Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je mikt op LBL komt de Giro er gewoon enorm snel aan. Mij lijkt de Vuelta ook de ronde die hem het minst moet liggen, hij toont zich inderdaad erg kwetsbaar op heel steile puisten. Maar op zich weer een leuke kans om te zien wat hij over 3 weken kan.

Laten we niet vergeten dat hij nog altijd maar 22 is. Dat Pogacar alles bij elkaar rijdt op die jonge leeftijd wil niet zeggen dat iedereen dan al op zijn top is.
Dit jaar een (tijd)rit winnen in de Vuelta en top 10 rijden. Volgend jaar top 5 in de Giro en dan in 2024 een gooi doen naar roze. Dan is hij nog altijd maar 24 he. Een piepkuiken.

Was de Tour dan geen betere optie geweest?

Ik ben benieuwd naar Ilan Van Wilder in de Giro en de ploeg die daar zal starten.

Laatst bewerkt:
Bij Evenepoel is het natuurlijk nooit goed genoeg, als hij er in de Tour niet aan te pas komt wordt hij in de media helemaal afgeserveerd.
Ergens moet je ook keuzes maken. Met Alaphilippe en Jakobsen pak je al 2 kopmannen mee.

Zo steilere stroken hebben imo weinig met explosiviteit te maken maar alles met w/kg
Aangezien hij 60kg weegt zou hij daar net goed op moeten zijn, duidelijk dat zijn absolute vermogen dus te laag is

Hij moet het van zijn aero hebben

Dat is inderdaad het probleem, maar dan heeft dat niets te maken met het feit dat hij het van zijn aero moet hebben. Op beklimmingen die gelijklopender zijn en niet de hoge piek percentages hebben zullen er niet veel beter zijn.

Ik ben benieuwd wat hij kan in LBL straks.... Pojacar is sowieso met voorsprong de grote topfavoriet daar, maar Remco is toch mijn dark horse voor die wedstrijd dit jaar...
Een Jungels'ke doen zeg maar. (btw wat is er van die jongen geworden zeg... dat was ook zo een monstertalent die alles op een hoop reed, en zie nu... Dat Remoc daar maar geen voorbeeld aan neemt)

Zo steilere stroken hebben imo weinig met explosiviteit te maken maar alles met w/kg
Aangezien hij 60kg weegt zou hij daar net goed op moeten zijn, duidelijk dat zijn absolute vermogen dus te laag is

Hij moet het van zijn aero hebben
Zijn watt/kg op anaerobe drempel is wss heel goed, daarboven wss een stuk minder. Relatief lang (tijdrit / gelijkmatige meestal niet steile beklimming) geen probleem, aanval parreren op heel stijle hellingen wel een probleem. Op het vlakke kan hij daar ook nog wat compenseren met aero. Dus hij kan wss heel goed steil bergop rijden, maar in de koers is het meestal een verhaal van lang hard rijden en dan nog eens 200m/500m heel hard rijden. Dat laatste heeft hij minder onder de knie denk ik. Vraag is ook nog altijd hoe hij reageert op (grote) hoogte, is heel verschillend per persoon.

Ik ben benieuwd wat hij kan in LBL straks.... Pojacar is sowieso met voorsprong de grote topfavoriet daar, maar Remco is toch mijn dark horse voor die wedstrijd dit jaar...
Een Jungels'ke doen zeg maar. (btw wat is er van die jongen geworden zeg... dat was ook zo een monstertalent die alles op een hoop reed, en zie nu... Dat Remoc daar maar geen voorbeeld aan neemt)
Sukkelde met een vernauwde liesslagader. En geopereerd vorig jaar.

Aru is nooit meer op niveau gekomen door een gelijkaardige blessure

Niet eens gezien gisteren, brrrrrr
En waarschijnlijk trekt men hier weer geen lessen uit.
Ze wachten op het eerste dodelijke slachtoffer (in beeld), dan komt er een regel van de UCI om niet tot op twee-drie meter te zitten van een coureur.
Regel camera's, die goed beeld kunnen schieten op meer dan tien meter en de auto's moeten daar nog eens dubbel de afstand er achter zitten.
De motorijders zijn vaak niet van de jongsten en in een reflex direct uitzwaaien is niet iedereen gegeven.
Moeten we nu echt wachten op een moto die bij wijze van spreken, een renner zijn hoofd laat uiteenspatten?
Net zoals bij geval Broeckx in K-B-K, zou je denken dat ze wel iets zouden geleerd hebben, maar elk jaar opnieuw zijn er gevallen op het nippertje vermeden of misschien zelfs botsingen gebeurd met moto-renner.

Weer ferme leadout van Evenepoel maar weer net niet voor alaphilippe.

Als het steil is komt Evenepoel in de problemen maar als het wat uitvlakt zijn er weinig sterker. Hoe hij meteen die groep weer op een lijn trok, sterk.

Slim van Martinez, Alaphilippe moet daar altijd eerst door die bocht.

Voor de rest wel vrij teleurstellende rit, favorieten lijken schrik te hebben. Atypisch voor de Ronde van het Baskenland.

Slim van Martinez, Alaphilippe moet daar altijd eerst door die bocht.

Voor de rest wel vrij teleurstellende rit, favorieten lijken schrik te hebben. Atypisch voor de Ronde van het Baskenland.

Top lag op 20km van de meet. Laatste kms van de klim waren amper 4% gemiddeld. Was niet meteen het parcours om oorlog te maken.

Weer ferme leadout van Evenepoel maar weer net niet voor alaphilippe.

Als het steil is komt Evenepoel in de problemen maar als het wat uitvlakt zijn er weinig sterker. Hoe hij meteen die groep weer op een lijn trok, sterk.
De groep was al op een lijn en een leadout moet versnellen naar de 200m.
Eigenlijk slechte leadout, hij had veel langer moeten wachten (UAE ging nog wel even doorgaan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan