Waar is het ooit allemaal begonnen?

s-l300.jpg
:love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love:

De eerste ECHTE openbaring was voor mij de N64. Ik kan gewoon niet omschrijven hoe magisch dat allemaal voelde. Dat gevoel van totaal betoverd te zijn door een spel, en zulke dingen voor het eerst te ontdekken, is helaas iets dat kinderen nu niet meer meemaken volgens mij.
Ocarina of Time en Banjo-Kazooie zal ik NOOIT vergeten, dat was werkelijk onbeschrijfelijk. Ik kreeg de N64 wel niet direct, ik heb eerst meer dan een jaar zitten geilen op Video Kids (met Inge Moerenhout en/of Geena Lisa denk ik?), ik keek er elke dag naar, ook al was het constant hetzelfde.
Uiteindelijk toch een N64 + Mario Kart 64 gekregen. Beste tijd van mijn leven :p

Veel waarheid. Ik vond de N64 ook een legendarische console, dat had inderdaad echt iets magisch.
Wij kregen die ook pas veel later dan de release.

Volgens mij had onze pa een tweedehands SNES met superveel games (ik herinner mij nog een bedrag van 20000 frank) gekocht ten tijde van de release van de N64. Maar daar waren wij zo ook nog niet mee bezig denk ik. Wij keken toen nog naar Donkey Kong op Kanaal+ en die game op SNES vond ik dus ook geweldig (Donkey Kong Country).

Hier is alles begonnen met de CD-I, maar niet echt populair geweest precies.
En dan als memorabele spellen:

s-l300.jpg

Link_facesofevil_packaging.jpg
Ik speelde dat vaak bij m'n nonkel. Ik weet wel nog dat de controls afgrijselijk waren.
Hij had wel dit spel ipv MDM:

Veel waarheid. Ik vond de N64 ook een legendarische console, dat had inderdaad echt iets magisch.
Wij kregen die ook pas veel later dan de release.

Volgens mij had onze pa een tweedehands SNES met superveel games (ik herinner mij nog een bedrag van 20000 frank) gekocht ten tijde van de release van de N64. Maar daar waren wij zo ook nog niet mee bezig denk ik. Wij keken toen nog naar Donkey Kong op Kanaal+ en die game op SNES vond ik dus ook geweldig (Donkey Kong Country).
ik had dat met de SNES

toen die bij uitkwam stonden de gameboekskes vol met screenshots van de introductiegames (super mario bros vooral)
serieus op zitten fappen in den tijd :LOL:

Ik speelde dat vaak bij m'n nonkel. Ik weet wel nog dat de controls afgrijselijk waren.
Hij had wel dit spel ipv MDM:

Goed was het niet en was ook allesbehalve responsive, die controls. Maar ik heb mij daar wel heel hard mee geamuseerd.
Die laatste scène van MDM zal mij altijd bijblijven :love:

ik had dat met de SNES

toen die bij uitkwam stonden de gameboekskes vol met screenshots van de introductiegames (super mario bros vooral)

Idem.
Indertijd was die enkel uit in Japan en hadden ze in de lokale gameshop zo één exemplaar met Super Mario World. Maar die stond voor de show non stop op de kast en werd nooit aangesloten. Ik kon daar bij wijze van spreken uren naar kijken... SNES is voor mij nog steeds het meest magische. Al was de start van de N64/PS1 tijd ook wel magisch... Ocarina Of Time en Mario 64 bliezen me echt compleet weg. MGS en FF VII ook wel, maar het 3D WOW effect was toen al weg voor mij.

ik heb zo ne SNES mini om es aan de flatscreen tv te kunnen gamen..

just Zelda link to the past heb ik met plezier nog es gespeeld, al de rest is "meh" geworden. Jammer wel.
Heb nog een originele SNES staan maar da's puur voor de collectie.

Op de PS1 trouwens gigantisch veel Crash Bandicoot gespeeld, wat een geweldig spel.
Ook kapot gespeeld samen met mijn broer. En telkens van beurt wisselen als iemand doodging, maar vaak hopen dat hij het niet zag.
Want we hadden de regel: als je niet ziet dat iemand is doodgegaan en hij heeft het spel al herstart, dan mag hij doorspelen. :D

Tegenwoordig speel ik bijna alleen maar op de zielloze PS4.
Ge zijt te hard man, Sony nog zo fel geleverd met de 4 😂
Ey ma da was echt nog iets anders indertijd. Ik heb zo de allereerste GTA nog eerst vollenbak beschreven geweten zonder screenshots. Mijn fantasie was toen al volle gas Tomb Raider productie aan het projecteren bij al de gigantische scenario's dat er beschreven werd in welk godvergeten blad. En dan uiteindelijk was dat spel zonder meer 1 van de lelijkste pixelige top down misbaksels ooit :')

Speelde nog altijd goed tho, KILL FRRRENZY!

Ge zijt te hard man, Sony nog zo fel geleverd met de 4 😂

Ey ma da was echt nog iets anders indertijd. Ik heb zo de allereerste GTA nog eerst vollenbak beschreven geweten zonder screenshots. Mijn fantasie was toen al volle gas Tomb Raider productie aan het projecteren bij al de gigantische scenario's dat er beschreven werd in welk godvergeten blad. En dan uiteindelijk was dat spel zonder meer 1 van de lelijkste pixelige top down misbaksels ooit :')

Speelde nog altijd goed tho, KILL FRRRENZY!
met die tank racen en alles verpletteren, zalig :ROFLMAO:

raar dat niemand de SKUNNY games vemeld,
daar had je toch een 5 tal spellen van, met die maffe eekhoorn op avontuur

skunny save our pizza's
skunny in the far west
skunny desert raid ....

en dit was een BELGISCHE productie van copysoft

Booka, ja...de CD-I. De semi-flop van Philips. Heb die ook nog staan, onder het stof natuurlijk. Al bij al wel vele uren aan versleten, waren wel enkele leuke games bij zoals Thunder in Paradise met Hulk Hogan :) Formule 1 spel was ook degelijk, maar IMO was zowat het beste game:

185320--lords-of-the-rising-sun.png

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan