Sinterklaas heeft onze streken al enige tijd verlaten en de laatste speculaas, chocolade en marsepein is stilletjes opgepeuzeld. Dat kan maar één ding betekenen; de aftrap van de eindejaarsperiode. De diëtisten en fitnesscentra zullen zich van begin januari al rijk beginnen rekenen, maar eerst moeten er een aantal matchen gespeeld worden. Wie kroont zich dit jaar tot de Krokettenkoning(in), Imponerende IJstaarteter of Allesverslindende Aperitiefhapjes-aanvaller? Wie zal er na het aperitief al poepeloere zat zijn? Zal er een succesvolle poging gedaan worden tot verbreking van het aloude familierecord gourmet van nonkel Achiel (43 stuks op Kerstavond 1996)? En wie gaat naar huis met de felbegeerde titel in het Algemeen Kombinatieklassement? Hierbij is goed doseren absoluut aangewezen. Een flinke start op Kerstavond kan je al bekopen op Kerstdag, terwijl je daarna nog minstens over Oud- en Nieuwjaar heen moet.
Mijn programma:
Het venijn zit hem duidelijk in het tweede deel. De rustdag valt al vroeg dit jaar. Vooral Oud- en Nieuwjaar is een lastige combinatie, maar Oudjaar zou doenbaar moeten zijn. Dat is altijd de langste rit, dit jaar gelukkig niet superzwaar. Gewoon kwestie van goed indelen. Nieuwjaar bij de schoonouders zal voornamelijk vanaf het dessert stoempen op karakter worden, maar ik heb al zwaardere jaren gehad dus het zou moeten lukken.
Mijn programma:
- Kerstavond: thuismatch met kalkoenrollade, groentenkrans, peertjes en kroketten
- Kerstdag: rust
- Tweede Kerstdag: verplaatsing bij de schoonouders. Onbekend menu, waarschijnlijk gevulde kalkoen
- Midden van de week: thuismatch: gourmet met vrienden
- Oudjaar: thuismatch: hapjes en mini-pizza (Pizette oven of zoiets)
- Nieuwjaar: dubbele etappe. Zowel op verplaatsing naar mijn ouders (stukske taart) en verplaatsing bij de schoonouders (waarschijnlijk uitgebreide broodmaaltijd.)
- Verloren maandag: Sluitingsprijs: Worstenbrood en appelbollen. (beetje laat op de kalender, maar dit hoort er nu eenmaal bij)
Het venijn zit hem duidelijk in het tweede deel. De rustdag valt al vroeg dit jaar. Vooral Oud- en Nieuwjaar is een lastige combinatie, maar Oudjaar zou doenbaar moeten zijn. Dat is altijd de langste rit, dit jaar gelukkig niet superzwaar. Gewoon kwestie van goed indelen. Nieuwjaar bij de schoonouders zal voornamelijk vanaf het dessert stoempen op karakter worden, maar ik heb al zwaardere jaren gehad dus het zou moeten lukken.
Laatst bewerkt:

.