Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Pfff, echt zo'n kut nieuws. Wsl niet de meest volwassen reactie, maar ik heb al amper nog goesting om te kijken. Hij ging zo sterk zijn, dit was echt zijn jaar. Tenzij Campenaerts de finale rijdt of zo, dan ben ik weer all in.
Je kijkt toch niet enkel voor Wout?
De koers gaat nog altijd de koers blijven hoor, er doen nog voldoende goeie mannen mee om er een spannende en interessante koers van te maken.

Wie weet kregen we weer een herhaling van 2021 waar hij in de finale toch geen rol van betekenis kon spelen. Dan heb je ook voor uw tv gezeten voor niks.

Belangrijk nu is of hij klaar geraakt voor PR. Indien niet dan gaat het toch echt moeilijk worden om dat palmares dit jaar wat op te krikken met een monument.

Wie weet kregen we weer een herhaling van 2021 waar hij in de finale toch geen rol van betekenis kon spelen. Dan heb je ook voor uw tv gezeten voor niks.
Dat ging nooit gebeuren zonder tegenslag natuurlijk, hij was in het voorjaar nog nooit zo goed als dit jaar.
Ik zeg niet dat hij ging winnen maar er is no way in hell dat hij ergens gelost zou worden. Heb je gezien hoe hij de Pater en de Kemmel op knalde? Zeker t.o.v. E3 moest daar enkel Mathieu en Pogacar nog bij... even snel omhoog? Sure. Maar nóg sneller omhoog en Wout uit de wielen? Daar geloof ik niks van.
Natuurlijk integenstelling tot 2020 kon Wout dit jaar misschien niet op zen sprint rekenen.

Omdat we al een ganse tijd zonder Belgische overwinning zitten en Wout toch een reële kanshebber was. Niet dat we niet van een andere overwinning kunnen genieten maar als Wout in de tricolore als eerste over de meet zou gekomen hebben, had dat toch heel speciaal geweest.

Ik krijg nog steeds kippenvel van deze:

3JnB4HKQoBi3UjWHwrXtLn-1280-80.jpg.webp

Dat is zwaar klote. In de eerste plaats voor Van Aert zelf natuurlijk.

Alles op P-R dan maar, en zoals iemand hier al zei, dat hij LBL er maar een keer bij pakt :)

Maar als hij op tijd fit geraakt, zal de sponsor hem misschien eerder richting AGR duwen?

Dat ging nooit gebeuren zonder tegenslag natuurlijk, hij was in het voorjaar nog nooit zo goed als dit jaar.
Ik zeg niet dat hij ging winnen maar er is no way in hell dat hij ergens gelost zou worden. Heb je gezien hoe hij de Pater en de Kemmel op knalde? Zeker t.o.v. E3 moest daar enkel Mathieu en Pogacar nog bij... even snel omhoog? Sure. Maar nóg sneller omhoog en Wout uit de wielen? Daar geloof ik niks van.
Natuurlijk integenstelling tot 2020 kon Wout dit jaar misschien niet op zen sprint rekenen.
Is hij beter of is de rest minder :p

De koers gaat nog altijd de koers blijven hoor, er doen nog voldoende goeie mannen mee om er een spannende en interessante koers van te maken.

Belangrijk nu is of hij klaar geraakt voor PR. Indien niet dan gaat het toch echt moeilijk worden om dat palmares dit jaar wat op te krikken met een monument.
Als iemand de dag zelf het niet waar maakt, dan is dat makkelijker te aanvaarden. Tuurlijk was dat teleurstellend vorig jaar, als supporter, maar dat heeft mij bv niet tegengehouden om met plezier De Ronde 105 te herbekijken in de aanloop naar deze. Dit is toch anders. Als hij nu niet in vorm was geweest, da's één ding, maar dit is het soort vorm die een renner in z'n carrière misschien maar een paar keer te pakken net voor z'n belangrijkste doelen, tenzij je Cancellara bent of zo. Nu direct de switch maken en toch van de koers genieten, het is lastig.

Swat, ik kan er over blijven zagen, daar heeft ook niemand een boodschap aan.

Dat is zwaar klote. In de eerste plaats voor Van Aert zelf natuurlijk.

Alles op P-R dan maar, en zoals iemand hier al zei, dat hij LBL er maar een keer bij pakt :)

Maar als hij op tijd fit geraakt, zal de sponsor hem misschien eerder richting AGR duwen?
AGR is volgende week al. PR en LBL lijkt me realistischer dan.

Omdat we al een ganse tijd zonder Belgische overwinning zitten en Wout toch een reële kanshebber was. Niet dat we niet van een andere overwinning kunnen genieten maar als Wout in de tricolore als eerste over de meet zou gekomen hebben, had dat toch heel speciaal geweest.

