar hij ineens niks meer waard is. Als hij eens een wedstrijd, laat staan een ronde, op WT-niveau wilt winnen dan kan dit gewoon niet.
Dus Clásica San Sebastián en Ronde van Polen zijn geen WT-koersen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan