Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ah, nuance! Dankjewel!!!
Die wattages in Noorwegen waren een goeie indicator.

Toch normaal dat er daar naar verwezen wordt. Iemand die die ronde aan het domineren was tem rit 18 maar er dan plots helemaal doorzakte. Nu is Remco ook aan het domineren tot voorlopig rit 9. Ook zijn eerste grote ronde in topvorm. Dus gewoon logisch dat er gehoopt wordt dat hij geen last krijg van een slechte dag.

En ja er wordt nog heel vaak gewezen op het Lemond verhaal als alles lang dicht bij elkaar blijft in het algemeen klassement

edit: maar dus voor u is het al zeker dat Evenepoel de Vuelta wint want hij kan geen slechte dag hebben :). Blij dat je in de toekomst kunt kijken
Misschien anders eens verwijzen naar een ander voorbeeld.😋

Remember bv Cadel Evans in de Giro van 2002. Reed in zijn eerste grote ronde na de 16de rit in de roze leiderstrui om dan in de laatste bergrit (rit 17) er door te zakken en 17 minuten te verliezen en daardoor de giro pas als 14de in de eindstand te beëindigen.

En, for the record, die reed toen voor Mapei - Quick Step.😝

(Paolo Savoldelli won toen zijn eerste giro btw, verwijzing naar mijn nickname (of een afgeleide daarvan) ook die ik in een verder verleden wel vaker gebruikt heb op forums.)

(Los daarvan, vooraleer er al meteen een foute indruk gewekt wordt in mijn 1ste post, heb ik absoluut niets tegen Remco en hoop ik als groot wielerliefhebber na 25 jaar het wielrennen actief te volgen eindelijk een belg een grote ronde te zien winnen. En zo niet dan hopelijk in de komende jaren met Remco, Cian of wie weet wie er nog een verrassende progressie kan boeken.)

Remco heeft al zoveel mooie relevante koersen gewonnen die wel een zeer goeie graadmeter zijn.
Maar hij heeft ook al koersen gewonnen die gewoon van een minder hoog niveau zijn en bijgevolg gewoon niet relevant zijn voor het werk van het allerhoogste niveau.
Dat is nu toch niet zo moeilijk om dat gewoon toe te geven en in te zien?

Remco heeft al zoveel mooie relevante koersen gewonnen die wel een zeer goeie graadmeter zijn.
Maar hij heeft ook al koersen gewonnen die gewoon van een minder hoog niveau zijn en bijgevolg gewoon niet relevant zijn voor het werk van het allerhoogste niveau.
Dat is nu toch niet zo moeilijk om dat gewoon toe te geven en in te zien?

Allé we zijn tenminste al zover dat je toegeeft dat hij al veel mooie koersen heeft gewonnen. Want toen hij San Sebastian won was het nog dat de Tour renners moe waren en in LBL deed Pogacar niet mee dus dat telde toen niet als mooie overwinningen. Zeer blij dat je dit nu toch al toegeeft we gaan er nog geraken :)

Nu nog inzien dat het de renners zijn die de koers maken en we zijn al weer een stap verder.

Was Evenepoel een Spanjaard of Italiaan dan hadden we gewoon deze discussie niet. Niemand die hier twijfelt dat Ayuso een grote word.

En dan oogt de toekomst mooi, volgens de assistent-bondscoach. "De stap erna is een klassement rijden in een grote ronde. Ik zie hem als ronderenner evolueren en zal niet verrast zijn als hij binnen een aantal jaren op het podium staat van de Ronde van Frankrijk."

En dit mag dan wel. Dus van de Ronde van de Toekomst winnen kun je naar het Tour podium. Ik zie hier niemand geneigd omdat te komen nuanceren!

Stop eens met die belachelijke argumentatie. In Noorwegen trapte hij volgens de schattingen op die slotklim 6.5 w/kg gedurende 27 minuten. Dat was toen de hoogst geschatte waarde van het jaar.

Het is mentaal moeilijker om zoiets zonder tegenstand dan met tegenstanders te doen.

Kunnen we over Evenepoel idd niet praten zoals over Ayuso of Rodriguez (die 4 jaar geleden nog op 10 minuten werd gereden op het EK voor junioren... en daarmee tweede werd :unsure: ) zoals sommigen hier zeggen?

Remco is een talent. Remco heeft al zeer mooie overwinningen behaald. Remco heeft het potentieel om een grote ronde te winnen. Remco is niet de typische bescheiden Vlaamse renner en daar is niets mis mee. Ik denk dat iedereen Remco de Vuelta gunt maar vele hebben schrik dat hij hem alsnog kan verliezen door een offday (wat normaal is omdat we geen referentiepunt hebben).

Laat ons genieten van Remco en fier zijn op hetgeen hij al heeft bewezen en hopen op nog veel meer.

:thumb:

Hoeveel relevante wedstrijden heeft De Lie dit jaar al gewonnen?

Voor mij veel. Als 20 jarige neo prof meteen 9 wedstrijden winnen (en seizoen is nog niet gedaan) is echt wel straf. Won zijn eerste eind januari (!), we zijn nu augustus en hij blijft winnen. Hij slaagt er dus meteen in om bijna een gans seizoen een hoog niveau te halen. Die 9 elk op zich zijn misschien niet zo speciaal maar de combinatie van zoveel zeges met zijn jonge leeftijd en zijn neo prof zijn vind ik wel dat je daaruit al zaken kan afleiden dat die een mooie toekomst tegemoet gaat.

Ik vind je moet altijd de context bekijken, de Egmont Cycling (1.1) winnen stelt op zich niet zoveel voor. Hem als 20 jarige neo winnen is al straffer, dat het al zijn 9e zege dit seizoen is maakt nog straffer en dat hij daar Demare klopt maakt het zeker niet minder straf. Maakt dat van de Egmont Cycling een grote relevante koers tuurlijk niet, maar het is wel relevant voor de ontwikkeling van De Lie vind ik.

