Vuelta a España 2025

Zwarte dag in de koers. Moeten ze nu team Israel PT uit koers zetten ? Dat zou ook een zwak statement zijn. UCI had al veel vroeger moeten ingrijpen, maar ja Israel is zeer gevoelig.

Zou de UCI schrik hebben voor een sneeuwbal effect? UAE en Bahrain zijn ook twee landen waar het één en ander over te zeggen valt maar zeker die eerste wil je niet uit het peloton..

Op dit moment toch niet echt te vergelijken.
Ik heb geen bezwaar tegen deze actie, uiteindelijk er is niets ergs gebeurd in de koers.

Van mij mogen ze het zelf bij elke sportwedstrijd overal doen,

Gelukkig behoor jij tot een luide minderheid. Nu het zelf nog beseffen.

Ik doe niet te klote jong,
Ik en ben helemaal niet beschaamd om bij de minderheid te behoren die het storen van een koers minder erg vind dan een groep mensen die de wereld duidelijk probeert te maken dat er een grote groep mensen word uitgehongerd.

Helpt het, wss niet, maar ze doen toch meer als gij en ik.

Zelf al moorden ze morgen gans da peloton uit, ga ik eens denken “amai das erg” en mijn leven ga gewoon verder.

Dus ik ben blij dat niet iedereen als mij is en dat er toch nog mensen zijn die voor iets opkomen

Ik doe niet te klote jong,
Ik en ben helemaal niet beschaamd om bij de minderheid te behoren die het storen van een koers minder erg vind dan een groep mensen die de wereld duidelijk probeert te maken dat er een grote groep mensen word uitgehongerd.

Helpt het, wss niet, maar ze doen toch meer als gij en ik.

Zelf al moorden ze morgen gans da peloton uit, ga ik eens denken “amai das erg” en mijn leven ga gewoon verder.

Dus ik ben blij dat niet iedereen als mij is en dat er toch nog mensen zijn die voor iets opkomen

Kom eens uit uw reddit echo kamers, ik heb oprecht compassie met u.

Bon, naar P&A met dat gelul.

Pidcock prima form! Jammer dat die finish morgen zo ver van de laatste beklimming ligt of ik had hem nog wel eens willen zien aanzetten.

Zwarte dag in de koers. Moeten ze nu team Israel PT uit koers zetten ? Dat zou ook een zwak statement zijn. UCI had al veel vroeger moeten ingrijpen, maar ja Israel is zeer gevoelig.
Nee want dan geef je die demonstranten nog gelijk.

Erg wat er gebeurt in Palestina maar ze moeten ergens anders gaan vreedzaam protesteren en niet de koers stil leggen en voor gevaarlijke situaties zorgen.

Op dit moment toch niet echt te vergelijken.
Ik heb geen bezwaar tegen deze actie, uiteindelijk er is niets ergs gebeurd in de koers.

Van mij mogen ze het zelf bij elke sportwedstrijd overal doen,

Er is al iets ergs gebeurd een renner is reeds gevallen...

Gelukkig waren de gevolgen niet erg.
Voor hetzelfde geval zijn de gevolgen wel erg en krijgen zij die protesteren net het omgekeerde effect van wat ze willen bereiken als dat nu al niet het geval is.

Wat een kortzichtige reacties weer hier, van beide kanten... P&A is er niks tegen.

En dan mensen die naief weg gaan zeggen "IPT" is niet eens van Israel, het is privé gesponsord door een Canadees!!!! Grow... up... Uiteraard moeten ze IPT hier niet uit koers zetten, dat lost niks op, maar zeggen dat ploeg en land niks met elkaar te maken. :laugh:

En over een paar weken gaan we met zen allen vrolijk koersen in Rwanda en doen alsof er daar niks aan de hand is. The show must go.

Als ik Pidcock was, ik zou slecht slapen. Dit was een van de mooiste dingen die we al van Pidcock gezien hebben op de weg toch wel. Had hier zeker wel een mooie zege verdient.

En dan mensen die naief weg gaan zeggen "IPT" is niet eens van Israel, het is privé gesponsord door een Canadees!!!! Grow... up... Uiteraard moeten ze IPT hier niet uit koers zetten, dat lost niks op, maar zeggen dat ploeg en land niks met elkaar te maken. :laugh:

De mensen die werkzaam zijn bij de ploeg hebben 0,0 te maken met het conflict of het land. Ja er werken daar mensen met de Israëlische nationaliteit, maar bij mijn weten geen likoed prominenten of militanten.
Het land en hun standpunten hebben niks te maken met de normen en waarden van de ploeg. IPT staat niet voor wat Israël staat.

Waarom zou je hen dus viseren? Zij proberen maar hun brood te verdienen of hun brood te verdienen met hun sport.

Ja je kan iets zeggen over reclame maken voor een land. Maar goed maken ze reclame voor een land? Ik zou daar niet eenduidig ja op durven antwoorden.

