Al bij al blijft het toch nog steeds een vrij zeldzaam gegeven.Wielrennen blijft toch een - met alle respect - ambachtelijke klungelsport. Er gaat nu toch genoeg geld rond in het koersen dat ze dat wat beter kunnen organiseren ?
Hoe moeilijk kan dat nu zijn om als organisatie - zeker van de TDF of vuelta of zo - in elke stopplek een centrale locatie te voorzien waar wat bewaking is. Als je een parkeertoren huurt en daar al die camions zet en snachts op slot en 3 bewakings agenten zet, is dat toch in orde ? Of enkel hotels met gesloten parking of of of. Het is niet dat enkel koersploegen met dure marchandise in de camion rondcrossen. Maar een knalgele VISMA camion in een gekende stopplek van de TDF of zo, kat bij de melk zetten.
Beetje naief om te denken dat 100k fietsen in een camion niet ooit gepikt zal worden. Mijn tuin ligt naast een veldbaan. Ik heb er hier al op de wildcamera gezien die het poortje van de tuin open doen en een meloen komen pikken uit de moestuin![]()
De meeste ploegen zetten een minibusje of wagen voor de laadklep van de camion zodat daar niemand aan kan.
Ik geloof dat ik nog nooit geweten heb dat op die manier toch nog ingebroken werd.
Bij Visma was een bewakingsagent aanwezig aan het hotel. De nacht voordien was een ruit van de bus al ingegooid geweest. Een verkenningsronde?
Ofwel zat die bewakingsagent mee in het complot…

. Heb je dan echt gedaan wat je kon voor je kopman?