Ik krijg nog steeds kippenvel van deze:

Ja dat is volledig terecht. Maar er rijden nog belgen mee, mannen die je toch ook niet zomaar mag afschrijven.
Goed ja er is geen topfavoriet, maar het geluk moet een Campenaerts of een Benoot maar even aan de zijde staan en ze winnen. Er is nog zoveel mogelijk en de koers kan met deze deelnemers zo speciaal gereden worden dat de afwezigheid van Wout misschien zelfs een voordeel is voor de Koers. Zuiver kijken omdat renner X meedoet snap ik nooit niet goed.

Ik ben nog altijd dit niet vergeten, of hoe een koers nog altijd gereden moet worden.
Won van de groep met alle favorieten in.

Jammer is het zeer zeker, maar ga toch genieten morgen.
Dagje koers kijken op de ronde is altijd een evenement in onze vriendengroep :woohoo: .

Hier net van collega experten te horen gekregen dat hij gewoon schrik heeft omdat vdp meedoet, onmogelijk om met te discussiëren.
Dus bij deze weet iedereen de reden.

AGR is volgende week al. PR en LBL lijkt me realistischer dan.
Ja ja, dus ik hoop dat ze dat pad niet bewandelen.

Maar geen onbelangrijke koers voor de sponsor+ de honger bij Van Aert is ongetwijfeld groot. Tegen dan zal die vermoedelijk ook wel beter zijn...
Ik hoop dat ze verstandig zijn en idd alles inzetten op P-R (en LBL)

Ja ja, dus ik hoop dat ze dat pad niet bewandelen.

Maar geen onbelangrijke koers voor de sponsor+ de honger bij Van Aert is ongetwijfeld groot. Tegen dan zal die vermoedelijk ook wel beter zijn...
Ik hoop dat ze verstandig zijn en idd alles inzetten op P-R (en LBL)
Zou mij toch verwonderen als die tegen volgende week terug helemaal fit is... Zelfs bij lichte symptomen lijkt corona mij toch niet te onderschatten (heb het zelf ook zitten nu, ik ben wel geen topsporter + zijn medische begeleiding zal ook wel top zijn, maar het pakt precies toch iets meer op de longen dan een gewone verkoudheid. Symptomen waren hier ook erger op dag 2-3 dan dag 1).
Ik zal al blij zijn als hij tegen PR kan meedoen (en misschien zonder veel druk kan starten wegens die besmetting)

Amstel heeft hij al gewonnen hé. Ik zie eigenlijk geen enkel scenario waarin Van Aert plots de AGR rijdt volgende week. Het zal vooral bidden zijn dat hij klaar geraakt voor P-R, misschien dat ze inderdaad wel zouden durven van de doorsteek naar Luik te maken máár Roubaix is een enorme aanslag op het lichaam, dat is geweten EN in Luik komen de kleppers uit het Baskenland erook bij voor hun monument...

Wat me eerder bezig houdt is: als Pogi hier heel da boeltje op een hoopje veegt zoals in de Strade... zou die dan nu al geen zijpasje durven maken naar Roubaix? Die resterende 3 monumenten (en het WK) staan sowieso rood omcirkeld op zijn shortlist.

Wat me eerder bezig houdt is: als Pogi hier heel da boeltje op een hoopje veegt zoals in de Strade... zou die dan nu al geen zijpasje durven maken naar Roubaix? Die resterende 3 monumenten (en het WK) staan sowieso rood omcirkeld op zijn shortlist.
Hij heeft nog tijd zat.
Het meest logische zou zijn dat hij eerst probeert de Vuelta te winnen en misschien volgend jaar de Giro, zodat hij de Froome-slam heeft van drie op een rij. En in een ruk de Tour erbij pakken, zodat we niet meer hoeven te spreken over Pantani' Giro-Tour.
Nadat hij die drie + WK (TT) heeft gewonnen, mag hij zich een beetje vetmesten voor P-R.

Laat ons daarover ook realistisch zijn. Een grote ronde willen winnen en P-R winnen is zeer moeilijk te combineren. En laat ons ook hopen voor het moderne wielrennen dat dit ook zo blijft. Het moet ook een beetje overeenstemmen met bepaalde wetmatigheden.

Omgedraaid ook een P-R winnaar die daarna doortrekt om een grote ronde te winnen. Daar frons je toch even voor?

Daarom dat ik ook zei voor “het moderne” wielrennen :P
Ik denk dat ik daar niks meer aan moet toevoegen, alle respect voor Hinault overigens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan