Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Toch normaal dat er daar naar verwezen wordt. Iemand die die ronde aan het domineren was tem rit 18 maar er dan plots helemaal doorzakte. Nu is Remco ook aan het domineren tot voorlopig rit 9. Ook zijn eerste grote ronde in topvorm. Dus gewoon logisch dat er gehoopt wordt dat hij geen last krijg van een slechte dag.

En ja er wordt nog heel vaak gewezen op het Lemond verhaal als alles lang dicht bij elkaar blijft in het algemeen klassement

edit: maar dus voor u is het al zeker dat Evenepoel de Vuelta wint want hij kan geen slechte dag hebben :). Blij dat je in de toekomst kunt kijken

Heb ik dus nergens gezegd. Ik kan dan evengoed over jouw zeggen dat jij dus al zeker bent dan Evenepoel een slechte dag gaat krijgen en de Vuelta niet gaat winnen. Blij dat je in de toekomst kunt kijken. Slaat dus ook nergens op.

Er zijn een pak meer GTs waar de beste man in de eerste helft ook gewoon die ronde won.

Tony Martin moest ooit opgeven in Parijs toen ze al op de Champs reden door knie pijn. Ook vanaf nu maar telkens vermelden? Ik bedoel er kan enorm veel gebeuren hé. Maar omdat nu telkens opnieuw aan te halen en ook dan enkel als het over Evenepoel gaat, sorry maar dan vermoed ik gewoon mindere intenties. Kan mis zijn maar zo lees ik het toch.

Die gefocuste blik was ook wel gewoon goed om te zien. Je had echt het gevoel van "mijn tempo, alles onder controle, eens zien waar ik kom zonder om te kijken, ze moeten maar proberen volgen"

Het is voor niemand zeker dat Evenepoel de Vuelta wint maar het is wel zeer afgezaagd om telkens die downers te lezen die alleen maar pessimistisch zijn..
Hij ownt de place, hopelijk kan hij dat heel de Vuelta blijven doen..
Inderdaad volledig mee eens en het enige wat je momenteel als "negatieve" kan zeggen is --> Madrid is nog ver...

Sommige zitten gewoon te hopen dat Remco er doorheen zakt. En als hij wint is het omdat de concurrentie niet op niveau was. Ze hebben altijd gelijk 🤡

Heb ik dus nergens gezegd. Ik kan dan evengoed over jouw zeggen dat jij dus al zeker bent dan Evenepoel een slechte dag gaat krijgen en de Vuelta niet gaat winnen. Blij dat je in de toekomst kunt kijken. Slaat dus ook nergens op.

Er zijn een pak meer GTs waar de beste man in de eerste helft ook gewoon die ronde won.

Tony Martin moest ooit opgeven in Parijs toen ze al op de Champs reden door knie pijn. Ook vanaf nu maar telkens vermelden? Ik bedoel er kan enorm veel gebeuren hé. Maar omdat nu telkens opnieuw aan te halen en ook dan enkel als het over Evenepoel gaat, sorry maar dan vermoed ik gewoon mindere intenties. Kan mis zijn maar zo lees ik het toch.
ik zeg net dat ik hoop van niet en dat hij de Vuelta wint. Jij hebt een overdreven focus op iedereen die hoopt dat Remco 3 weken stand houdt, want dat is wat ik zeg en wat anderen hier al eerder zeiden. Maar komt het is duidelijk dat er van u niet mag gehoopt worden dat Remco geen slechte dag kent (y)

En wat heeft Martin te maken met een dominante klassementsrenner die er plots zonder aanwijsbare rede doorzakte en dat er gehoopt wordt dat Remco dit niet overkomt.

Edit: for the record: Ik was 1 van de eerste hier die Remco selecteerde in de Wie wint de Vuelta poll dus om mij nu weg te zetten als downer, pessimist,... Ik hoop nog steeds dat ie wint en dat die eventuele slechte dag er niet komt :-)

dat werd ook niet van Yates verwacht in de Giro toen hij plots een halfuur verloor op het einde. Het is zalig om te zien en al wat Remco heeft, heeft ie. Maar die 3de week is gewoon afwachten of hij die goed doorkomt. In de Giro is ie een kleine 2 weken goed geweest maar nu heeft hij een grotere basis + topvorm. Spanned afwachten :)
Dan kijk ik liever naar de Vuelta die Yates gewonnen heeft ;)

Dan kijk ik liever naar de Vuelta die Yates gewonnen heeft ;)
maar daar had Yates geen 8x top 5 (waaronder 3 ritzeges) gereden in de 1ste 15 ritten ;-). Heeft het daar ook "economischer" aangepakt met "maar" 1 ritzege en 2x top 5 in de eerste 15 ritten. Soit laat ons duimen voor een verdere fantastische Vuelta met Remco in de hoofdrol

Wie heeft er hier al beweerd dat de Vuelta een kermiskoers is?
Elke keer iemand durft zeggen "toch maar even afwachten" wordt die direct weggezet als pessimist & downer. Ondertussen hier zelf constant met "janneke & mieke" en "kermiskoers" zitten strooien... Het zijn al lang niet meer de zogezegde "Remco-haters" die hier de hoofdverantwoordelijken zijn voor het onderhouden van het toxisch sfeertje dat hier al een hele tijd hangt.

Kijk naar gisteren: Remco rijdt iedereen op een hoopje, de reacties zijn hier 100% positief, quasi iedereen is hier stilaan overtuigd dat we, voor een grote meerderheid op dit forum voor de eerste keer in ons leven, een eerste Belgische GT winnaar gaan krijgen en toch heb je dan zo'n figuur als Belvedere die het dan nodig vind van een beetje komen stoken (niet dat hij ooit iets anders toe voegt) hoe moeilijk het wel niet moet zijn voor "sommigen" met de prestaties van Remco & Wout op één dag. Wat zit je hier dan eigenlijk te doen? :unsure:
Ik weet nu al welke post diejn klaar heeft staan voor 11 september.

Maar dat gebeurt helemaal niet.
Dat is totaal verzonnen.
Das ook niet helemaal waar :tongue: , maar het is wel een veel kleiner percentage van de posts dan sommigen lijken te denken.
Zeker deze Vuelta zijn er maar weinig negatieve zaken gezegd, een paar nuances gemaakt dat wel, maar vaak komen die nuance neer op hetzelfde: "Madrid is nog ver", waarmee niks verkeerd gezegd wordt. Ik heb wel ergens iets van een "halve Roglic" zien voorbij komen, dat was een beetje flauw maar dat was 1 reactie van 1 persoon. De overgrote meerderheid was positief.

Ik denk overigens ook niet dat Roglic écht 100% is, anders wordt hij er niet afgereden door Mas, die op zijn beurt geen deuk trapte in een pakje Franse boter een maand geleden. Maar het is ook niet dat het verschil klein is... uiteindelijk maakt het ook niet uit, dat zijn voetnoten.

Niets mis mee om te zeggen dat dit niet de beste Roglic is die we zien.

Doet niets af van de prestaties van Remco. Zo kan je bij elke GT overwinning wel een bedenking maken. "Ja maar, bij de 1ste Tourzege van Pogacar had Roglic een slechte dag tijdens de laatste tijdrit", "Ja maar, bij de 2e Tourzege van Pogacar was Roglic uitgevallen", ...

Twijfels hebben vooraf is niets mis, of met voorzichtigheid aan de dag leggen. Ik had vooraf ook grote twijfels en had de lat voor Remco ook niet hoog gelegd. Hij overtreft mijn verwachtingen momenteel dus ruimschoots.

Toon mij waar elke overwinning van Evenepoel geminimaliseerd wordt.
Vaak? Ja, en terecht ook. Misschien kunnen we over twee weken, als hij de Vuelta op zak heeft, Noorwegen en Polen echt naar waarde schatten.

Als je niet begrijpt dat die vierde stek in het Baskenland veel relevanter is dan de Algarve....
Dat is niet minimaliseren, dat is naar waarde schatten. Zeker voor iemand die GT's wil winnen.

Hij heeft deze Vuelta zelfs nog niets gewonnen en er wordt niet eens smalend gedaan 😬

Laatst bewerkt door een moderator:
Toon mij waar elke overwinning van Evenepoel geminimaliseerd wordt.
Vaak? Ja, en terecht ook. Misschien kunnen we over twee weken, als hij de Vuelta op zak heeft, Noorwegen en Polen echt naar waarde schatten.

Als je niet begrijpt dat die vierde stek in het Baskenland veel relevanter is dan de Algarve....
Dat is niet minimaliseren, dat is naar waarde schatten. Zeker voor iemand die GT's wil winnen.

Hij heeft deze Vuelta zelfs nog niets gewonnen en er wordt niet eens smalend gedaan 😬

Ben je nu aan het trollen eigenlijk of serieus? Niet altijd makkelijk op te maken uit geschreven tekst of iets om te lachen is of niet.

Al tweemaal dat je reageert maar eigenlijk niets zegt.

Noorwegen, Algarve = irrelevante koersen
Baskenland, Tirreno, LBL, Klasika = relevante koersen
≠ aan alle overwinningen van Evenepoel minimaliseren.
Dus die belachelijke stroman mag stoppen.

Terug
Bovenaan