Remco rijdt nu heel goed in de Vuelta, Remco kan nog door het ijs zakken, zoals elke renner.

Laat het los jongens, geniet van het moment en geniet vooral van de koers in plaats van alles kapot te analyseren.

Voor mij veel. Als 20 jarige neo prof meteen 9 wedstrijden winnen (en seizoen is nog niet gedaan) is echt wel straf. Won zijn eerste eind januari (!), we zijn nu augustus en hij blijft winnen. Hij slaagt er dus meteen in om bijna een gans seizoen een hoog niveau te halen. Die 9 elk op zich zijn misschien niet zo speciaal maar de combinatie van zoveel zeges met zijn jonge leeftijd en zijn neo prof zijn vind ik wel dat je daaruit al zaken kan afleiden dat die een mooie toekomst tegemoet gaat.

Ik vind je moet altijd de context bekijken, de Egmont Cycling (1.1) winnen stelt op zich niet zoveel voor. Hem als 20 jarige neo winnen is al straffer, dat het al zijn 9e zege dit seizoen is maakt nog straffer en dat hij daar Demare klopt maakt het zeker niet minder straf. Maakt dat van de Egmont Cycling een grote relevante koers
tuurlijk niet, maar het is wel relevant voor de ontwikkeling van De Lie vind ik.

Volledig met akkoord. Exact dezelfde redenering gaat voor mij ook op bij Remco. Zijn die kleinere koersen die hij gewonnen heeft relevant? Helemaal op zichzelf staande niet echt (al blijven het wel profkoersen), maar wel door zijn opeenvolging van overwinningen, de progressie die hij telkens getoond heeft en de manier waarop, maken deze koersen voor mij net wel relevant.

Ik duim uiteraard voor een goede afloop in deze Vuelta voor hem, maar anderzijds heeft hij mij dit jaar al zoveel koersplezier bezorgd dat het mij ook allemaal niet zo heel veel kan schelen :)

En dit mag dan wel. Dus van de Ronde van de Toekomst winnen kun je naar het Tour podium. Ik zie hier niemand geneigd omdat te komen nuanceren!
Nee, is er ook zwaar over, maar ik wou niet wééral de zeur zijn hier :tongue: (I know, that ship has sailed...)
Uijtebroecks moet nog alles bewijzen bij de profs. Laat ook die maar stap voor stap werken, maar ik heb de indruk dat ze bij Bora zeer goed weten welke richting ze met hem uit willen en er lijkt ook een goeie kop op te staan, dat zijn 2 zeer belangrijke factoren.
Dat gevoel heb ik bv bij een Ayuso een pak minder, soms heb je van hem het gevoel dat hij gewoon voor de leeuwen gegooid wordt en soms misbruikt wordt om te knechten voor renners gewoon omdat die meer anciënniteit/dikker contract hebben. Op zich is daar niks mis mee maar de manier waarop riep in het voorjaar soms wel vragen op bij mij.

In ieder geval, ook voor Cian mogen we hopen op een mooie toekomst maar om hem nu direct op het Tour podium te zetten? :unsure:

Dat gevoel heb ik bv bij een Ayuso een pak minder, soms heb je van hem het gevoel dat hij gewoon voor de leeuwen gegooid wordt en soms misbruikt wordt om te knechten voor renners gewoon omdat die meer anciënniteit/dikker contract hebben. Op zich is daar niks mis mee maar de manier waarop riep in het voorjaar soms wel vragen op bij mij.
goh als Ayuso op kop rijd met Almeida in zijn wiel is hij dan aan het knechten voor Almeida of gewoon voor zijn eigen klassement aan het rijden? In Catalonie wordt hij bv ook gewoon 5e (Almeida 3e). In deze Vuelta staat hij zelfs voor Almeida in het klassement. Is niet dat hij zich leegrijd in dienst om iemand terug te brengen en dan op zij zet. Ik denk dat die gewoon zijn eigen ding (mag doen) doet en het eerder toevallig is dat iemand van zijn ploeg in zijn wiel zit ipv een willekeurige Ineos renner of zo.

Nu voor net als Uijtdebroeks maar 19 te zijn krijgt hij wel een veel zwaarder programma voor de voeten. Reed al 3 WT ronde (Catalonie, Romandie en Dauphine) en nu dus de Vuelta.

Nee, is er ook zwaar over, maar ik wou niet wééral de zeur zijn hier :tongue: (I know, that ship has sailed...)
Uijtebroecks moet nog alles bewijzen bij de profs. Laat ook die maar stap voor stap werken, maar ik heb de indruk dat ze bij Bora zeer goed weten welke richting ze met hem uit willen en er lijkt ook een goeie kop op te staan, dat zijn 2 zeer belangrijke factoren.

In ieder geval, ook voor Cian mogen we hopen op een mooie toekomst maar om hem nu direct op het Tour podium te zetten? :unsure:
We verschieten toch niet meer van dergelijke artikels? Als we er maar op klikken en over praten op fora..

Pas maar op, als hij de Vuelta wint zie ik er hier nog een paar in staat te discusiëeren of dat nu echt wel zo indrukwekkend is als bv. De Gendt zijn Giro-podium.
Anders even overdrijven :sarcastic: die Giro werd gewonnen door Hesje(R)dal... met alle respect maar ik denk niet dat iemand daar in zou slagen. Eigenlijk is dat misschien het belangrijkste voorbeeld: niemand cared nog écht om wie die Giro won, het enige wat wel nog blijft staan is "De Gendt heeft podium gereden in de Giro", de rest zijn voetnoten.

Terug
Bovenaan