Vraagje over input in een menu als gast

Het stoofpotje van wild was niet chic genoeg. Een ijstaart ook niet. Voor de kinderen (2 van ons en 2 bezoekertjes) zijn er hapjes en pizza want onze keuken is klein en man moet alles alleen doen (zijn vriend ‘heeft geen zin’ om te helpen) en ze wilden een apart kindermenu van evenveel gangen.
Wil je met zulke mensen wel aan tafel zitten.

Ze zullen uw huis ook te klein vinden en uw bestek te min en uw tafel...

Ben ik blij dat mijn vrienden gemakkelijke eters zijn. Wat een gedoe allemaal zeg wat je hier leest. Komen sommige groepen wel tot een menu die door iedereen gesmaakt wordt?

Voor mij valt "ik lust dat niet" onder dezelfde categorie als "ik kan dat niet". Lees: ik heb geen zin om dat te proberen. Ik zou ook nergens kunnen gaan eten, en mijn huis had er nog altijd niet gestaan als ik die ingesteldheid zou hebben.

Persoonlijk heb ik een slechte ervaring gehad met kaneel en dat deed mij ook een tijd kokhalzen (pannenkoek met kaneel die omwille van buikgriep er terug uit kwam). Maar daar zet je je toch over, anders moet ik de rest van mijn leven kokhalzen als ik eens kaneel ruik?

Ben ik blij dat mijn vrienden gemakkelijke eters zijn. Wat een gedoe allemaal zeg wat je hier leest. Komen sommige groepen wel tot een menu die door iedereen gesmaakt wordt?
Maar hier is dat gewoon veel minder een gedoe met de vrienden onderling, ondanks meerdere vegetariërs, die lust dit niet, die dat niet,...
Dan wordt er gewoon een bestelling opgenomen voor frietjes of bij de pita en de prijs gedeeld.
Of zoals dit jaar: een variatie bij de thai besteld, je zal wel IETS vinden dat je lust. 🤷🏼
Maar evengoed worden er wat pizzas besteld, wordt er een veggie spaghetti saus klaar gemaakt die je naar eigen goesting kan pimpen met gehakt, olijven,... Die apart staan om naar eigen zin toe te voegen.

Met dat verschil dat we elkaar niet afzeiken als we iets niet lusten (van beide kanten uit, geen druk om per se wél te proeven maar evenmin ge"eis" dat er MOET aangepast worden) en geen eisen gaan stellen over wat zeker wél op het menu komt. Cheap ass junkfood is prima voor ons, als het maar gezellig is! 🤷🏼

Ik ben al sinds we samen zijn geen fan van zijn beste vriend omdat de verhouding echt scheef zit, mijn man is een véél betere vriend voor hem dan omgekeerd. Maar hij heeft een speciaal karakter en het is zijn enige copain dus ik hou mij stil (heel af en toe geraak ik wel zo gefrustreerd dat ik iets moet zeggen maar ik hou mij in). Die maat is volslagen egocentrisch, dezelfde die twee keer per jaar vakantie neemt zonder vrouw en kind en die tot twee jaar terug zijn kind geen kerstboom gaf omdat hij atheïst is. Echt, het is zo een *eikel*. Als iemand hier in 2022 vrienden wil maken met meneer Squidward, wees welkom.
Kapper en madam kapper ken ik niet maar madam kapper is door niemand graag gezien dus dat zal ook weer leuk worden…

Ook ik ben geen fan van oesters, maar op 3 wijzen wil ik zeker wel eens proeven!
630

Smakelijk!

De stoelen zullen wel oké bevonden worden :unsure:

630

Smakelijk!

De stoelen zullen wel oké bevonden worden :unsure:
ik zie er vier? :unsure:
Dit. Ik ga donderdag Mongools nieuwjaar vieren bij vrienden (uit Mongolië dus :unsure: ). Ik ga daar dingen krijgen waarvan ik geen idee heb wat het is, maar geen haar op mijn hoofd die denkt om er over te klagen. Zelfs als het walgelijk is, ga ik dankbaar zijn voor de moeite en tijd die er in zit. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die klagen over wat ze GRATIS EN VOOR NIETS krijgen als gast.
Gelukkig zet je er de duiding tussen haakjes bij, anders stond het hier vol van: Ach, ga je bij *insert nickname* eten.

@Squidward , zou je niet gewoon fondue doen of iets? Man, wat een omhooggescheten gedoe is dat eigenlijk.

Had ik graag gedaan, vind ik ook zo leuk. Maar mijn man is best wel snob en begaan met de mening van die oelewappers. Het is maar 1 avond… maar verwacht wel een running commentary hier op de avond zelf.
De sleutel lijkt hier echt wel de dosis vodka in uw Colonel. Of beter nog, kan je niet iedereen persoonlijke flesjes water geven - zoals op restaurant - maar dat van jou vul je dan met vodka 👌. En desgevallend de colonel van de verwaande kwasten met rohypnol.

Had ik graag gedaan, vind ik ook zo leuk. Maar mijn man is best wel snob en begaan met de mening van die oelewappers. Het is maar 1 avond… maar verwacht wel een running commentary hier op de avond zelf.
ja juist, ge woont in kortrijk :evil:
Nee, ik snap echt die buzz niet over chique eten op oudejaar, vooral niet als dat impliceert dat je dan dan een ganse avond in de keuken mag staan om totaal geen enkele interactie te hebben met de personen die ge uitgenodigd hebt.

Ik zie in mijn glazen bol dat Fluffels de schijterij zal krijgen waardoor je -puur in het belang van de feestsfeer natuurlijk- tussen elke gang door een kwartiertje met hem moet gaan wandelen.

En schreeuwtherapie uitproberen.
Maar niet in die massa's rustige straat van jullie! 😏

De sleutel lijkt hier echt wel de dosis vodka in uw Colonel. Of beter nog, kan je niet iedereen persoonlijke flesjes water geven - zoals op restaurant - maar dat van jou vul je dan met vodka 👌. En desgevallend de colonel van de verwaande kwasten met rohypnol.
Of zuip die fles vodka op voorhand leeg, wanneer die gasten aanbellen klets je die fles kapot tegen de muur, grijns je zo kwaadaardig als je kan en roep je luid: Kom binnen waarna je gewoon wat in het rond begint te zwaaien met die kapotte fles.

Of zuip die fles vodka op voorhand leeg, wanneer die gasten aanbellen klets je die fles kapot tegen de muur, grijns je zo kwaadaardig als je kan en roep je luid: Kom binnen waarna je gewoon wat in het rond begint te zwaaien met die kapotte fles.
Kunnen we de titel van dit topic ook veranderen
'Hoe stop ik een gast in het menu"

Ik zou halverwege eens iets zeggen in de trant van: "best dat we nu al afspreken bij wie het volgend jaar is, nu we op tijd zijn kunnen we dan die kreeft en kaviaar eten hé."

En terloops misschien iets over je advocaat/dokter vrienden uit het Brusselse waar je elk jaar de kosten deelt...

Terug
Bovenaan