Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Geen Kobe Goossens (o.a.) meer aan de start.

Jammer. Was sterk begonnen dit seizoen, maar daarna toch vooral geveld door pech...

Op basis van die ene rit kun je toch totaal geen conclusies trekken? REV is explosiever dan Vingegaard, dat is het enige wat je daarvan kan zeggen. Heeft 1 van hen een slechte dag in een bergrit krijg je direct minuten om de oren. En die ga je niet meer goed maken.

Dat explosiever zijn gaat hoogstwaarschijnlijk het verschil niet maken op het einde of het zou echt een secondenspel moeten zijn waar je met die bonis het verschil gemaakt hebt.

Vergeet ook niet dat jumbo een hele zotte ploeg aan de start heeft en ze ook met hun taktiek Pogacar vorig jaar een paar keer helemaal kapot gereden hebben op die manier. En dan hebben ze ook nog eens 2 kopmannen mee, dus naar wie moet je gaan kijken REV zijnde.

Hij rijdt wel een pak slimmer heb ik het gevoel. Vroeger zou hij al veel eerder gegaan zijn en mss wel terug gepakt worden. Daar hebben ze zich aan mispakt denk ik.
De Vuelta is inderdaad nog lang. Evenepoel rijdt inderdaad verstandiger. Misschien dat het WK worden hem wat rust gebracht heeft. Tot vorig jaar had je het gevoel dat hij vaak moest/wou etaleren hoe goed hij wel niet was. Zelfkennis denk ik. Zag je in het Baskenland ook.

Het grootste risico bestaat er in dat Jumbo verschillende salvo's gaat afvoeren met afwisselend Vingegaard en Roglic. Het lijkt erop dat ze dat plannetje nu al aan het smeden zijn door Roglic is minder prominent op de voorgrond te laten koersen. Wel gevallen natuurlijk. Ik vermoed dat wanneer Evenpoel bij machtte zal zijn, de aanval de beste verdediging wordt.

Op basis van die ene rit kun je toch totaal geen conclusies trekken? REV is explosiever dan Vingegaard, dat is het enige wat je daarvan kan zeggen. Heeft 1 van hen een slechte dag in een bergrit krijg je direct minuten om de oren. En die ga je niet meer goed maken.

Ik denk niet dat er iemand voorbarige conclusies trekt voor het verdere verloop van de Vuelta maar zoals je zegt, één slechte dag en je klassement is voorbij. Daarom dat geen enkele renner een kans op winst zal laten schieten, kijk maar naar de Giro van Evenepoel.

Remco's doel naar de buitenwereld toe zijn ritzeges + podium dus moest ie een klets om zijn oren krijgen dan is ie toch goed op weg om die doelen te bereiken. En als ritten winnen je minimale doelstelling is, dan moet je die kans grijpen wanneer ze zich voordoet he

Remco's doel naar de buitenwereld toe zijn ritzeges + podium dus moest ie een klets om zijn oren krijgen dan is ie toch goed op weg om die doelen te bereiken. En als ritten winnen je minimale doelstelling is, dan moet je die kans grijpen wanneer ze zich voordoet he
Toch altijd beter om een ritzege te pakken als je kan me dunkt. Want anders blijf je met lege handen achter als je later valt of een totale offday hebt.

Hopla nog eens 6" erbij. Eerste dagen verlopen alvast perfect, zijn telkens kleine bonussen maar ze tellen natuurlijk wel op. Liever 37" voor dan nu al achter op Vingegaard en co.

Ganna 2 zegt veel over het sprinters niveau in deze Vuelta.

Ja en nee. Natuurlijk is het zwak, maar we weten ondertussen wel al even dat Ganna een hele goede sprint kan rijden. Die won er ook één in Wallonië hé. Tis nu niet dat hij ver zit van Groves, en ik denk dat iedereen wel weet dat die echt wel snel is. Niet A tier snel, maar toch.

Toch weer 2 overwinningen voor Alpecin.
Zeker niet slecht met de ploeg waarmee ze hier staan.

Ze hebben veruit de beste sprinter mee. Dat ze hier met Groves een reeksje konden neerzetten wat vooraf wel al duidelijk. De ploeg staat ook volledig in teken van hem dus het enige doel van die andere 7 is om ervoor te zorgen dat dit soort ritten in een sprint eindigen.

Ze hebben veruit de beste sprinter mee. Dat ze hier met Groves een reeksje konden neerzetten wat vooraf wel al duidelijk. De ploeg staat ook volledig in teken van hem dus het enige doel van die andere 7 is om ervoor te zorgen dat dit soort ritten in een sprint eindigen.
Klopt hoor. Vind het gewoon leuk voor de ploeg :).

Ganna in massasprints in 2023: 1 overwinning
Van Aert in massasprints in 2023: 0 overwinningen

Anyway,
Morgen weer een serieuze test. De laatste 6km van die beklimming is aan ~10%. Tijd om een vlucht wat tijd te laten nemen.

Toch straf dat al die toppers van vandaag ook gewoon explosief zijn. De één al wat meer dan de ander, maar echt een strijkplank zit er niet tussen. Wat een weelde.

Vervaeke en Bagioli binnen gekomen op 15:30min, dik 10 minuten na de anderen. Hopelijk geen ziekte?

Terug
Bovenaan