Alle voorwaarden die jij opsomt kan ik mee leven.
Abonnees nemen véél meer tickets (en wrs merchandise) af, dus die mogen korting krijgen, die "betalen" het uiteindelijk ook.
Blok Q is letterlijk een slechter "product".
Zoek eens op wat dynamic pricing is zoals Ticketmaster dat in de V.S. toepast, dat mag wél begrensd worden, maar dan wel misschien beter op EU niveau.
Vraag en aanbod klinkt allemaal mooi en wel, tot je beseft dat tegenwoordig de verkoper onevenredig véél meer macht heeft door idd monopolievorming, het inzetten van moderne datatools om "extra vraag te capturen" of beter: extra euro's uit klanten te persen door een onevenredig informatievoordeel.
Mediamarkt wil dezelfde televisie op een ander moment van de dag duurder aanbieden dan enkele uren geleden? Dan
moet die klant wat mij betreft geïnformeerd worden dat die prijs op een curve zit en recent verhoogd is met enkele tientallen euro's.
Multiple businesses use dynamic pricing to automate their pricing in an accurate and advanced way. Here, we discuss dynamic pricing examples and how they use it.
www.symson.com
Lijkt mij geen overheidsinterventie om te vragen dat een aanbieder van een product een standaardprijs voorziet en duidelijk communiceert hoeveel korting hij werkelijk geeft en/of hoeveel prijsverhoging hij heeft doorgevoerd. De klant kan alsnog beslissen of hij/zij het dan koopt en ik ben het ermee eens: tickets voor Beyonce zijn niet essentieel.