Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoh, als het 'gewoon' Corona is en hij zo'n Freak of Nature is zou hij misschien wel kunnen starten aan P-R. Weet niet of het slim is.

Wat doet hij verder nog: NK & TdF? Toch meer dan dat hoop ik?

Zou vooral niet slim zijn met Colbrelli en Declerq in het achterhoofd. TDF en WK zullen wel de hoofddoelen zijn voor de rest van het seizoen.

ai Roglic op amper een half secondje en Roglic kan die bochtjes beter dan Evenepoel vrees ik

Waar komt dat fabeltje eigenlijk vandaan? Remco is geen topdaler, maar die durft echt wel risico's nemen (daarom loopt het ook soms mis bij hem). Dat heeft die duidelijk ook gedaan aan zijn tijd te zien. Roglic neemt die risico's veel minder graag in dit soort koersen. Hij heeft dat niet meer nodig. Wat niet wilt zeggen dat hij ze zeker niet gaat nemen natuurlijk. De vraag is hoe graag hij dit wilt.

Hoh, als het 'gewoon' Corona is en hij zo'n Freak of Nature is zou hij misschien wel kunnen starten aan P-R. Weet niet of het slim is.

Als ze op veilig spelen is PR ook weg. BK en Tour, daarna enkel nog WK zeker. Tenzij hij plots Lombardije gaat rijden. :unsure:

Allebei zot gewoon weer hé. Het niveauverschil tussen de groten en de rest is echt gigantisch. In de klassiekers, in tijdritten, in de grote rondes, overal.

Ik begin de Sloveense dominantie stilaan wel een beetje moe te worden, en ik besef maar al te goed dat er niet veel gaat veranderen in de nabije toekomst.

Zie ze daar staan met 8 op 4-5 seconden en dan duiken er daar 2 gewoon los 20seconden onder... doe maar ies :laugh:

Ik vraag mij wel af waar Roglic op korte tijd plots die tijd nog gepakt heeft op Remco.

NK zal moeilijk worden :P Het zal het BK worden.
Buiten WK en BK zal het ver uitgezongen zijn met de koersen die op zijn lijf geschreven zijn. Zal misschien wel een nog rit hier en daar nemen, dat vult het palmares zee goed. Maar de leegte van die klassiekers en monumenten dat vult dat niet.

En het WK met de Belgische ploeg, ik weet het zo nog niet hoor. Ze zullen hem dan echt de enige kopman moeten maken en een goeie tactiek en helpers moeten meesturen. Als Remco dit jaar de pannen van het dak rijdt dan lijkt het mij lastig om die jongen wederom in een knechtenrol te duwen. Dan zal er gekozen moeten worden tussen beiden, want ze gaan niet voor elkaar rijden na Leuven vorig jaar.
Roglic heeft nog nooit een tijdrit verloren op spaanse bodem.

Ze hebben ook goeie biefstukken in Spanje heb ik mij laten vertellen :P
Toch pure waanzin wat Roglic hier weer doet. Het is maar te hopen dat hij geen P-N verhaal voorheeft, want deze keer is er geen Wout voor hem te helpen.

Zie ze daar staan met 8 op 4-5 seconden en dan duiken er daar 2 gewoon los 20seconden onder... doe maar ies :laugh:

Ik vraag mij wel af waar Roglic op korte tijd plots die tijd nog gepakt heeft op Remco.
Op de kasseien, tijden waren voor dat klimmetje praktisch gelijk.

Ik heb eerder het gevoel dat Pogacar en VDP freaks of nature zijn, die kiezen een koers uit en met gelijk welke voorbereiding doen ze mee in de finale. VA heeft een goede voorbereiding nodig en kan precies zijn absolute piek niet zo lang aanhouden. Ik was echt benieuwd of hij nog die goede vorm ging hebben in de RVV en PR.
Inderdaad, ik vind iemand die in 1 tour zowel de tijdrit, de Ventoux en de sprint op Champs Elysées wint ook geen freak of nature.

FPgmH9IWYAAVgZU

Ik denk dat het kriebelt.

Btw, voor de liefhebbers, de waardes van MVDP in de sprints in de RVV zijn terug te vinden in de spoiler.
Van Aert had een taktische fout gemaakt in de sprint? Misschien, maar toch ook weer niet noodzakelijk toevallig dat MVDP net toen zijn beste sprint (met voorsprong) van de vier reed. Die mannen halen echt het beste in elkaar naar boven. Mooi!

FPgnNseWQAQMUa0

Is gewoon de kasseien gaan verkennen voor de Tour rit hoor.

Btw, voor de liefhebbers, de waardes van MVDP in de sprints in de RVV zijn terug te vinden in de spoiler.
Van Aert had een taktische fout gemaakt in de sprint? Misschien, maar toch ook weer niet noodzakelijk toevallig dat MVDP net toen zijn beste sprint (met voorsprong) van de vier reed. Die mannen halen echt het beste in elkaar naar boven. Mooi!

FPgnNseWQAQMUa0

Vorig jaar dus een ferme fout gemaakt door veel te vlug te rijden meer dan 10 km/h rapper dan tegen VA en Pogacar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan