Waar is het ooit allemaal begonnen?

Shit Big Red Racing, dat heb ik ook veel gespeeld, stond op een Twilight CD. Ik weet nog altijd niet wat die juist zegt bij elk checkpoint, precies op zijn Frans?
Die zegt toch gewoon 'checkpoint'? :D

Wel enorm zalig spel, was echt zoiets om samen te spelen over LAN of splitscreen.

Nu je dit hier zegt: Niemand Return Fire en Ignition gespeeld? Moeten zowat onze meest populaire splitscreengames geweest zijn. Ohja, en Domark's Formule 1 natuurlijk.

3.jpg
maxresdefault.jpg

112328-F1Domark1993.jpg

Er wordt gewoon "checkpoint" gezegd, maar de "nt" komt niet echt goed door, het is dus dus "checkpwan"
Awel ja, vandaar mijn "op zijn Frans".

Wel enorm zalig spel, was echt zoiets om samen te spelen over LAN of splitscreen.

Nu je dit hier zegt: Niemand Return Fire en Ignition gespeeld? Moeten zowat onze meest populaire splitscreengames geweest zijn. Ohja, en Domark's Formule 1 natuurlijk.

3.jpg
maxresdefault.jpg

112328-F1Domark1993.jpg
Return Fire had ik, maar eigenlijk nooit graag gespeeld. Ignition was de shit though, dat turbo geluidje :D.

Voor mij is het eigenlijk begonnen als kinesitherapie :)
Als klein manneke was mijn oog-handcoördinatie niet echt geweldig en had mijn vader (zelf een kinesist) het idee om enkele handheld spelletjes aan te schaffen om dit spelenderwijs te helpen verbeteren. Dit hielp inderdaad en ik had er meteen een hobby bij die ik nooit meer heb losgelaten.

Dit was mijn eerste:

1 of 2 jaar nadien een Sega Megadrive aangeschaft als eerste console. Daarna volgde nog PS2, PS3 en PS4.

Eerste ervaring met games was op de Atari 2600 Jr & Videopac G7000, beide van mijn broer want ik zelf was 4 a 5 jaar.
Daarna gameboy grijs gespeeld...

jaren '80, in het lunapark op de kermis, tot de uitbater mij betrapte en mij buiten sjotte omdat ik te jong was (ik was 6 of zo)
dan bij een klasgenoot thuis op de atari, en zelf een philips videopac gekregen thuis
later bij diezelfde klasgenoot de NES en SNES, en bij de buren een megadrive

thuis zijn de revue gepasseerd:
commodore 64
master system
game boy
PS1, PS2, PS3, PS4
Xbox 360

maar vooral een PC gamer :p

1500978_10151806062356472_1684719802_o.jpg

Denk dat dit in 1991 is, ik kreeg heel veel vroeger ( mijn pa was garagist zelfstandige ). Hij verdiende pakken geld gouden jaren 80' 90'.
Heb bijna alles gehad van turtels, jurassic park, power rangers, thundercats, G Ijoe... gewoon veel teveel was eerder compensatie omdat hij er eigenlijk nooit was voor mij. Zou al dit speelgoed graag inruilen voor een standvastige jeugd...

ik denk dat één van mijn eerste game ervaringen een racegame was op PC, in zwart wit ergen half de jaren 80. Onze overburen hadden een PC staan met dat spel op en af en toe mocht ik eens spelen. Geen idee meer welke het was, het leek een voorloper van GP maar dat was het niet.

Eerste games waren op mijn pa zijn pc, ik dacht Windows 3.11
Doom, Wolfenstein, Volfied en Color Buster waren mijn favorieten

Waar is het gamen bij jou begonnen? PC? Console? Atari? Mac? Gameboy?...
Wat was het eerste spelletje dat je speelde? Waar is het ooit allemaal begonnen?
"A long time ago in a galaxy far, far away...."

Bij mij is het begonnen toen ik in de jaren negentig als verjaardagscadeau een gameboy kreeg met Tetris en Super Mario Land.

Laatst bewerkt:
Toen ik 3-4 jaar oud was, was m'n jongste nonkel nog maar net uit huis en hij had z'n Atari 2600 bij m'n grootouders laten staan. Ik herinner mij o.a. Missile Command, Donkey Kong en Frogger.

Op m'n 6 jaar kreeg ik dan een Game Gear met Jungle Book en rond m'n 8 een Game Boy met Mortal Kombat 3.

Ik was altijd jaloers op iedereen rond mij die consoles had en speelde vaak op de NES, Mega Drive en later PS1 bij vrienden en familie. Uiteindelijk na lang sparen en veel klusjes kocht ik me een tv en een PS1 met Tomb Raider en Crash Bandicoot. Sindsdien niet meer gestopt met (console)gaming.

maxresdefault.jpg
Ignition... ik had vroeger enkel de demo staan op PC en ik heb die kapot gespeeld! Ik had altijd graag de full-game gespeeld, maar wist (toen) nog niet hoe ik eraan moest geraken :p

Ik herinner me nog dat ik Wacky Wheels had leren kennen bij een vriend thuis, speelden we ook uren op!

ss_c1935c2e72f913032a2dbf88514d8cdb9b7eb5ef.1920x1080.jpg

Ja, hoe kon ik dat vergeten...Had ik ook nog op diskette in jaren 90. Best fijn spel om samen te spelen.

Ironman Offroad is ook zo'n klassieker. Een pak ouder, en nog op floppy gehad.

Wie heeft er vroeger nog gebeld naar de nintendo lijn ? :D heb daar toch x aantal keer naar gebeld vooral voor zelda ocarina of time

Toen deed ik dat al niet meer, maar tijdens de NES tijden heb ik wel regelmatig gebeld. Zeker voor Simon's Quest waar ge ergens extreem belachelijk een kristal in uw menu moet activeren (voor de rest merkt ge daar niets van) en dan een aantal seconden moet bukken op een specifieke plaats. Die stuff wist ik ECHT niet zonder die Nintendo lijn 😅

Ignition... ik had vroeger enkel de demo staan op PC en ik heb die kapot gespeeld! Ik had altijd graag de full-game gespeeld, maar wist (toen) nog niet hoe ik eraan moest geraken :p

Ik herinner me nog dat ik Wacky Wheels had leren kennen bij een vriend thuis, speelden we ook uren op!

ss_c1935c2e72f913032a2dbf88514d8cdb9b7eb5ef.1920x1080.jpg

Uuuuuren aan versleten. Vooral omdat ge op dezelfde pc met meerdere personen kon spelen. Denk dat we op een gegeven moment met 2 op het keyboard bezig waren en dan 1 iemand op een Microsoft controller.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan