Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wellens kan het toch echt niet laten hè :rofl:

Bestempelt Wellens zichzelf dan als favoriet? "Ik wil in elke koers starten met de ambitie om te winnen. Dat zal morgen zeker niet anders zijn. Ik zie mezelf als een kanshebber om te winnen."

Wellens kan het toch echt niet laten hè :rofl:

Ik zie het probleem niet?
Hij vind zichzelf een kanshebber om te winnen, niet een of dé favoriet. Dat zijn gewoon woorden die in zijn mond gelegd worden.

Gewoon een renner met wat zelfvertrouwen omdat hij dit seizoen al heel goede benen heeft gehad. Denk ik dat hij gaat winnen? Nee, zeker niet, maar helemaal geen kans heeft hij ook niet. Als Benoot bij de outsiders hoort (en dat hoor je overal), dan Wellens ook.

Verschil is dat Benoot al eerder gewonnen heeft (en geen zo’n domme uitspraken doet) en dat Wellens al vaak gefaald heeft in de klassiekers. Maar hij blijft een grote mond opzetten. En dan is Wellens nog eens 3 jaar ouder ook. Je zou toch verwachten van zo’n ervaren iemand dat hij eerst presteert in de klassiekers en dan pas zijn mond gaat opendoen. Allez zou zie ik het toch

Wellens heeft al podium gereden in Siena hé! Ik heb nu niet het volledige interview gelezen, maar met die uitspraak doet hij weinig verkeerd imo.

5 jaar geleden toen Greg en Stybar ook in de top 4 eindigden. Nu heb je renners als Alaphilippe en Pogacar. Hoe kan je jezelf dan uitroepen tot kanshebber op de zege?

5 jaar geleden toen Greg en Stybar ook in de top 4 eindigden. Nu heb je renners als Alaphilippe en Pogacar. Hoe kan je jezelf dan uitroepen tot kanshebber op de zege?

Omdat er niet maar 2 renners zijn die kans hebben op de zege in een klassieker als Strade? Ja dat zijn de twee topfavorieten, met voorsprong, maar Alaphilippe heeft soms zijn slechte dagen, Pogacar was hier vorig jaar pas 7e en je kan ook gewoon brute pech hebben in deze koers. Wellens zit bij de 10 besten op de startlijst als die terug fit is, dan heb je ook een kans op winst, ook al is die niet zo groot.

Met 90% van die zijn interviews is echt helemaal niets verkeerd. Wellens is gewoon zeer direct, zegt wat hij denkt. Niets mis mee. Heeft veel zelfvertrouwen als het goed gaat. Als die die dingen zegt voor een Luik-Bastenaken-Luik zou ik u nog begrijpen, maar voor de Omloop en Strade? 2 koersen waar hij in het verleden al heel dicht bij is geweest? in 2018 (?) was hij gewoon de beste man in koers he. Ja, zoals je zegt, waren er toen geen Alaphilippes of Pogacars, maar dan nog.

Wat verwacht je? Dat iedereen buiten de absolute topfavorieten voor een eendagskoers allemaal in interviews zeggen dat ze geen kans hebben om te winnen en dat ze hier maar rijden voor een top 10? Hij rijdt voor de winst, en als hij uiteindelijk 5e wordt is die waarschijnlijk zeer tevreden, niets mis mee. Maak een onderscheid tussen denken dat je gaat winnen en denken dat je kans maakt op winst. Want het verschil is enorm.

Was wel GvA zijn grand cru jaar toen. Voor alle duidelijkheid, ik reken Wellens ook niet tot de favorieten hoor, maar als outsider kan hij toch een kans maken, waarom niet. Hij moet natuurlijk niet met Alaphil naar de slotklim rijden.

Hij zegt niet dat hij kanshebber is op top10/5 maar voor de zege. In dat eerste geval heeft ie wel gelijk

Agree to disagree dan in deze

Maar ik vind het nog steeds lachwekkend dat iemand als Wellens zegt dat hij kanshebber op de zege is 😈

Hij zegt niet dat hij kanshebber is op top10/5 maar voor de zege. In dat eerste geval heeft ie wel gelijk

Agree to disagree dan in deze

Maar ik vind het nog steeds lachwekkend dat iemand als Wellens zegt dat hij kanshebber op de zege is 😈

Ik zeg dat iemand die intrinsiek bij de 10 beste is vooraf gezien ook een (eventueel kleine) kans heeft om te winnen. Jij gaat er vanuit dat er maar 2 renners kunnen winnen, zijnde Pogacar en Alaphilippe. Die hebben met voorsprong de grootste kans, maar wielrennen zou maar saai zijn moest dat kloppen.

Anyways, agree to disagree inderdaad.

Nja, ik vind het eerder lachwekkend dat uw enige argument in de discussie "let's agree to disagree'' is, terwijl er net heel geldige argumenten worden aangehaald dat Wellens dergelijke uitspraken kan en mag doen, zeker in de vorm dat hij zit.

Maar goed lach gerust verder he

Nja, ik vind het eerder lachwekkend dat uw enige argument in de discussie "let's agree to disagree'' is, terwijl er net heel geldige argumenten worden aangehaald dat Wellens dergelijke uitspraken kan en mag doen, zeker in de vorm dat hij zit.

Maar goed lach gerust verder he
hoe lang is het geleden dat Wellens nog eens meegedaan heeft in een klassieker voor de zege? Zijn laatste top 10 plaats is van 2019 geleden. Zijn laatste top 5 van 2018 zelfs. Op basis van wat zou hij dan nu plots een kanshebber op de zege zijn? Ook is hij altijd een kanshebber volgens zichzelf in de Ardense klassiekers maar behalve een verdwaalde top 10 in de Waalse Pijl (waarbij hij nog zat te klagen over Vanendert) heeft hij daar nog nooit gepresteerd.

Wellens is een goede renner maar voor de klassiekers is hij niet goed genoeg, wat geen schande is natuurlijk. Maar dan moet je niet beginnen praten over kanshebber op de eindzege.

ps: en nu gaat Wellens mij straks het tegendeel bewijzen en sta ik hier redelijk voor aap :biglaugh:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan