Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou er nu ook weer niet té veel van verwachten. Het stuk tussen Cipressa & Poggio blijft lang (een kleine 9km) en zeker in die laatste 4-5km krijg je vanuit het peloton een gigantisch vloedgolf effect omdat iedereen bij het aansnijden van de Poggio in de top 10 wil rijden. Zelfs als er dus niemand echt zin heeft van specifiek áchter iemand te rijden op dat tussenstuk wordt er automatisch toch gereden om kopmannen in stelling te brengen. Daarbij komt nog dat het quasi geen energie kost om in dat peloton te rijden door de brede vrij vlakke baan langs de kust terwijl je zelfs als je Pogacar heet toch al een jasje uit doet op dat tussenstuk als je een opkomend peloton wil afhouden.

De enige manier dat ik een Cipressa putch zie slagen is als ze met een half peloton wegrijden maar dan heeft dat al bij al weinig zin. En een UAE putch zoals Jumbo deed in Parijs-Nice zie ik niet gebeuren.

Vorig jaar is Ineos beginnen door te knallen vanaf de top (dus start van de afdaling).
Na die afdaling schoot er nog 30-40 man over (de rest van het peleton is later teruggekomen).

Met Timo Roossen en sam oomen die de volledige cipressa voor zich neemt.
Het was gewoon een strak tempo, maar niet wow.

Als UAE vanaf de voet begint te knallen dan schieten ze nog met een man of 20 man over.
En dan is het afwachten beneden wie nog wat knechten overheeft om tot de poggio door te knallen.

Dat is toch hoe ik het zou doen als UAE , keyboard manager ;).

Elk jaar dezelfde koers in die zin dat het pas kan ontploffen vanaf de Cipressa, maar hoe het loopt is nu toch al jaren aan een stuk niet zoals je denkt? Laat staan met de renners die je verwacht.

Anders zijn véél koersen/monumenten toch gewoon jarenlang dezelfde koers (behoudens parcourswijzigingen).

Het gaat in het algemeen maar een vreemd voorjaar worden denk ik. Door al die ziektes ga je renners hebben die er onverwacht doorzakken en andere renners die onverwacht heel goed gaan zijn.

Goede De Lie ook weer gezien. Alle snelheid eruit omdat hij net voor het hellend stuk de benen moet stilhouden, maar toch nog knap derde. Aan Merlier was echter helemaal niets te doen. Veruit de snelste in dit deelnemersveld.

Ook wel tof voor Van Lerberghe dat hij eens voor zijn eigen rekening mag rijden. Heb je niet vaak in een ploeg als QS.

RVG blijkbaar weer de ene kemel na de ander geslagen met het herkennen van rensters. Daarbij dan nog zitten vertellen dat dit parcours helemaal niet geschikt is voor vrouwen, te zwaar :lol:

Goeie zet om dat net te doen bij deze koers vandaag

Veel wind zaterdag in San Remo precies.
En het is vooral meewind, ook deels op de Cipressa en Poggio. Ze gaan dus snel thuis zijn en het is ideaal voor mannen als Pogacar.

Hayter is mijn pick. Beetje verstoppertje gespeeld de laatste tijd.

Veel wind zaterdag in San Remo precies.
En het is vooral meewind, ook deels op de Cipressa en Poggio. Ze gaan dus snel thuis zijn en het is ideaal voor mannen als Pogacar.

Hayter is mijn pick. Beetje verstoppertje gespeeld de laatste tijd.

Net niet toch. Hoge snelheid is moeilijker om het verschil te maken. Ze rijden nu al de Poggio op met buitenblad.

Maar o zo spannend die laatste kilometers. Hoe die koers opbouwt naar een climax vind ik echt geweldig.
Je moet eigenlijk juist het laatste half uur zien maar eerlijk: er zijn inderdaad héél weinig tot geen koersen die eigenlijk elk jaar zo spannend zijn.
Roubaix wordt hier door velen als DE schoonste koers gezien, en toegegeven de laatste jaren hebben we al schoon dingen gezien. Maar we hebben de laatste 20 jaar ook al ferme draken gezien. Zo´n solo van 50km is misschien mooi als je fan bent maar ik wil vooral spanning tot de diepe finale.

Je moet eigenlijk juist het laatste half uur zien maar eerlijk: er zijn inderdaad héél weinig tot geen koersen die eigenlijk elk jaar zo spannend zijn.
Roubaix wordt hier door velen als DE schoonste koers gezien, en toegegeven de laatste jaren hebben we al schoon dingen gezien. Maar we hebben de laatste 20 jaar ook al ferme draken gezien. Zo´n solo van 50km is misschien mooi als je fan bent maar ik wil vooral spanning tot de diepe finale.
Een nationaal trauma, maar die PR van 2016 :drool:

Een nationaal trauma, maar die PR van 2016 :drool:
Dat was nu toch ook niet het meest spannende hoor. Je wist dat ze niet meer gingen teruggepakt worden, en niemand kon wegrijden van Boonen.
Boonen had ook niet voldoende fors om het drietal eraf te rijden met overschot, deed dus ook weinig moeite dus je zag al van ver aankomen dat het ideale scenario ging gebeuren en dat was een sprint man op man.

Natuurlijk is het volledig anders gelopen door toedoen van he who should not be named.
Maar als je ziet dat Boonen vanuit die positie nog 2de wordt dan had hij ogen dicht gewoon gewonnen, wat je op 10km van de streep al had kunnen opschrijven. Van spanning was weinig sprake, eerder teleurstelling.

Dat was nu toch ook niet het meest spannende hoor. Je wist dat ze niet meer gingen teruggepakt worden, en niemand kon wegrijden van Boonen.

Misschien de koers nog eens herbekijken, laatste gat kreeg 'm echt wel met heel veel moeite maar gedicht. Had daar gewoon zijn sprint en ditto winstkansen gehypothekeerd, maar hij kon niet anders. Er wordt te veel gekeken naar Sep die (zogezegd) in de weg reed, en te weinig gekeken naar de sterkte van Hayman die dag.

Is sowieso naast de kwestie, want dat was gewoon een spannend koerske, nèh.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan