Obi Wan Kenobi
Well-known member
Er bestaat zoiets als diefstal verzekering , dat is goedkoper dan een beveiligingsagent 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Zolang er niet frequent wordt gestolen wel.Er bestaat zoiets als diefstal verzekering , dat is goedkoper dan een beveiligingsagent![]()
Is te zien hoe je het bekijkt, nu ze Ineos-Grenadiers mee sponsoren. Team TotalEnergies zit niet in de Vuelta, TotalEnergies wel.TotalEnergies zit trouwens niet eens in de Vuelta.![]()
Er bestaat zoiets als diefstal verzekering , dat is goedkoper dan een beveiligingsagent![]()

In een ander topic hier wordt aangetoond hoe een ploeg als WT ploeg als Alpecin iedere euro moet omdraaien en zelfs leningen afsluiten, dan denk ik echt niet dat er geld is om bewakingsagenten te laten rondlopen. De verzekering zal wel voldoende zijn.Niet dat een verzekering niet nodig is, maar lekker handig als al uw fietsen weg zijn natuurlijk
Weet niet wat het probleem is eigenlijk om een paar beveiligingsagenten in te schakelen of in dienst te nemen,
hoe dom kan je zijn als ploeg eigenlijk als je daar met nen camion aan 1 à 2 miljoen euro aan materiaal zit...
Het is letterlijk nog maar net een aantal weken geleden is dat ze in de Tour nen hoop dingen scheef geslagen hebben.
In deze tijden besparen of vertikken om beveiliging te voorzien is eigenlijk gewoon achterlijk & een gebrek aan professionaliteit...
In een ander topic hier wordt aangetoond hoe een ploeg als WT ploeg als Alpecin iedere euro moet omdraaien en zelfs leningen afsluiten, dan denk ik echt niet dat er geld is om bewakingsagenten te laten rondlopen. De verzekering zal wel voldoende zijn.
De organisatie kan je hier ook moeilijk over aanspreken want de ploegen zitten verspreid over zoveel verschillende locaties en hotels.

Dat niet elke ploeg het budget heeft van een UAE of Visma dat zal allemaal wel, maar een verzekering/constructeur gaat geen 20 fietsen tevoorschijn toveren op een paar uur tijd als ze weg zijn...
Elk normaal bedrijf spreidt risico’s via verschillende risico management technieken, overdragen van risico aan een derde partij is 1 element, maar risico’s vermijden of verlagen mag daar toch ook tussen zitten, was da nu ...
Wat kost er meer, budgettair 20 fietsen voorschieten omdat de verzekering niet direct tussenkomt of desnoods wat creatiever omschieten met uw staff als er geen (externe?) beveiliging vanaf kan omdat het budgettair niet voorzien is?
Desnoods wat mechaniekers te slapen leggen op een veldbedje* met nen fan, eventueel beurtrol met ander ploeg die in hetzelfde hotel zitten om de workload te verlichten. ("dacht da ik da tijdens 1 of andere uitzending al had gehoord dat ze dat al doen"). Trucks uitrusten met bewegingssensoren die alerts uitsturen naar key personeel wanneer bepaalde areas doorbroken worden, etc.
Ik mag hopen dat AIGCP ook eens op tafel klopt bij organisaties als ASO om dat van hen te verkrijgen, mannen verdienen genoeg lijkt me, of soort charter voor deelnemende hotels die geen deftige on-site beveiliging hebben te blacklisten.

Hoe moeilijk kan dat nu zijn om als organisatie - zeker van de TDF of vuelta of zo - in elke stopplek een centrale locatie te voorzien waar wat bewaking is. Als je een parkeertoren huurt en daar al die camions zet en snachts op slot en 3 bewakings agenten zet, is dat toch in orde ? Of enkel hotels met gesloten parking of of of. Het is niet dat enkel koersploegen met dure marchandise in de camion rondcrossen. Maar een knalgele VISMA camion in een gekende stopplek van de TDF of zo, kat bij de melk zetten.
Je weet dat de ploegen soms over honderden kms verspreid zijn? Daar is niks centraal aan. Zelfde met hotels je moet pakken welke hotels in de buurt zijn.
Bij Sporza zijn ze weer niet op de hoogte van Almeida zijn slechte voorbereiding.

In een grote ronde is het toch de organisator die kijkt voor de hotels voor de teamsJa, ik weet dat. Maar hoe komt dat ? Omdat dat niet deftig centraal geregeld is. Elke ploeg moet alles zelf regelen en briccoleren.
Het is geen verplichting om een peloton van 200man te hebben en dan elke dag problemen te hebben...
Vb aan de start is toch altijd een centrale plek ? Dat moet toch te organiseren dat al het materiaal daar gecentraliseerd wordt de avond voordien. Het is wat aanpassing aan het logistieke proces, maar iedereen zijn half miljoen materiaal voor de deur van het hotel zetten, is toch duidelijk niet ideaal.
Lecerf op 5:05 binnengekomenZit lecerf daar nog ergens tussen ? Zie hem niet direct.
Wat een vreemde renner is dat toch...Ayuso op 7min30 binnengekomen van groep Almeida.
Toch ferme tik.
Ja, ik weet dat. Maar hoe komt dat ? Omdat dat niet deftig centraal geregeld is. Elke ploeg moet alles zelf regelen en briccoleren.
Het is geen verplichting om een peloton van 200man te hebben en dan elke dag problemen te hebben...
Vb aan de start is toch altijd een centrale plek ? Dat moet toch te organiseren dat al het materiaal daar gecentraliseerd wordt de avond voordien. Het is wat aanpassing aan het logistieke proces, maar iedereen zijn half miljoen materiaal voor de deur van het hotel zetten, is toch duidelijk niet ideaal.