De druk vanuit de organisatie + van de andere ploegen zal verder aanzwengelen, zodat Israel de koers zal verlaten, denk ik

Best misschien ook voor de veiligheid van hun renners. Toegeven is nooit leuk, maar…

In plaats van toegeven aan zo'n deugpronkers kan je ook een publiekelijk voorbeeld stellen als politie zijnde. Ze doen dat enkel omdat ze weten dat ze ermee wegkomen. Verander dat en de dag nadien is het probleem opgelost.

In Egypte heeft hun mars ook niet lang geduurd.

De mensen die werkzaam zijn bij de ploeg hebben 0,0 te maken met het conflict of het land. Ja er werken daar mensen met de Israëlische nationaliteit, maar bij mijn weten geen likoed prominenten of militanten.
Het land en hun standpunten hebben niks te maken met de normen en waarden van de ploeg. IPT staat niet voor wat Israël staat.

Waarom zou je hen dus viseren? Zij proberen maar hun brood te verdienen of hun brood te verdienen met hun sport.

Ja je kan iets zeggen over reclame maken voor een land. Maar goed maken ze reclame voor een land? Ik zou daar niet eenduidig ja op durven antwoorden.
De co-eigenaar Sylvan Adams is een Israëlisch-Canadese miljardair die hechte banden heeft met de Israëlische overheid. Technisch gezien geen staatsteam maar eerder vergelijkbaar met een Russische oligarch. Verder heeft Israel-Premier Tech zichzelf omschreven als "the only professional sports team in the world that includes Israel as part of its name, and we will continue to do so and proudly represent the country"; dus dat PR-aspect lijkt me daar zeker wel aanwezig te zijn.

De druk vanuit de organisatie + van de andere ploegen zal verder aanzwengelen, zodat Israel de koers zal verlaten, denk ik

Best misschien ook voor de veiligheid van hun renners. Toegeven is nooit leuk, maar…
Zo straf je natuurlijk wel renners en staff die gewoon niks verkeerd gedaan hebben.
Niks verkeerd doen, en ook nooit iets verkeerd gedaan hebben.

En waarom, omdat enkele mensen kennelijk niet het verschil zien tussen een land, een regime en een oorlog. En een wielerploeg die deels gesponsord wordt door Israël.
Die mensen willen ook maar gewoon hun boterham verdienen. En als je dan zegt “ja maar aan dat geld hangt bloed”.
Als we dat doortrekken dan zijn er wel fameus wat mensen die betaald worden met geld waar bloed aanhangt.

En de ploeg maakt ook niet echt reclame voor het land. Het doel is nog altijd om Israëlische mensen een platform te geven om hun sport te kunnen beoefenen op het hoogste niveau.
Maar een schrapping van de naam daar kan ik overigens wel gewoon inkomen.

Wat een kortzichtige reacties weer hier, van beide kanten... P&A is er niks tegen.

Israël sponsort als land ook (toeristische ministerie) maar dat is peanuts op hun budget
Dat de naam toch gebruikt wordt is keuze van de echte geldschieter ja maar is eerder zoals Bakala zou betalen en er Tsjechië op zet ipv Soudal

Palestijnen doen trouwens ook gewoon mee aan sporten, ook OS terwijl ze daar al aanslagen hebben gepleegd

Hoeveel posts een gebruiker heeft doet er niet toe.
De co-eigenaar Sylvan Adams is een Israëlisch-Canadese miljardair die hechte banden heeft met de Israëlische overheid. Technisch gezien geen staatsteam maar eerder vergelijkbaar met een Russische oligarch. Verder heeft Israel-Premier Tech zichzelf omschreven als "the only professional sports team in the world that includes Israel as part of its name, and we will continue to do so and proudly represent the country"; dus dat PR-aspect lijkt me daar zeker wel aanwezig te zijn.

Het mag niet verbazen dat uw eerste, en bij deze uw tweede, post in het wielrennen subforum over deze materie gaat.

Los daarvan ja het lijkt me ook gewoon logisch dat je als Israëlisch-Canadees die het land een warm hart toedraagt en waarin je al fameus wat geld gepompt hebt dat je banden hebt met de overheid.
Maar voor alle duidelijkheid het land is meer dan alleen maar deze oorlog, dit conflict. En je kan perfect 100m aan de Ben Guriun universiteit geven en tegelijk ook niet akkoord zijn met de modus operandi van de overheid.

En ja IPT of Israël startup nation zoals het origineel heette had als doel om Israël en Israëliërs op de wielerkaart te zetten. Daar is niks mis mee toch?
Dat hij de giro naar Israël bracht, niks mis mee toch? We gaan ook alle jaren vrolijk naar Qatar en de Emiraten koersen, toch ook geen toonbeelden van hoe we omgaan met mensenrechten in het westen.

IPT stond gisterenavond dicht bij stoppen. Het zijn niet enkel de renners maar ook de staff, volgwagens, bus onderweg op het parcours die redelijk wat shit over zich heen krijgen. Dat komt niet in beeld.

Maar oa het statement van Adam Hansen waarin hij stelde dat de organisatie er moet voor kunnen zorgen dat de veiligheid voor alle renners moet kunnen gegarandeerd worden heeft er toch voor gezorgd dat ze wel gestart zijn.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
259
Weergaven
19K
Terug
Bovenaan