Maar ook de rest van het voorjaar amper gezien, beste uitslag 19e in GW. In DDV op 9 minuten binnen komen, of in een b koers als Le Samyn op 7 minuten.
PR is ook de koers bij uitstek waar sommige renners totaal uit het niets een dikke uitslag rijden. Ik ben echt benieuwd wat hij in de toekomst nog gaat presteren.
Die is in elke koers buiten Gent Wevelgem wel echt hard gevallen op cruciale momenten. In Samyn enorm hard op zijn rug, In Dwars door Vlaanderen op de grond bij die val waar ook Pogacar door opgehouden werd. In de Ronde 2x tegen de vlakte... Dus ja, kent een pechvoorjaar. Die kan wel beter dan wat hij heeft laten zien imo (i.t.t. een Van Moer bijvoorbeeld die ik een beetje overschat vind). Al vind ik ook wel dat sommige van die valpartijen een beetje te maken hebben met slechte positionering. Als ze bij Lotto meer als team hun positie vooraan proberen op te eisen (zoals je bijvoorbeeld Wanty en Arkea heel goed ziet doen dit seizoen) ga je ook minder vaak in die gevarenzone zitten. Vandaag was wel gewoon brute pech natuurlijk. Rijdt 2x lek terwijl hij bij de 10 eerste van zijn groep rijdt, kan je niets aan doen.