Vuelta a España 2025

Er bestaat zoiets als diefstal verzekering , dat is goedkoper dan een beveiligingsagent ;)

Niet dat een verzekering niet nodig is, maar lekker handig als al uw fietsen weg zijn natuurlijk :S

Weet niet wat het probleem is eigenlijk om een paar beveiligingsagenten in te schakelen of in dienst te nemen,
hoe dom kan je zijn als ploeg eigenlijk als je daar met nen camion aan 1 à 2 miljoen euro aan materiaal zit...

Het is letterlijk nog maar net een aantal weken geleden is dat ze in de Tour nen hoop dingen scheef geslagen hebben.

In deze tijden besparen of vertikken om beveiliging te voorzien is eigenlijk gewoon achterlijk & een gebrek aan professionaliteit...

Laatst bewerkt:
Niet dat een verzekering niet nodig is, maar lekker handig als al uw fietsen weg zijn natuurlijk :S

Weet niet wat het probleem is eigenlijk om een paar beveiligingsagenten in te schakelen of in dienst te nemen,
hoe dom kan je zijn als ploeg eigenlijk als je daar met nen camion aan 1 à 2 miljoen euro aan materiaal zit...

Het is letterlijk nog maar net een aantal weken geleden is dat ze in de Tour nen hoop dingen scheef geslagen hebben.

In deze tijden besparen of vertikken om beveiliging te voorzien is eigenlijk gewoon achterlijk & een gebrek aan professionaliteit...
In een ander topic hier wordt aangetoond hoe een ploeg als WT ploeg als Alpecin iedere euro moet omdraaien en zelfs leningen afsluiten, dan denk ik echt niet dat er geld is om bewakingsagenten te laten rondlopen. De verzekering zal wel voldoende zijn.

De organisatie kan je hier ook moeilijk over aanspreken want de ploegen zitten verspreid over zoveel verschillende locaties en hotels.

In een ander topic hier wordt aangetoond hoe een ploeg als WT ploeg als Alpecin iedere euro moet omdraaien en zelfs leningen afsluiten, dan denk ik echt niet dat er geld is om bewakingsagenten te laten rondlopen. De verzekering zal wel voldoende zijn.

De organisatie kan je hier ook moeilijk over aanspreken want de ploegen zitten verspreid over zoveel verschillende locaties en hotels.

Dat niet elke ploeg het budget heeft van een UAE of Visma dat zal allemaal wel, maar een verzekering/constructeur gaat niet elke keer 20 fietsen tevoorschijn toveren op een paar uur tijd als ze weg zijn...

Elk normaal bedrijf spreidt risico’s via verschillende risico management technieken, overdragen van risico aan een derde partij is 1 element, maar risico’s vermijden of verlagen mag daar toch ook tussen zitten, was da nu ...

Wat kost er meer, budgettair 20 fietsen voorschieten omdat de verzekering niet direct tussenkomt of desnoods wat creatiever omschieten met staff als er geen (externe?) beveiliging vanaf kan omdat het budgettair* niet voorzien is?

Desnoods wat mechaniekers te slapen leggen op een veldbedje**met nen fan, eventueel beurtrol met ander ploeg die in hetzelfde hotel zitten om de workload te verlichten. (** dacht da ik da tijdens 1 of andere uitzending al had gehoord dat ze dat al doen"). Trucks uitrusten met bewegingssensoren die alerts uitsturen naar key personeel wanneer bepaalde areas doorbroken worden, etc.

Ik mag hopen dat AIGCP ook eens op tafel klopt bij organisaties als ASO om dat van hen te verkrijgen, mannen verdienen genoeg lijkt me, of soort charter voor deelnemende hotels die geen deftige on-site beveiliging hebben te blacklisten.

*gezien fietsen veelal geen eigendom zijn van ploegen maar deel uitmaken van sponsordeal, kan toch ook niet geen overdreven vraag zijn om daar beveiliging bij te budgetteren lijkt me ? 🤔

Laatst bewerkt:
Dat niet elke ploeg het budget heeft van een UAE of Visma dat zal allemaal wel, maar een verzekering/constructeur gaat geen 20 fietsen tevoorschijn toveren op een paar uur tijd als ze weg zijn...

Elk normaal bedrijf spreidt risico’s via verschillende risico management technieken, overdragen van risico aan een derde partij is 1 element, maar risico’s vermijden of verlagen mag daar toch ook tussen zitten, was da nu ...

Wat kost er meer, budgettair 20 fietsen voorschieten omdat de verzekering niet direct tussenkomt of desnoods wat creatiever omschieten met uw staff als er geen (externe?) beveiliging vanaf kan omdat het budgettair niet voorzien is?

Desnoods wat mechaniekers te slapen leggen op een veldbedje* met nen fan, eventueel beurtrol met ander ploeg die in hetzelfde hotel zitten om de workload te verlichten. ("dacht da ik da tijdens 1 of andere uitzending al had gehoord dat ze dat al doen"). Trucks uitrusten met bewegingssensoren die alerts uitsturen naar key personeel wanneer bepaalde areas doorbroken worden, etc.

