Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kwiatkowski heeft toch altijd zijn kans gekregen? In 2019 werd hij nog 3e in MSR, op het wk in Imola wordt hij 4e. Het is net dankzij de sterke ploeg en Pidcock dat hij gisteren zijn kans op de zege krijgt.

Elke renner heeft weleens een periode dat het wat minder draait. Boonen had op zijne 28e al 5x rvv+pr gewonnen en enkel in 2012 volgde nog een dubbel. Zo loopt het nu eenmaal.
Kwiatkowski heeft in de Ronde geen enkele fatsoenlijke uitslag gereden, dus om er van uit te gaan dat hij die anders wel gewonnen had...
Het WK heeft wel niets te zien met Ineos.

Das idd maar flauw. En knechten voor wie? Benoot rijdt nie mee... dan is het dus om Laporte als absolute kopman uit te spelen.

Als het niet voor eigen rekening is gewoon thuisblijven en nieuwe doelen stellen.
Inderdaad. Een flauwe poging om wat druk weg te nemen indien hij toch meerijdt. Voor niets nodig natuurlijk, zal absoluut verre van favoriet zijn door zijn besmetting. Volgens mij rijdt Wout ook enkel mee als hij zelf denkt een kleine kans te maken op de overwinning.

Zit blijkbaar in Spanje te trainen momenteel. Donderdag meer nieuws omtrent zijn deelname.

Ze moeten bij Jumbo nu ook weer niet te onnozel beginnen doen. Van Aert laat je niet in een dienende rol rijden in PR. Ofwel is hij fit en rijdt hij om te winnen, ofwel is hij niet fit en start hij niet. Je gaat toch geen risico nemen na een besmetting om je toprenner te laten knechten? Niemand gelooft dat.

Bouhanni halswervel gebroken en Quintana zware schaafwonden opgelopen in Turkije. Plezant als u 2 kopmannen er zo maar in 1 keer bij liggen.

Kwiatkowski is bijna altijd kopman geweest in de klassiekers en is er altijd voor gegaan en mogen gaan.
Hij ging bij een andere ploeg misschien eens een ritje meer gewonnen hebben in een grote ronde dat misschien wel.

Ik denk trouwens ook dat het een persoonlijke keuze is om geen Vlaams voorjaar te rijden en dat hij zelf de Italiaanse en ardense koersen verkiest.
Hij reedt al sinds 2014 geen deftig vlaams voorjaar (dus bij QST ook al) meer (zo 1 koersje wel , maar niet meer alles).

2020 en 2021 vind ik sowieso een moeilijke periode om renners te beoordelen omdat dit wat speciale jaren waren.

Toch een heel mooi palmares , in zijn sky/Ineos jaren als "Knecht" ;)
sinds 2016 bij Ineos
2016 - 🥇E3 harelbeke
2017 - 🥇MSR , 🥇Strade, 🥇 San Sebastian, 🥈 amstel , 🥉 LBL ,
2018 - 🥇Tirreno en algarve
2019 - 🥉MSR
2020 - 🥇 rit in de tour
2022 - 🥇Amstel

Toch jammer dat hij nooit heeft kunnen winnen in Luik tot nu toe. Maar wat niet is kan nog komen. Wint tenminste nog wedstrijden van belang ITT zijn eeuwige rivaal :p

Ik denk dat zoiets eerder nuttig is in MTB, gravel en cyclocross als het systeem niet te veel gewicht toevoegt.
Wat? Dit is toch súper nuttig in Roubaix? Lagere druk op de kasseien en hogere druk op de tussenstukken om minimaal energie te verbruiken... does it get much better?

Kwiatkowski heeft toch altijd zijn kans gekregen? In 2019 werd hij nog 3e in MSR, op het wk in Imola wordt hij 4e. Het is net dankzij de sterke ploeg en Pidcock dat hij gisteren zijn kans op de zege krijgt.

Elke renner heeft weleens een periode dat het wat minder draait. Boonen had op zijne 28e al 5x rvv+pr gewonnen en enkel in 2012 volgde nog een dubbel. Zo loopt het nu eenmaal.
Kwiatkowski heeft in de Ronde geen enkele fatsoenlijke uitslag gereden, dus om er van uit te gaan dat hij die anders wel gewonnen had...
Ik denk trouwens ook dat het een persoonlijke keuze is om geen Vlaams voorjaar te rijden en dat hij zelf de Italiaanse en ardense koersen verkiest.
Sky was een ploeg die zich toelegde op de GT' en een-week-wedstrijden. Ik heb altijd de indruk gehad dat ze hem wat betere knechten konden geven voor de klassiekers, zowat niveau Stannard om lang mee te gaan in een klassieker. Beetje het verhaal Uran en Quickstep. Steengoede renner, maar misschien had die de Giro gewonnen als ze een bv. een Masnada / Almeida konden voorleggen als helper.

Zijn laatste klassieke zege (voor deze AGR) was 2017 - Clasica San Sebastian. Het zou inderdaad leuk zijn, zoals bij Boonen, dat na een grote leegte, hij terug enkele kan aaneenknopen. Voor een klassecoureur is het nochtans iets te weinig om bijna vijf jaar lang geen klassieker te winnen.

Hij zal de kasseiklassiekers laten voor wat het is, omdat hij zich moet sparen voor te knechten in de GT'. Drie verschillende pistes bewandelen is een beetje teveel van het goede. Vier eigenlijk, want in de T-A / P-N was hij meestal ook goed.

Wat? Dit is toch súper nuttig in Roubaix? Lagere druk op de kasseien en hogere druk op de tussenstukken om minimaal energie te verbruiken... does it get much better?
Ja, zolang je nergens lek rijdt is dit systeem super. Aan 3000€ per wielset kan je moeilijk elke verzorger langs de weg voorzien van wielen met dit systeem ingebouwd.
Je hebt dan een zwaardere fiets in de eerste 150km zonder kasseien waar je het eigenlijk niet nodig hebt en met een beetje pech heb je een lekke band op een van de eerst kasseistroken en kan je met een wiel zonder het systeem verder.
Daarom dat ik denk dat het veel beter is op kleine omlopen zoals cyclocross en mtb of ritten waar je op jezelf bent aangewezen zoals gravel en mtb-marathons.
Bij jumbo-visma hebben ze het systeem ook aangeboden en die hebben ervoor gepast. Ik ben dus niet de enige met twijfels. 😃

Sky was een ploeg die zich toelegde op de GT' en een-week-wedstrijden. Ik heb altijd de indruk gehad dat ze hem wat betere knechten konden geven voor de klassiekers, zowat niveau Stannard om lang mee te gaan in een klassieker. Beetje het verhaal Uran en Quickstep. Steengoede renner, maar misschien had die de Giro gewonnen als ze een bv. een Masnada / Almeida konden voorleggen als helper.

Zijn laatste klassieke zege (voor deze AGR) was 2017 - Clasica San Sebastian. Het zou inderdaad leuk zijn, zoals bij Boonen, dat na een grote leegte, hij terug enkele kan aaneenknopen. Voor een klassecoureur is het nochtans iets te weinig om bijna vijf jaar lang geen klassieker te winnen.

Hij zal de kasseiklassiekers laten voor wat het is, omdat hij zich moet sparen voor te knechten in de GT'. Drie verschillende pistes bewandelen is een beetje teveel van het goede. Vier eigenlijk, want in de T-A / P-N was hij meestal ook goed.
ik vond die knechten niet zo slecht Rowe, Moscon , Golas , Stannard , Van Baarle, Knees, Wisniowsku, Puccio,... is toch van hoger allure dan de meeste ploegen hadden toen en ze zaten vaak in overtal, (Wolfpack buiten beschouwing gelaten).

Kwiatkowski is ook wel binnengetrokken met het oog op die klassiekers want daar stelde het grote team sky toch wat teleur, klassiekers en knechten in de tour zijn nu eenmaal goed combineerbaar.

Niet alle toppers kunnen veelwinnaars zijn zeker als ze dan nog eens geen toptopsprinter zijn (zoals Sagan, Boonen ,MVDP , WVA die ook een massaspurt konden winnen). Kwiatkowski is nu eenmaal bij de beste meerkamper onder de wielrenners , hij kan alles goed maar er zal in iedere discipline (kassei, bergop , TT, ... altijd wel enkele beter zijn). Getuige zijn vele ereplaatsen in verscheidene koersen.

Bij Quick step liet hij dus ook al die kasseiklassiekers graag aan zich voorbij gaan , waar hij bevestigde dat hij liever het ardennenwerk deed.
Hij zal denk ik dus heel tevreden is met zijn status in de ploeg, voorlopig palmares, en zijn wedde.

Ja, zolang je nergens lek rijdt is dit systeem super. Aan 3000€ per wielset kan je moeilijk elke verzorger langs de weg voorzien van wielen met dit systeem ingebouwd.
Je hebt dan een zwaardere fiets in de eerste 150km zonder kasseien waar je het eigenlijk niet nodig hebt en met een beetje pech heb je een lekke band op een van de eerst kasseistroken en kan je met een wiel zonder het systeem verder.
Daarom dat ik denk dat het veel beter is op kleine omlopen zoals cyclocross en mtb of ritten waar je op jezelf bent aangewezen zoals gravel en mtb-marathons.
Bij jumbo-visma hebben ze het systeem ook aangeboden en die hebben ervoor gepast. Ik ben dus niet de enige met twijfels. 😃
Boonen is 1 keer lek gereden in al zijn edities + verkenningen

In 2011 wel alle kaders kapot :laugh:

(Ja ik heb wereldrecords gekeken en vond het nog wel interessant. Maar die rijden toch met veel druk imo, ik rij op 25 met minder zelfs met binnenband :unsure:)

Team DSM gaat er alvast voor
Ja, maar het wisselen van wielen was toch weer een compleet nieuwe handeling met die steekassen.
Draai in 1 richting, haal er uit, vervang wiel, draai in andere richting
Zo moeilijk is dat niet....
En geen zever meer met slepende rem omdat uw wiel niet hetzelfde zit als ervoor...

Laatst bewerkt:
Dat was toch anders, hé. Schijfremmen waren al standaard op MTB bvb. Dit is een volledig nieuw systeem.
Dat ging inderdaad meteen goed.

FAxlmiUXEAY9naX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan