BonIver
Well-known member
Uiteindelijk kan je ook gewoon vervangen door een gewoon wiel he. Rij je lek, pak je een gewoon wiel en rij je daarmee de koers uit. Je start met een voordeel tov andere renners, of je er mee eindigt is een andere zaak.Ja, zolang je nergens lek rijdt is dit systeem super. Aan 3000€ per wielset kan je moeilijk elke verzorger langs de weg voorzien van wielen met dit systeem ingebouwd.
Je hebt dan een zwaardere fiets in de eerste 150km zonder kasseien waar je het eigenlijk niet nodig hebt en met een beetje pech heb je een lekke band op een van de eerst kasseistroken en kan je met een wiel zonder het systeem verder.
Daarom dat ik denk dat het veel beter is op kleine omlopen zoals cyclocross en mtb of ritten waar je op jezelf bent aangewezen zoals gravel en mtb-marathons.
Bij jumbo-visma hebben ze het systeem ook aangeboden en die hebben ervoor gepast. Ik ben dus niet de enige met twijfels.![]()
Dat een Jumbo twijfelt om dit voor het eerst te gebruiken in 1 van de grootste koersen, waar ze voor winst gaan, is toch begrijpelijk? Je experimenteert ook niet met nieuwe banden, nieuwe kader, nieuwe groepset, aan de start van Roubaix. Maar ik ben er zeker van dat er achter de schermen al gretig rekening mee wordt gehouden om daar in de toekomst mee te werken.