Vuelta 2024

Wie wint de Vuelta ?

• Roglic

Stemmen: 25 51,0%
  • Kuss

Stemmen: 3 6,1%
  • Almeida

Stemmen: 2 4,1%
  • Yates Adam

Stemmen: 7 14,3%
  • Mas

Stemmen: 1 2,0%
  • Landa

Stemmen: 3 6,1%
  • D.F. Martinez

Stemmen: 0 0,0%
  • Rodriguez Carlos

Stemmen: 1 2,0%
  • Carapaz

• Skjelmose

• Tiberi

• Uijtdebroeks

Stemmen: 5 10,2%
  • Arensman

• Gaudu

• Toch iemand anders (wie dan...)

Stemmen: 2 4,1%

• Totaal aantal stemmers
    49
Je moet normaal al een Tadej of Remco zijn om een Roglic op zo'n aankomst te kloppen, maar Van Eetvelt doet het hier bijna!

Zonde dat hij net tekort kwam, maar een ferme prestatie ség, smaakt naar meer :)

Cian toch nog niet helemaal top? Hopelijk kan hij nog wat vooruitgang boeken.

Het is te kort, het is te steil. Het is altijd wat voor Uitdebroeks precies.
Heel die farce rond zijn contract he, waardoor hij fysiek eerder achteruit ipv vooruit gaat (of zo lijkt het wel)
Dat heeft toch veel impact gehad.

Hopelijk een goeie winter en zonder zorgen zodat hij er volgend jaar staat.

Blijft gewoon onbegrijpelijk dat de zogezegd slimme entourage van Uijtdebroecks dacht dat het een slim idee was om hem een jaar voor het afliep zijn contract eenzijdig te laten verbreken. Je weet toch dat je dan een niet zo positief etiket op je zal krijgen en je weet toch dat je zo gewoon de druk op zo een jonge renner verhoogt de komende jaren. Het is misschien wat cru, maar dat er hier en daar wat lacherig over hem gedaan wordt is nu eenmaal zijn eigen (of ja eerder zijn entourage) schuld.

Los van dat is die zijn talent natuurlijk niet weg en misschien neemt Van Eetvelt de komende anderhalve week de druk wat weg waardoor hij de laatste week er terug volledig kan doorkomen. Die week ligt hem natuurlijk wel veel beter dan zo een rit als vandaag (29e blijft slecht).

Van Eetvelt volg ik al jaren, altijd een beetje onderschat geweest in de jeugdcategorieën imo, maar dit niveau had ik ook wel nooit verwacht eigenlijk. Fenomenaal sterk, zeer jammer dat hij niet volledig vol blijft te gaan tot de streep en niet jumpt, maar het is en blijft een prestatie om trots op te zijn. Benieuwd hoe lang hij dit niveau volhoudt. Er gaan natuurlijk wat Tour renners zijn die nog heel wat gaan beteren, in vergelijking met hen heeft Van Eetvelt een veel betere voorbereiding gehad. Dus afwachten hoe het zal gaan in de zeer zware laatste week. In het verleden had Lennert het altijd wel moeilijk om fit te blijven voor langere tijd, hij werd heel vaak ziek, die schrik zal er nu ook wel in zitten (heeft bijvoorbeeld ook al lang geen corona meer gehad).

Vorig jaar is die toch een paar keer samen met Evenepoel op stap geweest in de slotweek van de Vuelta? Nu vanuit de ontsnapping is anders dan voor een klassement gaan natuurlijk. Een zwak moment en je klassement is weg. Maar het geeft toch wel een beetje aan dat hij in die slotweek zich niet naar Madrid moest slepen.

Vorig jaar is die toch een paar keer samen met Evenepoel op stap geweest in de slotweek van de Vuelta? Nu vanuit de ontsnapping is anders dan voor een klassement gaan natuurlijk. Een zwak moment en je klassement is weg. Maar het geeft toch wel een beetje aan dat hij in die slotweek zich niet naar Madrid moest slepen.

Ja maar de hele tweede week zowat was hij wel gewoon ziek en in de bus te vinden...

Hij zegt dat hij gekomen is voor een klassement, maar ik hoop vooral dat Van Eetvelt een bergrit kan winnen (en dat zit er met deze vorm zeker dik in).

En idd, toch nog wel wat namen met geen topprestatie vandaag: Yates, Carapaz, Rodriguez, O'Connor, Arensman, McNulty, ... en eigenlijk Kuss ook niet hé. Ze zullen allemaal hun verhaal wel hebben, en sommigen zijn natuurlijk al wat langer op de dool...

Rijdt gewoon een zwak eerstejaar bij Visma , hopelijk goeie winterstage en volgend jaar beter.
Als hij niet uit de Giro verdween, was dat wrs een 5e plek. Getuige zijn niet-wegzakken in de Vuelta het jaar voorheen.
Hem zomaar afrekenen op een zonder eigen-schuld verloren Giro en een Vuelta, die begot vier dagen bezig is, is nogal voorbarig.

Hij zegt dat hij gekomen is voor een klassement, maar ik hoop vooral dat Van Eetvelt een bergrit kan winnen (en dat zit er met deze vorm zeker dik in).

En idd, toch nog wel wat namen met geen topprestatie vandaag: Yates, Carapaz, Rodriguez, O'Connor, Arensman, McNulty, ... en eigenlijk Kuss ook niet hé. Ze zullen allemaal hun verhaal wel hebben, en sommigen zijn natuurlijk al wat langer op de dool...

Yates, Carapaz en Rodriguez reden al de Tour. McNulty is wisselvallig en Kuss rijd gewoon op zijn normale niveau randje top 10.

Arensman valt me inderdaad ook wat tegen al starte die in de Giro ook redelijk traag.

Wie ik ook nog zou toevoegen aan het lijstje in Dunbar vorig jaar toch een beetje de revelatie van de Giro nu toch ook een ferme tik gekregen.

Madrid is nog ver natuurlijk dus wat zijn 1'30. Er zal er nog wel eentje of zo kunnen herstellen en toch nog een uitslag rijden.

Arensman valt me inderdaad ook wat tegen al starte die in de Giro ook redelijk traag

Gevallen aan het begin van de etappe, en die start inderdaad altijd héél traag. Zou me niet verbazen als die uiteindelijk gewoon top 10 rijdt. De verschillen vandaag zijn niets natuurlijk, maakt allemaal weinig uit. Voor mij enkel Yates echt veel slechter dan verwacht imo. Maar ook daar, voor veel mannen uit de Tour zal het waarschijnlijk even duren vooraleer ze weer top zijn. Des te knapper hoe Almeida hier meteen presteert eigenlijk. En Mas, ma dat is elk jaar zo.

Des te knapper hoe Almeida hier meteen presteert eigenlijk. En Mas, ma dat is elk jaar zo.

En toch zat die aan de voet weeral redelijk ver. Sivakov en nog ene andere UAE reden er nog voor. Maar km bij km komt die er dan door om dan nog gewoon te sprinten naar plek 3. Blijft echt raar om zien.

- 40 graden
- stijgingspercentages van 20% op een slotklim in the middle of nowhere
- Roglic met een perfect getimede overwinning
- Schappelijk aankomstuur en matig camerawerk

Vuelta is so back :love2:

Yates, Carapaz en Rodriguez reden al de Tour. McNulty is wisselvallig en Kuss rijd gewoon op zijn normale niveau randje top 10.

Arensman valt me inderdaad ook wat tegen al starte die in de Giro ook redelijk traag.

Wie ik ook nog zou toevoegen aan het lijstje in Dunbar vorig jaar toch een beetje de revelatie van de Giro nu toch ook een ferme tik gekregen.

Madrid is nog ver natuurlijk dus wat zijn 1'30. Er zal er nog wel eentje of zo kunnen herstellen en toch nog een uitslag rijden.
Carapaz heeft van de Vuelta zijn hoofddoel gemaakt en komt voor die te winnen. Dan is dit toch een heel zwak resultaat.

De Vuelta is nog lang en warm, ik vermoed dat er wel een aantal zullen zijn van onderstaande die zich kunnen herpakken.
Maar toch teleurstellend op dee eerste date
  • Dat Adam Yates vandaag niet helemaal op de afspraak was had ik wel verwacht, maar het was wel een pak slechter dan verwacht.
    Pas binnenkomen als 5de UAE-er terwijl je mede-kopman bent.
  • Skjelmose heeft van deze Vuelta een van zijn hoofddoelen gemaakt , dan was deze prestatie ondermaats
  • Carapaz ging vol voor de eindwinst, dan zal hij vermoedelijk ook op zijn buik mogen schrijven.
    Waarschijnlijk zal hij op het einde van de vuelta wel weer Carapaz dingen uitsteken...
  • O'connor ook toch ontgoochelend als 4de van de giro (en toch voor de rest een heel goed seizoen rijdend)
    -----------------------------------------
  • Is er ergens een goeie fotofinish hoeveel het nu scheelt tussen Roglic en Van eetvelt, in mijn ogen wint Roglic altijd deze etappe zelf al juicht Van eetvelt niet. Maar misschien zie ik dat fout

• Leuk dat Almeida zijn meme weer alle eer aan doet.
    Maar op die manier wordt een GC winnen heel moeilijk tenzij de concurrentie het eens laat afweten.

GDkO-6VakAAYVYi

Is er ergens een goeie fotofinish hoeveel het nu scheelt tussen Roglic en Van eetvelt, in mijn ogen wint Roglic altijd deze etappe zelf al juicht Van eetvelt niet. Maar misschien zie ik dat fout

Dat gevoel had ik toch ook meteen, dat het geen verschil zou uitgemaakt hebben.
Toen Roglic aanzette en uit het wiel kwam, kwam die wel meteen met een forse versnelling.

Ik denk dat Van Eetvelt eigenlijk iets te vroeg aanzet (door Landa). Al was het misschien ook nog wel een goeie poging om Roglic proberen te verrassen.

Soit, als hij op deze weg verder kan gaan, valt het op een gegeven moment zeker nog wel goed voor hem in deze vuelta.

Terug
Bovenaan