Mijn vader heeft in 1988 een Atari gekocht. Daar heb ik op driejarige leeftijd wat op gespeeld, maar ik wist niet goed wat ik deed.
Een jaar later ruilde hij zijn Atari in tegen een NES met Super Mario + Duck Hunt (goeie deal imo

). Dat maakte bij mij wel direct de klik.
Tussen 5-7 jaar was ik volledig into Zelda, World Cup (beste voetbalspel ooit

), Rescue Rangers, Kung Fu,... Eerste Zelda heb ik op eigen houtje uitgespeeld toen ik 7 was. Ik begrijp nog altijd amper dat ik daar toen in geslaagd ben, want ik vind dat nu een retemoeilijk spel als ik nog eens probeer.
Ik speelde ook doodgraag op arcadekasten terwijl ik met mijn ouders mee moest op café :') (
dus dan heb ik onlangs dit gemaakt)
Ik was een jaar of 9-10 als ik een SNES kreeg, Super Mario Kart en DKC heb ik daarop kapot gespeeld.
De eerste ECHTE openbaring was voor mij de N64. Ik kan gewoon niet omschrijven hoe magisch dat allemaal voelde. Dat gevoel van totaal betoverd te zijn door een spel, en zulke dingen voor het eerst te ontdekken, is helaas iets dat kinderen nu niet meer meemaken volgens mij.
Ocarina of Time en Banjo-Kazooie zal ik NOOIT vergeten, dat was werkelijk onbeschrijfelijk. Ik kreeg de N64 wel niet direct, ik heb eerst meer dan een jaar zitten geilen op Video Kids (met Inge Moerenhout en/of Geena Lisa denk ik?), ik keek er elke dag naar, ook al was het constant hetzelfde.
Uiteindelijk toch een N64 + Mario Kart 64 gekregen. Beste tijd van mijn leven

Perfect Dark was voor mij nog een mijlpaal. Wat een herinneringen
Daarna tot op heden nog altijd fervent gamer gebleven natuurlijk, maar dat gevoel van die N64 dagen is nooit meer teruggekomen.
Ik zal altijd een Nintendo-guy blijven, ook al heb ik momenteel maar 4 games op de Switch, en speel ik er amper op. Ze stellen mij vaak teleur, want imo verwaarlozen ze "fans zoals mij", door idiote nieuwe IP's uit te vinden (zat er nu werkelijk iemand te wachten op Splatoon, Arms,...), en mijn favoriete reeksen (F-Zero, 1080, Golden Sun, Metroid, Earthbound,...) gewoon links te laten liggen. Ook de verkoop van Rare aan Microsoft was een steek in mijn hart

Tegenwoordig speel ik bijna alleen maar op de zielloze PS4.