Vuelta a España 2025

Wielrennen blijft toch een - met alle respect - ambachtelijke klungelsport. Er gaat nu toch genoeg geld rond in het koersen dat ze dat wat beter kunnen organiseren ?

Hoe moeilijk kan dat nu zijn om als organisatie - zeker van de TDF of vuelta of zo - in elke stopplek een centrale locatie te voorzien waar wat bewaking is. Als je een parkeertoren huurt en daar al die camions zet en snachts op slot en 3 bewakings agenten zet, is dat toch in orde ? Of enkel hotels met gesloten parking of of of. Het is niet dat enkel koersploegen met dure marchandise in de camion rondcrossen. Maar een knalgele VISMA camion in een gekende stopplek van de TDF of zo, kat bij de melk zetten.

Beetje naief om te denken dat 100k fietsen in een camion niet ooit gepikt zal worden. Mijn tuin ligt naast een veldbaan. Ik heb er hier al op de wildcamera gezien die het poortje van de tuin open doen en een meloen komen pikken uit de moestuin :cautious:
Al bij al blijft het toch nog steeds een vrij zeldzaam gegeven.

De meeste ploegen zetten een minibusje of wagen voor de laadklep van de camion zodat daar niemand aan kan.
Ik geloof dat ik nog nooit geweten heb dat op die manier toch nog ingebroken werd.

Bij Visma was een bewakingsagent aanwezig aan het hotel. De nacht voordien was een ruit van de bus al ingegooid geweest. Een verkenningsronde?
Ofwel zat die bewakingsagent mee in het complot…

Laten we voor die jongen hopen dat hij andere oorden kan opzoeken. Uiteraard zijn er weinig ploegen die zo'n loon kunnen betalen, Ineos en Lidl zijn wel op zoek naar een topper in het rondewerk.

Knap wel van Lecerf, als hij dit wat kan volhouden zou het mooi zijn.
Ayuso zal hier ook wel wat moed uit putten.

Viviani is normaal wel gewoon een deklassering. 2 of 3 meter naar links gaan is een beetje te veel van het goede, ook al laat hij net voldoende ruimte voor Philipsen. Misschien komt hij ermee weg omdat Philipsen toch nog wint. Die laatste heeft hier natuurlijk gewoon geen tegenstand.

Wat is dat met Pedersen in de massasprints trouwens. Echt zeer zwak. Op die manier gaat hij nog problemen hebben voor dat groen.

Viviani is normaal wel gewoon een deklassering. 2 of 3 meter naar links gaan is een beetje te veel van het goede, ook al laat hij net voldoende ruimte voor Philipsen. Misschien komt hij ermee weg omdat Philipsen toch nog wint. Die laatste heeft hier natuurlijk gewoon geen tegenstand.

Wat is dat met Pedersen in de massasprints trouwens. Echt zeer zwak. Op die manier gaat hij nog problemen hebben voor dat groen.

Er zijn nog maar amper vlakke sprints in de resterende etappes.

Almeida dat krijg je gewoon niet meer verdedigd, deze manier van koersen.
Hij laat Vingegaard "gratis" 10-12 seconden pakken en blijft dan 2-3km hangen, hij komt zelfs dichter. Ze rijden hier grote stukken 30kph... als je gewoon vanaf het begin op het wiel zit verbruik je gewoon 20-25% minder energie en rijdt Vingegaard je er nooit of te nimmer af. Onbegrijpelijk.

Pidcock had dat wél goed begrepen. Dikke etappe van hem maar wel verstandig genoeg om te weten dat hij op het wiel moet zitten.

Als hij op het wiel zat lijkt me de kans groot dat hij had kunnen volgen. Het was niet de steilste klim.

Op Ayuso moet Almeida duidelijk ook niet rekenen. Als die niet op weg is naar de uitgang weet ik het ook niet meer. Uae zal graag een mooie zak geld vangen maar dit lijkt me toch niet werkbaar.

Als hij op het wiel zat lijkt me de kans groot dat hij had kunnen volgen. Het was niet de steilste klim.

Op Ayuso moet Almeida duidelijk ook niet rekenen. Als die niet op weg is naar de uitgang weet ik het ook niet meer. Uae zal graag een mooie zak geld vangen maar dit lijkt me toch niet werkbaar.
Amai , had er nog niet op gelet.
Maar aankomen tussen de sprinters, waarschijnlijk freewheelend.

Het is toch geweten dat Almeida problemen heeft met de explosieve versnellingen en dat ie altijd zijn eigen tempo rijdt. Dit was toch vandaag gewoon ook zo?

Het is toch geweten dat Almeida problemen heeft met de explosieve versnellingen en dat ie altijd zijn eigen tempo rijdt. Dit was toch vandaag gewoon ook zo?
Maar het is ook niet zo dat Almeida geen explosiviteit heeft want als je ermee naar de meet gaat op zo'n aankomst heeft hij dit jaar al meer dan eens laten zien dat het een gevaarlijke klant is.

Ik heb bij Almeida soms het gevoel dat hij zó hard naar de PM zit te kijken dat hij soms gewoon vergeet te koersen. Op een gelijkmatige klim aan stijle percentages maakt dat allemaal minder uit, maar hier: de laatste 6km van deze klim komen niet meer boven de 5%, avg is daar zelf onder de 4%. Die gasten rijden daar gewoon 30-35kph, de draft is daar zó sterk dat je nooit gelost kan worden tenzij je tegenstander echt véél beter is en dat was gewoon niet het geval. Vingegaard heeft 24 seconden gepakt... waarvan de helft uit de initiële versnelling kwam. Dan ben je echt niet zoveel slechter dat je zomaar uit het wiel zou gereden worden. Ik denk dat er een aantal renners zijn die toch eens héééél goed naar Milaan-San Remo moeten gaan terugkijken en goed op MvdP letten om te zien how it's done. En misschien ook eens een paar lessen in aerodynamica want wat zit je te morrellen met 0,5 % van een helm links en 1% van een fiets rechts en nog 0,5% van je kledij als je 20-25% laat liggen door niet op het wiel te rijden?

Dat alles gezegd zijnde: bedroevend niveau/tactiek van UAE. Vine heeft gedaan wat ie kon maar wat zit de rest van die ploeg daar te doen??? Soler gonna Solar, dat zijn we gewoon intussen maar ook Großschartner deed gewoon niks??? Die gasten komen alletwee binnen met de favorieten groep op ocharme 2 minuten :confused:. Heb je dan echt gedaan wat je kon voor je kopman?
En Ayuso das gewoon helemaal triest... als het dit is wat je maar gaat doen hadden ze die gewoon thuis moeten laten. Ze hadden evengoed McNulty of Covi kunnen meepakken dan. Covi heeft zelfs geen GT gereden dit jaar en die kan toch ook een heuvel/berg op?

Maar als Almeida meespringt met Vingegaard dan blaast ie zich mssn gewoon helemaal op.
Dat kan, dat is moeilijk te zeggen maar hij probeert dat zelfs gewoon nooit. Dan kan je het ook niet weten.
Het enige wat wel opvalt is dat Almeida niet zo gek ver zit als Jorgenson de gas open draait waar hij die 3 Visma's, Ciccone en Vine gewoon laat rijden. Door niet op die versnelling te reageren zet hij zichzelf nog bijkomend in het nadeel want hij moet bijna direct met zijn neus in de wind rijden (tot Vine merkt dat hij niet mee is) terwijl Vingegaard daar nog wel kan profiteren van het wiel van Jorgenson.

In dit soort situaties zou ik echt heel graag de power numbers van die klim eens kunnen zien van beide renners. Gewoon om eens te zien wat de impact is van de draft.

Ik ben wel zeer benieuwd naar wat Pidcock nog gaat doen deze Vuelta, die heeft mij vandaag verrast maar heeft ook gewoon slim gereden. Ben eens benieuwd hoe die zich verhoudt tot de andere renners op beklimmingen waar je minder verstoppertje kan spelen.

Laatst bewerkt:
Dit was ook wel meer een pidcock aankomst , chille etappe en dan effe knallen.
Er zullen waarschijnlijk wel nog etappes zijn waar hij een ferm paar kletsen gaat krijgen.

Almeida koerst altijd op zijn Almeida en dat zal altijd zo blijven.
Ik vind trouwens dat Almeida niet zoveel fout doet, ja hij kon misschien meegaan met Vingegaard , maar er was nog een renner in bloedvorm mee met Vingegaard en die heeft zich volledig opgeblazen.

Ik vind trouwens dat Almeida niet zoveel fout doet, ja hij kon misschien meegaan met Vingegaard , maar er was nog een renner in bloedvorm mee met Vingegaard en die heeft zich volledig opgeblazen.

Almeida schat ik wel een trap hoger in dan Ciccone.

Als je ziet hoe Almeida tot op 8" of zo komt en daar een tijdlang hangt gezien de relatief lage stijgingsgraad van die klim zie ik echt niet in hoe Almeida zich zou opblazen.

Almeida klimt altijd zo, traag beginnen en dan goed binnen komen geen idee waarom en is in dit soort situatie toch echt wel een enorm probleem. Dit kost hem een halve minuut. Begin dat maar eens goed te maken.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
259
Weergaven
19K
Terug
Bovenaan