WandaVision

@KorrelZout: het kan idd een Higher Power zijn, maar als dat aan het eind duidelijk wordt, waar hebben we dan in godsnaam 6 afleveringen (en meer) zitten naar kijken?
Een mysterie-verhaal.
Hierbij worden alle antwoorden pas op het einde duidelijk, en als het goed is uitgevoerd volgt de volledige appreciatie pas bij het herbekijken.

Deze serie volgt (tot nu toe) trouwens volledig het principe van een 'three-act-structure': Setup (afl. 1-3) - Confrontation (afl. 4-6) - Resolution (afl. 7-9?).

Een mysterie-verhaal.
Hierbij worden alle antwoorden pas op het einde duidelijk, en als het goed is uitgevoerd volgt de volledige appreciatie pas bij het herbekijken.

Deze serie volgt (tot nu toe) trouwens volledig het principe van een 'three-act-structure': Setup (afl. 1-3) - Confrontation (afl. 4-6) - Resolution (afl. 7-9?).
Ja dat kan. Mss, hopelijk. Want anders was het echt tijdverspilling. Zeker omdat ik de setup en confrontation momenteel echt niet boeiend gebracht vind. Voor mij zal het dus een serieuze resolution moeten zijn omdat de rest goed te maken.
Enfin, ik heb er al veel tijd in gestoken dus ik kijk wel verder. Ik blijf hopen.
Maar los van de uitkomst, ik blijf Wanda een mottig personage vinden ;)

Ik vond het dit keer een iets mindere aflevering, wel met een paar grappige momenten. Stilte voor de storm blijkbaar, want oof, zwaar cliffhangertje.

Ik vond het dit keer een iets mindere aflevering, wel met een paar grappige momenten. Stilte voor de storm blijkbaar, want oof, zwaar cliffhangertje.
Een beetje hetzelfde gevoel hier, maar vooral door de tijdsperiode. Nu was het duidelijk 2010 Modern Family stijl, en die stijl heeft mij nooit kunnen boeien. Nu was heel deze aflevering vooral een opbouw naar de reveal op het einde. Dus ik ben vrij zeker dat de laatste 2 afleveringen er zwaar tegen aan zullen gaan.

Ahja, er is deze keer een mid-credits scene.

Laatst bewerkt:
Ik vond het wel geestig om ze in die stijl bezig te zien eigenlijk. En ook de eerste keer dat ik hier echt snapte waarom sommigen hier zo fan zijn van Olsen :unsure:

Iets minderde aflevering inderdaad, ook mede omdat de "reveal" er al vingerdik op lag sinds aflevering twee.
Wel benieuwd hoe het voort gaat, maar so far was alles wel al zwaar voorspelbaar.

Ik amuseer me prima met WandaVision. Meer dan ik op voorhand had verwacht gezien mijn iets mindere affiniteit met de personages. De voorspelbaarheid vind ik nu nog wel goed meevallen, maar misschien ben ik niet zo vooruitziend :)

Ik moet eerlijk zijn, ik zag dit echt niet aankomen.
Ik moet nu wel zeggen dat ik er redelijk wat van volg in podcasts en op andere media.

De vorige aflevering zorgde inderdaad wel even voor een moment van twijfel, maar in deze aflevering was die twijfel weer meteen weg.

Als ik me goed herinner word in de podcast van Ep 2 en Ep 3 echt al vermeld wat er in deze episode gebeurd of zat aan te komen.

Ah okay, ja dat zijn dus allemaal zaken die ik niet bekijk. Net om eventuele spoilers (als je ze zo kan noemen) te vermijden.

Ah okay, ja dat zijn dus allemaal zaken die ik niet bekijk. Net om eventuele spoilers (als je ze zo kan noemen) te vermijden.
Ja, dan zou ik niet kijken inderdaad, daar worden al veel links en ideeën naar de films en zo gelegd ook.

Die podcasts zijn echt zwaar spoiler heavy

Als een film dat zegt dan is dat idd zo en daar kan ik mee leven (alhoewel dat nog steeds een slecht geschreven of uitgewerkt personage kan zijn). Ik heb het moeilijker om te begrijpen dat dat zo is als het over emoties gaat. Ze hebben zo een diepgaande band en allesverterende liefde dat
"Wanda er zo slecht van is dat ze ten koste van alles en iedereen Vision opnieuw tot leven brengt"
. Dat kan allemaal goed zijn, maar dan wil ik dat kunnen zien en voelen vooraleer ik zoiets kan snappen en aanvaarden.

Dat is wat ik precies bedoel met het niet snappen van motivatie. Waarom doet ze hetgeen ik in de spoiler tags hierboven zette? Het slaat op niets.

@KorrelZout: het kan idd een Higher Power zijn, maar als dat aan het eind duidelijk wordt, waar hebben we dan in godsnaam 6 afleveringen (en meer) zitten naar kijken?
U plaat blijft serieus hangen tbh... we weten dat je meer achtergrond wou maar in een MCU waar beide personnages vooral filler waren zonder eigen film kan je toch echt niet meer verwachten? Hadden we echt zoveel meer achtergrond over bv Black Widow haar relatie met Hulk/Captain America/Hawkeye? Daar kon ook veel meer over verteld worden maar daar was gewoon geen ruimte/tijd voor.

En als je natuurlijk geen plot twist wil in aflevering 7 omdat de eerste 6 dan voor niks waren... :unsure: . Pro tip: stop gewoon met kijken, u "zo veel tijd" is uiteindelijk maar 7 keer een half uurtje... big deal. Het plot boeit u niet dus tis niet dat je plot commited bent voor de laatste 2.5h die nog volgt in de laatste 2 afleveringen...

klopt ik ook niet, ik hou me bewust ook niet bezig met die fan theories, omdat het zo gewoon leuker is.
Fan theorie was dit nu wel niet echt. De comics is bepaalde verhalen van personages buiten de MCU geeft heel veel weg.
Is altijd al zo geweest, alles is altijd wel ergens gebaseerd op een bestaand verhaal of elementen uit bestaande verhalen, op die manier kan je altijd heel snel achterhalen wie of wat er mogelijks mee gemoeid kan zijn. Zoals ze dat hier ook meteen door hadden waar het naartoe ging.

Maar ik begrijp wel 100% dat velen dit niet graag weten op voorhand, ik zelf heb daar minder last mee, kzie dat niet als spoilers, vind het leuk zelf over na te denken wat en hoe en om een breeder zicht te hebben van de details en hints in de afleveringen met de extra info die je hebt.

Fan theorie was dit nu wel niet echt. De comics is bepaalde verhalen van personages buiten de MCU geeft heel veel weg.
Is altijd al zo geweest, alles is altijd wel ergens gebaseerd op een bestaand verhaal of elementen uit bestaande verhalen, op die manier kan je altijd heel snel achterhalen wie of wat er mogelijks mee gemoeid kan zijn. Zoals ze dat hier ook meteen door hadden waar het naartoe ging.

Maar ik begrijp wel 100% dat velen dit niet graag weten op voorhand, ik zelf heb daar minder last mee, kzie dat niet als spoilers, vind het leuk zelf over na te denken wat en hoe en om een breeder zicht te hebben van de details en hints in de afleveringen met de extra info die je hebt.
De doorsnee kijker heeft vermoedelijk weinig kennis van het hele Marvel Comics gebeuren. Iemand die comics goed kent gaat bij de introductie van een nieuw personage aan de hand van de naam idd direct meer weten of kunnen veronderstellen. Iemand zonder die achtergrond veel minder... ik vermijd ook alle fan theory's etc. Dan is dit een echte plot twist, anders zie je het afleveringen op voorhand aankomen...

Ik kijk zonder enige voorkennis of wat dan ook van het Marvel universum en vind het wel entertaining [misschien dat het nog leuker is als je wel iets van het universum kent]

De doorsnee kijker heeft vermoedelijk weinig kennis van het hele Marvel Comics gebeuren. Iemand die comics goed kent gaat bij de introductie van een nieuw personage aan de hand van de naam idd direct meer weten of kunnen veronderstellen. Iemand zonder die achtergrond veel minder... ik vermijd ook alle fan theory's etc. Dan is dit een echte plot twist, anders zie je het afleveringen op voorhand aankomen...
Klopt, nuja zoals ik al zei ik stoor er mij niet aan. Het is ook niet dat je exact alles kan voorspellen ook niet eh, meer dat je gewoon een idee hebt waar het naartoe gaat gaan en al bepaalde verwachtingen hebt van wat er gaat of kan komen. De ene zal het leuker vinden niks te weten, de andere is dan graag heel goed op de hoogte en volgt alles graag van dicht. Met beide niks mis mee.

Moesten er toch interesse hebben, in de video achter de spoiler wordt om een snelle en simpele manier alles eens overlopen.
Alle hints en verwijzingen tot waar de serie nu zit, met info waar het verhaal dus effectief over gaat/verder kan over gaan.

Zowel voor mensen die nog niks zagen als mensen die de serie wel al zagen tot op dit punt kunnen er lichte spoilers zijn.
( Die dat nog niks zagen, voor die is het gewoon één giga spoiler)

Benieuwd welke `serie` stijl ze volgende afleveringen gaan toepassen. Als dit inderdaad de `simulated documentary`-stijl van Parks & Rec, The Office, Modern Family was (populair tussen 2005-2012?), dan kan ik mij geen logisch volgende stijl bedenken.

70% van de series na 2013 waren superhelden series? :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan