Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Als hij de lijn nog wat kan doortrekken gaat hij in de 2e week ook nog tijd nemen op heel wat mannen.
Hopelijk. De derde week kan hij toch best bij zijn korte achtervolgers blijven en niet meer zelf aanvallen. Quickstep-ploeg zal vermoedelijk wel stevig getest worden in rit 19-20, ook al lijken die etappes niet zo heel lastig. De vermoeienis bij Van Wilder zal zeker nog wel toeslaan.
Niet dat het iets uitmaakt maar ik zie net op Strava dat Remco al 3 kom's gepakt heeft enkel tijdens de verkenning.
Energieverspilling!

Hopelijk. De derde week kan hij toch best bij zijn korte achtervolgers blijven en niet meer zelf aanvallen. Quickstep-ploeg zal vermoedelijk wel stevig getest worden in rit 19-20, ook al lijken die etappes niet zo heel lastig. De vermoeienis bij Van Wilder zal zeker nog wel toeslaan.
De vraag is hoe sterk die andere ploeg nog gaan zijn he. Jumbo is Affini en belangrijkste pion Kuss al kwijt, Harper zwaar tegen de grond gegaan. Movistar, tjah...

De vraag is hoe sterk die andere ploeg nog gaan zijn he. Jumbo is Affini en belangrijkste pion Kuss al kwijt, Harper zwaar tegen de grond gegaan. Movistar, tjah...
UAE kan op twee paarden gokken en afzonderlijk wegsturen.
Ineos met gans het team iedereen afmatten en Evenepoel afzonderen.

Ik hoop echt dat Remco de tijdrit wint, dan heeft hij zijn ritwinst beet en kan hij voor het vervolg gewoon volgen.
Anders gaat hij misschien te graag nog een rit proberen winnen met misschien oververmoeidheid tot gevolg.. Dus beter deze rit winnen dan is dat ook afgevinkt..

UAE kan op twee paarden gokken en afzonderlijk wegsturen.
Ineos met gans het team iedereen afmatten en Evenepoel afzonderen.

Almeida staat op 4'32 die gaat een ferme raid uit zijn benen moeten schudden voor hij Evenepoel het leven zuur kan maken natuurlijk. Bij Ineos staat Sivakov (hun 2e man) al op 5'39.

Evenepoel gaat maar een handvol renners in de gaten moeten houden (Roglic, Mas, Rodriguez en Ayuso) en de rest overlaten aan zijn ploeg. Mag niet de fout maken die Pogacar maakte op de Galibier door achter een geblesseerde Roglic te gaan die al 2'30 achter stond en met 2 ploegmaats in de groep achter hem.

De verschillen zijn al best hoog opgelopen. Wat het niet makkelijk maakt om succesvolle coups te plegen.

Almeida staat op 4'32 die gaat een ferme raid uit zijn benen moeten schudden voor hij Evenepoel het leven zuur kan maken natuurlijk. Bij Ineos staat Sivakov (hun 2e man) al op 5'39.

Evenepoel gaat maar een handvol renners in de gaten moeten houden (Roglic, Mas, Rodriguez en Ayuso) en de rest overlaten aan zijn ploeg.
Met superbenen kan je veel (Froome) bereiken.
Ik doelde eerder op de ervaring van Ineos in het GT-werk om een rookie-GT-Quickstep af te matten op het einde.
Neemt niet weg dat ze Sivakov kunnen meesturen met een andere klassementsman, als Evenepoel nog maar 1 of twee man overheeft.

Deze ga ik onthouden ;).

Met superbenen kan je veel (Froome) bereiken.
Ik doelde eerder op de ervaring van Ineos in het GT-werk om een rookie-GT-Quickstep af te matten op het einde.
Neemt niet weg dat ze Sivakov kunnen meesturen met een andere klassementsman, als Evenepoel nog maar 1 of twee man overheeft.

Deze ga ik onthouden ;).

Froome stond toen 2'54 achter op Dumoulin en 3'22 op Yates. Hij pakte toen 3'23 terug op Dumoulin.

Froome stond toen 2'54 achter op Dumoulin en 3'22 op Yates. Hij pakte toen 3'23 terug op Dumoulin.

Daarom is de Giro de mooiste koers ;)

Tao Hart en Hindley stonden na rit 14 (na de tijdrit) op 3:44 van toenmalig leider Almeida
Of 2:48 op Kelderman ;)

Alles kan nog , ik hoop en denk dat er voor remco niets meer zal gebeuren en dat de buit binnen is.
Maar als Ineos fan hoop ik toch op een instortingske !

zijt maar gerust dat de achtervolgers van evenepoel elkaar ook in de gaten zullen houden voor het podium.. Dus daar kan hij wss wel van profiteren.

Afwachten tot wanneer er jongens uit de top 10 covid krijgen. Remco heeft dat al lang niet meer gehad zeker? Mas is (vrij) safe, die had het in de Tour nog.

Rohan Dennis stelt (helaas niet onverwacht) teleur...

Cavagna zou wel eens lang bovenaan kunnen staan.

Terug
Bovenaan