Ik mag hopen dat AIGCP ook eens op tafel klopt bij organisaties als ASO om dat van hen te verkrijgen, mannen verdienen genoeg lijkt me, of soort charter voor deelnemende hotels die geen deftige on-site beveiliging hebben te blacklisten.

Sorry een mechanieker is geen beveiligingsagent en beide gaan een dievenbende echt niet afschrikken om 200 000 euro aan fietsen te stelen.
Ze zijn misschien een schrikmiddel maar geen zekerheid dat je fietsen niet gestolen zullen worden.
Als ze echt willen steken ben je misschien zelf nog een mechanieker en je fietsen kwijt ;)

Een diefstal verzekering is echt niet zo duur meestal is dat iets van max. 3% van de waarde per jaar en waarschijnlijk hoe meer anti-diefstalsnufjes ze hebben hoe goedkoper die premie.

Ik denk dat ze voor de prijs van 1 bewakingsagent per jaar al het materiaal kan verzekeren van de volledige ploeg.
Een ploeg zit met hun materiaal soms op 5-6 verschillende locaties tegelijkertijd dat wil zeggen dus 5-6 bewakingsagenten inhuren.
Je moet die inderdaad niet altijd betalen , maar heel goedkoop zal dat niet zijn.

Wielrennen blijft toch een - met alle respect - ambachtelijke klungelsport. Er gaat nu toch genoeg geld rond in het koersen dat ze dat wat beter kunnen organiseren ?

Hoe moeilijk kan dat nu zijn om als organisatie - zeker van de TDF of vuelta of zo - in elke stopplek een centrale locatie te voorzien waar wat bewaking is. Als je een parkeertoren huurt en daar al die camions zet en snachts op slot en 3 bewakings agenten zet, is dat toch in orde ? Of enkel hotels met gesloten parking of of of. Het is niet dat enkel koersploegen met dure marchandise in de camion rondcrossen. Maar een knalgele VISMA camion in een gekende stopplek van de TDF of zo, kat bij de melk zetten.

Beetje naief om te denken dat 100k fietsen in een camion niet ooit gepikt zal worden. Mijn tuin ligt naast een veldbaan. Ik heb er hier al op de wildcamera gezien die het poortje van de tuin open doen en een meloen komen pikken uit de moestuin :cautious:

Hoe moeilijk kan dat nu zijn om als organisatie - zeker van de TDF of vuelta of zo - in elke stopplek een centrale locatie te voorzien waar wat bewaking is. Als je een parkeertoren huurt en daar al die camions zet en snachts op slot en 3 bewakings agenten zet, is dat toch in orde ? Of enkel hotels met gesloten parking of of of. Het is niet dat enkel koersploegen met dure marchandise in de camion rondcrossen. Maar een knalgele VISMA camion in een gekende stopplek van de TDF of zo, kat bij de melk zetten.

Je weet dat de ploegen soms over honderden kms verspreid zijn? Daar is niks centraal aan. Zelfde met hotels je moet pakken welke hotels in de buurt zijn.

Je weet dat de ploegen soms over honderden kms verspreid zijn? Daar is niks centraal aan. Zelfde met hotels je moet pakken welke hotels in de buurt zijn.

Ja, ik weet dat. Maar hoe komt dat ? Omdat dat niet deftig centraal geregeld is. Elke ploeg moet alles zelf regelen en briccoleren.

Het is geen verplichting om een peloton van 200man te hebben en dan elke dag problemen te hebben...

Vb aan de start is toch altijd een centrale plek ? Dat moet toch te organiseren dat al het materiaal daar gecentraliseerd wordt de avond voordien. Het is wat aanpassing aan het logistieke proces, maar iedereen zijn half miljoen materiaal voor de deur van het hotel zetten, is toch duidelijk niet ideaal.

Ja, ik weet dat. Maar hoe komt dat ? Omdat dat niet deftig centraal geregeld is. Elke ploeg moet alles zelf regelen en briccoleren.

Het is geen verplichting om een peloton van 200man te hebben en dan elke dag problemen te hebben...

Vb aan de start is toch altijd een centrale plek ? Dat moet toch te organiseren dat al het materiaal daar gecentraliseerd wordt de avond voordien. Het is wat aanpassing aan het logistieke proces, maar iedereen zijn half miljoen materiaal voor de deur van het hotel zetten, is toch duidelijk niet ideaal.
In een grote ronde is het toch de organisator die kijkt voor de hotels voor de teams

Je moet ook voldoende slaapplaatsen hebben natuurlijk.
Het heeft een reden waarom niet iedereen op een zakdoek zit natuurlijk.

Men neemt ook gewoon voorzorgsmaatregelen. Maar als je met bendes te maken hebt is er weinig opgewassen. En het probleem is ook niet zo gigantisch groot dan je denkt. Af en toe gebeurt het eens, maar bijlange niet maandelijks ofzo. Terwijl je niet wilt weten hoeveel dagen per jaar collectief dat materiaal op locatie verblijft.

Langs de andere kant je moet die fietsen nog kunnen slijten ook. Ik stel mij de vraag wie een fiets koopt in Visma livery die overduidelijk gestolen is.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
259
Weergaven
19K
Terug
Bovenaan