Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goh, bergop kan de allerbeste Remco volgens mij wel nog volgen, maar het parcours geeft hem eigenlijk amper kansen om tijd te nemen op Pogacar, behalve de veel te korte tijdrit.
Maar moet hij wel tijd nemen? Hij staat voor... als hij gewoon kan aanklampen is het ook goed hé. Zolang het niet voor de dagzege is en er met boni's gespeeld wordt, dan wordt het een andere zaak.

Hoezo alles verkopen.. vreemde redenering om daar dan een posting van te gaan opzoeken.. 🤦 Ik geef het gewoon mee omdat er vorig jaar door een aantal hier lacherig werd gedaan omwille van dat voluit rijden voor die seconde vanwege Remco in de Giro.

En ja, in principe heeft Remco geen schijn van kans tegen Pogacar in de bergetappes.. dat wist ik ook al wel ondertussen.
Er is wel een wezenlijk verschil tussen een Tirreno die vaker wel dan niet tot op seconden aan komt dan in een GT waar vaak met minuten gegoocheld wordt.

Zie, op deze manier is een tijdrit spannend. :coolbrows:
En dat ondanks het nadeel van geen supersonisch tijdritpak te hebben, wat een baas.

In rekening nemend zijn "verminderde" explosiviteit, heeft Wout precies besloten meer op zijn TT in te zetten? Dit is echt wel een héél sterke prestatie.

Ik vind een ITT heel boeiend om te bekijken. De fietsen, het materiaal, de positie van sommige renners ( :drool: ). Met een beetje geluk heb je redelijk wat verloop in de beste tijden en is het regelmatig spannend, duikt XXX onder de tijd van YYY of niet?! Dat Ganna er dan nog aankomt en alles mogelijks vermorzeld maakt het er niet minder boeiend op vind ik.
Dit dus, ik zie een ITT minstens even graag als een bergrit.

Voor zon korte tijdrit was dit wel een prachtig parcours.

Alaphillipe laten meerijden om Pogacar wat moe te maken of wat is het plan? Vermoed dat hij dadelijk toch gewoon in de wielen moet gaan zitten?

Demare toch dit moet je afwerken hé.

Goh gaat van te ver aan hé. Rijdt eigenlijk echt wel een sterke sprint voor ene keer. Pech dat hij zijn leadout niet alleen hemzelf maar ook Ewan perfect in positie bracht.

Parijs Nice heb ik gemist, maar naar de uitslag kijkend valt inderdaad vooral Yates op. Een belangrijke voor BEX want die waren ook zwak aan het seizoen begonnen en als die een slecht seizoen draaien liggen die gewoon uit de WT (en dan zullen die ook wel ophouden met bestaan).

Van Aert zou wel eens onverwacht een kans kunnen maken om deze PN te winnen en al zeker podium te rijden aangezien de Turini misschien geschrapt wordt wegens sneeuw. In de Tirreno is de Carpegna gelukkig niet in gevaar aangezien het weer daar goed blijft.

Laatst bewerkt:
Er is wel een wezenlijk verschil tussen een Tirreno die vaker wel dan niet tot op seconden aan komt dan in een GT waar vaak met minuten gegoocheld wordt.
Sja, het komt er op neer dat hij zich daar niet meer mee bezighoudt en dat is slim.. beter krachten sparen.

maar vorig jaar was het nog psychologische oorlogsvoering?

En volgens sporza hét moment van de Giro. Blijft komisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan